2018-11-04, 08:18
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ater
Hade det varit min lägenhet så en tanke är att ta mig till lägenheten spruta in superlim i låset och göra det så pass ofta att dom blir utelåsta var och varannan dag. Det skulle kunna få dom som bor där att tycka att det är så pass jobbigt att dom flyttar ut.

Man kan nog hitta på en hel del såna djävulskap som kräver liten egen insats men gör det riktigt jobbigt att bo kvar för parasiterna.

Exakt.

Finns så mycket man kan göra för att förstöra som knappt är olagligt.

Kommer ihåg när en idiot snodde min tvätttid, limmade hans lås. Rätt kul och se hur han har kämpat med nycklen på tvättcylindern.

Det som är så fantastiskt med människan, oavsett hur stor, maktfull och rik du är.

Så är du inte odödlig, vill någon ha dig död. Då är du död.
Citera
2018-11-04, 08:19
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/673259-nar-andrahandshyresgasten-vagrar-flytta

Här är en länk om andra fall. Hyr man ut i andra hand förordar dom att man avtalar bort just besittningsrätten för att folk inte ska kunna bo kvar när avtalstiden är slut.
Citera
2018-11-04, 08:22
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
H.A. tog 10.000kr sedan var hyresgästen borta. Alltså flyttade ut.
Kan vara det smartaste sättet – förutsatt att man inte råkar ge HA nån hållhake på en (och man därmed lik förbannat sitter fast med något man vill bli av med).

Själv löste jag istället problemet med den osannolika turen att myndigheterna agerade skithyggligt – mot RÄTT person. Gissar dock att ingen vågar bete sig så idag. Vi lever ju i det fjolliga PK-Sverige …

Återstår alltså att ta hjälp av HA eller sina 40 kusiner. Eller att själv ikläda sig Dart-Vader-kostym och svärd …
Citera
2018-11-04, 08:40
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Var arbetar dom?

Hahaha! Du tror att de arbetar!
Citera
2018-11-04, 08:43
Medlem
Fascinerande fall men inte det första.

Men angående att med våld kasta ut dem och ta över sin egen bostad igen så är ju de fortfarande skrivna där och skulle teoretiskt sett kunna göra detsamma tillbaka eller?
Citera
2018-11-04, 08:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggare85
Det där kan man anmäla hos Skatteverket. De gör en utredning och tar bort personen från din folkbokföringsadress. Hände mig när jag flyttade in i en hyresrätt. Den förre hyresgästen stod kvar som skriven på min adress. Upptäckte det av en slump, för jag var ju också skriven där.
Jag gjorde ju det och de lovade, rätt motvilligt, att utreda. Efter sex månader hade ingenting hänt så jag löste det som tidigare beskrivits. Annars tvivlar jag på att nånting hade hänt, jag har iaf såhär 6-7 år senare fortfarande inte hört nåt mer om det från Skatteverket
Citera
2018-11-04, 08:53
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herik
Patrick Aria alias Patrick Arihamn har alltså dubbla identiteter. Han har lurat svenska myndigheter att han är född 850101 men är enligt sin Facebook född 780909. Kan vi sätta dit honom för det

Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Sedan så kan han skicka Patricks FB-länk till socialen och meddela att lilla Patrick arbetar, med ett annat efternamn, för en handelsfirma i Ryssland.

https://www.facebook.com/bintradeibg
BIN trade International business group, Mashhad, Iran
BIN trade International business group är ett imponerande namn.
Säljer allt från australisk sand och falska pass till dadlar i olika storlekar.
Patrick Arihamn är VD och ensam anställd?
Senast redigerad av flashforward 2018-11-04 kl. 08:57.
Citera
2018-11-04, 08:55
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenjorPanflojt
De hade ett kontrakt, men de har brutit mot avtalet. I vilket fall som helst har du extremt svag besittningsrätt när du hyr en bostadsrätt. Du har rätt att bo kvar ifall ägaren vill byta ut dig mot någon, utom ifall det är närmsta släkten. De kommer förlora tvisten, de kommer bli vräkta, det kommer ta tid och bli pissdyrt.
Ytterligare en anledning till att enbart hyra ut möblerat!
Citera
2018-11-04, 08:59
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Fascinerande fall men inte det första.

Men angående att med våld kasta ut dem och ta över sin egen bostad igen så är ju de fortfarande skrivna där och skulle teoretiskt sett kunna göra detsamma tillbaka eller?
I rent fysisk mening möjligen. Men inte juridiskt. Att man är folkbokförd i en bostad har ingen som helst betydelse för ens rätt att bo där. Det finns inget samband mellan de två sakerna, annat än att det i under ordande förhållanden är samma bostad. Rätten att bo i en bostad grundas i ägande, avtal, hävd osv. Folkbokföringen på platsen är bara en följd av att det är där man råkar bo, oavsett om man har rätt till det eller inte.
Citera
2018-11-04, 08:59
Medlem
Orobanches avatar
Valentin kanske skulle kontakta HA så går det fortare än fortast.
Citera
2018-11-04, 09:11
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Undrar om paret verkligen är gifta på riktigt?

Edit. Ja enligt Ratsit verkar de vara gifta. Litet åldersskillnad dock.

Patricks ålder verkar oklar.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Googlar man på den våldsgästande mannen finns en tidigare koppling till Lidingö.
Vilken är kopplingen dit?
Någon mer blivit lurad?
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Arihamn är ett taget namn, han är den enda som heter så. Undrar vad han hette innan?
Undrar varför han bytte. Aria är enkelt men ovanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av filur!
Låter sjukt.
Mitr* Sarabi 33 och Patric* Arihamn 41 är det som är skrivna på adressen utöver Valentin.
Byt åldrar. Fast båda är nog drygt 40.
Födelsedagskalas:
Patrick Aria är i Mashhad, Markazi, Iran.
9 september 2017

Patrick Arihamn
19850101-XXXX
Citera
2018-11-04, 09:16
Medlem
heriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herik
Patrick Aria alias Patrick Arihamn har alltså dubbla identiteter. Han har lurat svenska myndigheter att han är född 850101 men är enligt sin Facebook född 780909. Kan vi sätta dit honom för det
Är afghansk medborgare med tidigare namn
Said Ali Ayubi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in