2018-11-03, 22:14
Medlem
duis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Onde
Har hans hyresgäster möjlighet att betala skadestånd?
Går socialen in och betalar åt dom?

De verkar inte vara några fattig-flyktingar utan framstår som rätt så etablerade (trots biståndet). Om de har planer på att stanna i Sverige så måste de betala förr eller senare. Men självklart så kan de ju lämna landet också utan att ge Valentin ett enda korvöre.

Paret verkar dock redan ha massvis med skulder så det känns mörkt för Valentin.
Citera
2018-11-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Valentin borde själv registrera sig på adressen och springa in så fort de öppnar dörren, eller ta ett fönster med stege.
sen barrikaderar han dörren inifrån med sin kropp. ringer låssmed och får låset bytat. drastiskt? ja men ska han ha sin lägenhet igen så får han göra en Lundgren.

Såvida jag inte missförstod dig, så är Valentin redan registrerad på exakt samma adress; Arihamn och Sarabi vägrar bara helt fräckt att släppa in honom.
Senast redigerad av Genderbender 2018-11-03 kl. 22:23.
Citera
2018-11-03, 22:19
Medlem
Han ska ju direkt kontakta socialen och meddela att de inte betalar hyra så att de kan räkna bort den kostnaden på bidraget.
Citera
2018-11-03, 22:20
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Precis, kan det vara dom här två?

https://www.facebook.com/mitr*.s*r*bi

*=a
En bit bakåt på hennes FB så finns hennes (gissar jag) föräldrar namngivna.....ja i alla fall pappan som jag gissar har den här profilen: https://www.facebook.com/elyas.sarabi?__tn__=%2CdlC-R-R&eid=ARAiWwmXzzgTkmQQ-2ObvAqKfqPSVBbdaZNd01xbWolk_kS-6AtOn0qC5A5B_cTMtKPj9M1OJn-PBnSc&hc_ref=ARS2fpS09PqUEvMv8CEcIRMPkQCsMZ8kUqhxA MgqYakMiOk0WN-L72vgaYMy3rfjDlU
Och där så finns det en intressant adressbok med flera Sarabi.

Jag gissar att det här är Patricks FB: https://www.facebook.com/patrick.aria.7?fref=ufi

Där finns även ett företag som jag gissar arbetar i Moskva eller mot staden?

Är det något som kan fungera med dessa Iranier så är det att dra deras heder i smutsen. Ägaren till lägenheten borde spy galla över pappan, andra släktingar och kontakter.
Då släkten hemma i Iran får klart för sig att lilla gumman och hennes lilla gubbe är misslyckade, lögnare, tjuvar, socialbidragstagare, m.m. så kommer i alla fall pappsen med övriga släktingar att skämmas som fan.

Kladda ned deras FB sidor med information som smutsar ned släktingarnas heder så kanske pappsen tröttnar och slår lilla gumman en signal?
Citera
2018-11-03, 22:22
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Såvida jag inte missförstod dig, så Valentin redan registrerad på exakt samma adress; Arihamn och Sarabi vägrar bara helt fräckt att släppa in honom.

De måste lämna lägenheten nån gång. Där får han ju klämma sig in, eller ta fönstervägen.
Citera
2018-11-03, 22:22
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Han ska ju direkt kontakta socialen och meddela att de inte betalar hyra så att de kan räkna bort den kostnaden på bidraget.
Sedan så kan han skicka Patricks FB-länk till socialen och meddela att lilla Patrick arbetar, med ett annat efternamn, för en handelsfirma i Ryssland.
Citera
2018-11-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Tycker också det verkar märkligt, men ockupanterna verkar ju kunna tala för sig så de kunde väl säkert dra någon vals om att de tappat bort nycklarna sedan visa post som skickats dit och även visa att de är folkbokförda där. Det skulle nog kunna lura en låssmed också. För vad det gör känns ju extremt bisarrt och osannolikt även om det nu verkar vara så.

Ja, håller med. Tror nog att detta par är hyfsat rutinerade avseende att parasitera, luras och bedra. Knappast första gången de gör nåt liknande.
Och tveklöst inte sista.😞

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom kan ju ha gjort det på egen hand. Har man nyckel så kommer man ju åt själv.

Jo men enl AB-artikeln så var det ju en låssmed som utförde jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har man kontrakt och kan legitimera sig så är det ok med låssmeden. Man säger man tappat nyckeln och vill byta låskista. Sedan kan ockupanterna kika i månen efter nycklar.

Ok. Men frågan är ju lite vad som gäller om någon med andrahandskontrakt kontaktar en låssmed och vill byta lås?
Citera
2018-11-03, 22:25
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Regler hittar inte på sig själva.

Någon har suttit och plitat ihop det här regelverket som möjliggör lägenhetskapning.
Denne ska omgående hudflängas.
Citera
2018-11-03, 22:30
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Dom där jävla lössen har inte råd att pröjsa för en låssmed en till två ggr i veckan så in med superlim i ditt egna lås.
Citera
2018-11-03, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dui
De verkar inte vara några fattig-flyktingar utan framstår som rätt så etablerade (trots biståndet). Om de har planer på att stanna i Sverige så måste de betala förr eller senare. Men självklart så kan de ju lämna landet också utan att ge Valentin ett enda korvöre.

Paret verkar dock redan ha massvis med skulder så det känns mörkt för Valentin.
Måste man inte vara utan sparkapital och ha låga inkomster för att få bistånd?
Och hur definierar du etablerade?
Jag trodde att man nästan måste ha kronofogden på tröskeln innan socialen öppnade kassaskrinet.
Eller är dom nyanlända så att dom får ha hur mycket som helst sparat men ändå får full tilldelning i olika etableringsersättningar.
Citera
2018-11-03, 22:37
Medlem
Det här är det absolut SJUKASTE jag läst på länge. Det är ju något som är jävligt fel med Sveriges lagar.
Citera
2018-11-03, 22:40
Medlem
pinger99s avatar
Hur betalar de hyran?

Om förstahandskontrakt-hållaren slutar betala sin hyra lär det inte dröja länge innan han och alla andra kastas ut.
Det är kanske inget som han själv önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in