2018-11-03, 19:58
Medlem
Vilka jävla parasiter !! Skevt system som gör det möjligt att göra såhär !
Citera
2018-11-03, 20:03
Medlem
Om inte lagen skyddar en så får man hjälpa sig själv.
Börja o jävlas tillbaka.
Begär skilsmässa i deras namn. Ta stora lån i deras namn. Sälj deras bil, adressändra dem till något ödetorp.
Lyft ut alla deras saker till en container på gården och sedan byter man lås.
Betala någon som bryter både armar o ben på dem.
De kan ju vara ute redan denna helg om man verkligen vill det.
Att krångla med kronofogden kan ju ta ända till sommaren. Dessutom kostar det en rejäl slant.
Någon gång går de ut o handlar o då passar man på.
Citera
2018-11-03, 20:07
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etten
Patrick finns på lexbase iaf

Finns väl en tråd här om tjuven Patrick? En bedragare. Snodde bilar då.
Citera
2018-11-03, 20:11
Medlem
duis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Om inte lagen skyddar en så får man hjälpa sig själv.
Börja o jävlas tillbaka.
Begär skilsmässa i deras namn. Ta stora lån i deras namn. Sälj deras bil, adressändra dem till något ödetorp.
Lyft ut alla deras saker till en container på gården och sedan byter man lås.
Betala någon som bryter både armar o ben på dem.
De kan ju vara ute redan denna helg om man verkligen vill det.
Att krångla med kronofogden kan ju ta ända till sommaren. Dessutom kostar det en rejäl slant.
Någon gång går de ut o handlar o då passar man på.

Känns onödigt att bli dömd för grov misshandel för en lägenhet. Flashback-logik. Mkt snack, lite verkstad. Finns mer humana sätt att bli kvitt dem.

Snubben får helt enkelt vänta ut det och sedan kan han kräva skadestånd för sina kostnader. Risken att hyresgästen inte flyttar ut finns alltid vid andrahandsuthyrning. Som fallet i Stockholm där diplomaten vägrade flytta ut.
Citera
2018-11-03, 20:13
Medlem
duis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Försörjningsstöd sedan minst 2015? Hur är det då möjligt att de kan resa utomlands?

https://m.facebook.com/mitra.sarabi?ref=content_filter

Om du syftar på bilderna hon lagt upp så är de från 2014 och bakåt. Ditt argument faller således platt.
Citera
2018-11-03, 20:15
Medlem
Hade det varit min lägenhet så en tanke är att ta mig till lägenheten spruta in superlim i låset och göra det så pass ofta att dom blir utelåsta var och varannan dag. Det skulle kunna få dom som bor där att tycka att det är så pass jobbigt att dom flyttar ut.

Man kan nog hitta på en hel del såna djävulskap som kräver liten egen insats men gör det riktigt jobbigt att bo kvar för parasiterna.
Citera
2018-11-03, 20:16
Medlem
duis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ater
Hade det varit min lägenhet så en tanke är att ta mig till lägenheten spruta in superlim i låset och göra det så pass ofta att dom blir utelåsta var och varannan dag. Det skulle kunna få dom som bor där att tycka att det är så pass jobbigt att dom flyttar ut.

Man kan nog hitta på en hel del såna djävulskap som kräver liten egen insats men gör det riktigt jobbigt att bo kvar för parasiterna.

Rätt så smart idé faktiskt!
Citera
2018-11-03, 20:19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hur i hela världen kunde dom göra det? Om det nu inte är deras lägenhet längre, så får ju inte en låssmed byta lås åt dom heller?
Jo det får han. är det utanför så är det inte hemfridsbrott. Om han äger lägenheten så äger han den dörren, det låset. Förstår inte varför i helvete han inte går till förvaltningsdomstol eller hyresnämnd med ärendet utan istället gråter i media, arma sate.

Edit: såg henne (mitra) facebook, tänkte först att hon var ryss sedan insåg jag att hon var ... bam bam bam - ARAB!
'
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
En för mig fullständigt främmande logik, men det är kanske därför svensk lagstiftning är bristfällig här. Svenskar förutsätter inte att man bär sig åt på det här viset

Undrar hur många sådana här fall som krävs innan folk fattar hur bristfälliga våra myndigheter är?
Fast nu verkar det ju vara en svensk, eller i alla fall skandinav boendes där. Däremot med en arab. Men ja, kompetens att skriva om lagen anpassad för de som söndrar blir ju nästa valfråga, helt klart.
PS: det är inte myndigheter som är dåliga, det är Valentin som inte anlitat ett ombud eller ens tagit tag i saken juridiskt.
Senast redigerad av GoUoD 2018-11-03 kl. 20:24.
Citera
2018-11-03, 20:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Avråder ägaren från att gå in i lägenheten eftersom han då riskerar att dömas för brott..

W H A T ?

Seriöst? Det är ju hans lägenhet!

Hade för fan anlitat Hells Angels om polisen inte gjorde något.
Citera
2018-11-03, 20:26
Medlem
Citat:

Älskar idén! Juridiskt sett borde det vara hans lås och då är det inte skadegörelse
heller.

Random tider, 3-5 gånger i veckan, sen borde de ge upp. Måste kosta parasiterna mer i låssmed än hyra och det är där balansen ligger.
Citera
2018-11-03, 20:27
Medlem
Finns ju hur mycket djävulskap som hälst som han kan göra bara han vill det. Skit ha ska skit tas.
Citera
2018-11-03, 20:28
Medlem
Fezziks avatar
Citat:

När det kommer till dieseltjuvar så har maskinägarna oftare och oftare lämnat tomt i tankarna när dom lämnar maskiner utanför låsta platser. Utan diesel i maskinen så kan tjuvarna inte stjäla någonting. Dessvärre så har det fått till följd att dieseltjuvarna har börjat slå sönder glas och annat på maskinerna i frustration. Med det sagt så ska man nog vara försiktig med att superlimma lås för att få dom här två på bättre tankar, det är någonting som kan slå åt båda hållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in