Länk:
https://www.st.nu/artikel/vasternorr...ffas-med-boter är en betalartikel men kopierar texten nedan.
Citat:
Dottern som är i lågstadieåldern orkade inte hålla tyst om sin hemlighet utan berättade för sin mamma att styvpappan brukade klä henne i stringtrosor, höga klackskor och korsetter. Nu straffas han för sexuellt ofredande.
En man har dömts till sexuellt ofredande efter att ha satt på en minderårig styvdotter sexiga vuxenkläder, bland annat den här korsetten. Bild: Polisens förundersökning
Citat:
Dottern berättade att hennes styvpappa brukade skaffa klänningar, klackskor och underkläder till henne och som han ville att hon skulle ta på sig och visa upp sig i.
Citat:
Paret hade nyligen*separerat när det det hände men de bodde nära varandra i ett bostadsområde i Sundsvalls kommun. Mamman konfronterade mannen och han erkände direkt.
– Korsetten har jag köpt på nätet, klackskorna och trosorna köpte jag på Birsta, säger pappan i polisförhör.
Av förundersökningen framgår det att förhörsledaren frågat pappan om varför han klätt styvdottern på det sättet.
– Jag tycker det är fint med sådana kläder, svarade han.
Vad är det här för jävla sopprot till pedofil? Låter enormt korkad enligt förhör: - "jag tycker om sådana kläder."
...............................
Delar av texten bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten. Citaten lagda i citatrutor för tydlighetens skull.
/Mod