2018-11-02, 17:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
...men lagen som den ligger inte är nyttig.
Vad innehåller den som inte är nyttigt? Är mjölksyrad gurka onyttig?
Citera
2018-11-02, 17:33
Medlem
KonradCurzes avatar
Gurka består av vatten och har tagit smak av den lag den legat i,(sötsliskig någon beskrev.. jo ättikan smakar så och det är meningen.... Oliver ligger väl i lite vatten och konserveringsmedel men det ska du inte dricka...

Ähhh jag orkar inte ens svara funtade folk tänk med din lilla ärthjärna, kolla på produktinnehållet ska det vara så jävla svårt,.. försök förstå de olika processerna för maten du stoppar i truten.

Häller du i dig en burkcola på 33cl så är där ca 3-4 sockerbitar per dl så bara käka du din gurkburk och va glad
Citera
2018-11-02, 17:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Oliver är väldigt nyttiga.
Är de? Har du någon källa på det?
Citera
2018-11-02, 17:36
Medlem
Citat:
Oliver är väldigt nyttiga. Om saltgurka är onyttigt? Jämför du med oliver, så ja, jämför du med en näve chips så nej.
Ingen jämförelse, tack. Det blir bara förvirrade för mig.

Är det nyttigt eller onyttigt med saltgurka?
Citera
2018-11-02, 17:37
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har du smakat råa oliver? Jag ser gärna en källa till ditt påstående.

Ja - råa oliver är väl stenhårda och smakar i det närmaste surt?

Här är en länk/källa till allt om oliver: https://www.aktavara.org/Guide.aspx?r_id=28964

Dock stämde väl inte helt mitt påstående, men näst intill (gällande olivköttet).
Citera
2018-11-02, 17:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja - råa oliver är väl stenhårda och smakar i det närmaste surt?

Här är en länk/källa till allt om oliver: https://www.aktavara.org/Guide.aspx?r_id=28964

Dock stämde väl inte helt mitt påstående, men näst intill (gällande olivköttet).
I länken framgår att många inlagda oliver innehåller färgämnen. Man till och med varna för vissa oliver.

Var det med det du menade att de är nyttiga?

Är det något annat du vill att jag ska läsa, så går det utmärkt att citera.
Citera
2018-11-02, 17:40
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Ingen jämförelse, tack. Det blir bara förvirrade för mig.

Är det nyttigt eller onyttigt med saltgurka?

Hur långt är ett rep? Hur sött smakar glass? Du bestämmer vad som är onyttigt i DIN värld. I min värld är varken oliver eller saltgurka onyttigt, lösgodis och läsk är det däremot.
Citera
2018-11-02, 17:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Hur långt är ett rep? Hur sött smakar glass? Du bestämmer vad som är onyttigt i DIN värld. I min värld är varken oliver eller saltgurka onyttigt, lösgodis och läsk är det däremot.
Och ändå så länkade du till en sida som enligt dig ska visa att oliver är nyttigt? Konstigt.
Citera
2018-11-02, 17:44
Medlem
Citat:
Är oliver och saltgurka fermenterad?

Knappast de vanliga sorterna. Berätta gärna vilka du tänker på.
Kanske inte inlagd gurka, men den är bra mycket godare än vanlig gurka i alla fall. Och man kan själv fermentera den om man vill.
Citera
2018-11-02, 17:44
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
I tråden framgår att många oliver innehåller färgämnen. Man till och med varna för vissa oliver.

Var det med det du menade att de är nyttiga?

Det finns nyttiga och onyttiga oliver. Precis som det finns nyttiga och onyttiga gurkor. Det finns nyttig och onyttig fisk. Sedan finns ju spannet mellan nyttig och onyttig - där är det ju DU som i slutänden avgör vad du skall förtära/konsumera. Lycka till i köket.
Citera
2018-11-02, 17:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Det finns nyttiga och onyttiga oliver. Precis som det finns nyttiga och onyttiga gurkor. Det finns nyttig och onyttig fisk. Sedan finns ju spannet mellan nyttig och onyttig - där är det ju DU som i slutänden avgör vad du skall förtära/konsumera. Lycka till i köket.
Okej. Kan du berätta om några oliver som är onyttiga, och länka dit? Tack.

Berätta gärna om varför de oliver du länkar till är onyttiga.
Citera
2018-11-02, 17:47
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Och ändå så länkade du till en sida som enligt dig ska visa att oliver är nyttigt? Konstigt.

Ja länkade snarare till en sida som berättade lite mer om oliver och dess hantering. Nu lämnar jag tråden till dig och ditt innersta trollväsen. God kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in