Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-03, 23:52
  #289
Medlem
Ophryss avatar
Man mår bättre om man inte förväntar sig förståelse eller för den delen är för fåfäng, om man nu klarar att vara mestadels ensam. Annars är det nog bara att stå ut tyvärr.
Citera
2020-07-03, 23:55
  #290
Avstängd
skorpionkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ophrys
Man mår bättre om man inte förväntar sig förståelse eller för den delen är för fåfäng om man nu klarar att vara mestadels ensam. Annars är det nog bara att stå ut tyvärr.

att just bara stå ut , är tyvärr mycket frustrerande

att vara en tänkare har både berikat mitt liv och även förstört det totalt
Citera
2020-07-04, 00:11
  #291
Medlem
deludeds avatar
Orkar inte läsa hela tråden pga min låga intelligenskvot.
Ett tips kan vara att göra som Bobby Fischer: Studera beteendet hos styrande i samhället samt därefter redovisa vad du kommit fram till.
Citera
2020-07-04, 06:11
  #292
Medlem
Pungsvings avatar
Gör saker som intresserar dig. Det finns mycket att lära. Du måste inte hålla på med att umgås med människor mer än vad du har lust till. (Jag tycker inte om att umgås med arga hundar som skäller så det gör jag inte och mår inte dåligt av mitt val.)
Citera
2020-07-04, 06:55
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Hej,

Jag vill inte imponera på någon eller försöka trycka ner någon. Jag anser mig inte ett dugg bättre än någon annan för att jag har hög IQ. Jag är helt värdelös på annat så det jämnar ut sig.

Men min höga IQ tynger mig dagligen. Jag finner inget intresse i andra människors diskussioner. Så fort jag kommer på något fullständigt revolutionerande som jag vill delge mina vänner så är det ingen som förstår. Detta har naturligtvis lett till att jag försöker ligga på deras nivå trots mitt ointresse vilket tär på mig.
Livet har nästan blivit som ett fängelse för mig.
Väldig få människor som jag verkligen får ut något av att tala med.
Ogillar människor rent generellt: ytligheten, materiella konsumtionen, oförmågan att tänka på annat än fotboll och tjejer, falskheten, supandet. Allting egentligen.

Detta är seriöst ett allvarligt problem för mig. Det känns som jag lever i en värld där ingen annan förstår mig och hur jag fungerar och det gör att min syn på livet blivit ganska grå och trist.

Mitt IQ är beräknat till 139 i WAIS-test (tog typ 8 timmar totalt). Gjorde mensas test bara på skoj och fick alla rätt (alla rätt innebär att du har minst 126 IQ då testet inte kan mäta högre. Detta med en stark rekommendation om att ansöka om att bli medlem vilket jag inte vill).

Är det någon som har några tankar eller tips att delge mig utan påhopp och liknande kring hur jag kan förändra mitt liv/tankesätt så jag slipper må såhär.

Har ni andra frågor om hur det är/varit att leva med detta eller vad som helst så svarar jag er gärna.

Jag kan bifoga mina test-resultat om ni inte tror mig. Jag är ödmjuk mot er alla så jag ber er vänligt att vara trevliga och snälla i svaren till mig.

Trevlig morgon på er! Jag sitter med en kopp rykande färskt kaffe och hoppas på en givande diskussion.

Nu kör vi!

Jag hanterade min iQ på annat sätt och löste min problem. Jag trivs så bra med mitt liv.
Vad är IQ med att göra mitt liv- och känslomässigt.
Var bara stolt över ditt IQ.

Det är inte du ensam om problem.

Gå bara vidare och hitta något sätt att lösa ditt problem eftersom du har hög IQ....

(Jag blev utsparkad från alla olika psykologerna efter psykologssamtal varje gång, de sa att jag är inte prio,1...
Jag råkade utmana dom..)
Citera
2020-08-19, 17:41
  #294
Medlem
Madzen123s avatar
Intressant!

Skulle vilja bolla några ord med dig!

Är du medfödd med högt IQ?
Har du tränat dig till högre IQ? Isåfall hur har du gått tillväga?
Vilka ämnen är du vassast på?
Vilka ämnen är du sämre på?
Hur ser en dag ut för dig från morgon till läggdags?
Äter du sunt och sover lika så?

Hoppas förövrigt det bästa till dig 😊
Citera
2020-08-19, 17:45
  #295
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Prova och ta psykos medicin du kan få min hahahaha roligt sagt eller hur
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback