Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-30, 19:00
  #277
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Din IQ är förvisso hög, men inte på något sätt anmärkningsvärd. Du kan alltså bortse från den faktorn och fokusera på andra. Umgås du med omogna människor? Supa, kvinnor och fotboll är ju saker de flesta klarade av innan 25! Rätt normalt att känna sig blasé i sådant sällskap, speciellt om man vill ha givande samtal

jag 'r äldre än så jag har gjort mitt , säljer av allt och tar tåget igenom ryssland , få se vart spåren bär och om det slutar i en flaska finsprit och en kula ? kallas livserfarenheter få har
Citera
2018-11-30, 19:56
  #278
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
jag 'r äldre än så jag har gjort mitt , säljer av allt och tar tåget igenom ryssland , få se vart spåren bär och om det slutar i en flaska finsprit och en kula ? kallas livserfarenheter få har
Oj, tråkigt att höra?

Det finns mening i livet att se andra lyckas, det lever jag på.

Men ibland när även familj och vänner gör självmål är det tungt.
Citera
2019-01-07, 22:35
  #279
Medlem
Uzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Hej! Intelligenta människor är lyckligare än mindre intelligenta. Detta är ett faktum! Om du är olycklig beror det på något helt annat annan din påstått höga intelligens. Det kan vara så att din sociala intelligens är underutvecklad och att det är därför du har svårt att skapa meningsfulla band med andra människor.

För mig personligen är det så att när jag suttit och räknat 10 timmar har jag ingen lust att lyssna på någon understimulerad person som maler på om politik eller någon annan skit, jag får den typen av stimulans via mina böcker. Föredrar att umgås med personer som vet hur man skrattar, det har inget med intelligens att göra.

Må väl!


Amen till detta.
Jag är ingen smart person jag själv men jag släcker mitt intresse i "djupa" ämnen genom att läsa böcker. När det kommer till umgänge så väljer jag en glad nöt före en AfS-röstande deprimerad tönt.
Citera
2019-01-12, 02:25
  #280
Medlem
neuron-drones avatar
Med benso har jag fått ner mitt IQ från 129 till 110. Rekommenderar. Man funkar bättre med andra. Det blir inte lika mycket strul. Dessutom skiter man mer i saker på benso så där finns det fördelar med, men i den sociala biten är det tappade IQ-poäng som är avgörande.

Tänker på avsnittet i House, han som tar Robitussin för att bli dum, känner igen. Även om jag hade hyfsat lågt IQ för att ha högt... eller hur man uttrycker det. Så jag vet ju inte hur 140 känns. Men förstår problemen det för med sig.
Citera
2019-04-21, 04:21
  #281
Medlem
1) Utbilda dig till något krävande så lär du se att du kommer finna likasinnade där. Därefter kan du sträva efter att använda det du besitter.

2) Vad sägs som att börja skriva om dina "revolutionerande idéer" istället för att bara delge dem till de du för närvarande umgås med. Om inte en bok, starta en podcast (eller vad intilligent folk gör nu för tiden) så ska du se att du kommer få diskutera dina idéer med folk som är intresserade av dem.

Vad vinner du på att försöka bli något du inte är? Sök dig till likasinnade. Sen vänder jag mig generellt mot att intelligens per se skulle göra en olycklig, det finns nog annat man bör nysta i först som orsaker.

Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Ifall du pratar om navelludd, då kan alla vara med. Olle kan flinka in med sin anekdot hur han fastnade med gylfen i navelludd en gång, åsa skrattar och bengt pillar fram och visar lite ludd. Alla är med utan att en enda hjärncell aktiveras.

Vill man däremot prata om rymden blir det lätt föreläsning eller att folk måste anstränga sin hjärna vilket vi oftast avskyr. Olle får migrän, åsa vet inte vad rymden är för något och bengt pillar sig fortfarande i naveln.

Är det inte ganska korkat att prata om rymden med Åsa och Olle?
__________________
Senast redigerad av har 2019-04-21 kl. 04:48.
Citera
2019-04-21, 04:35
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har
1) Utbilda dig till något krävande så lär du se att du kommer finna likasinnade där.

Precis. Gör man det så mår man bra av sin höga intelligens.
Citera
2019-05-08, 12:36
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Hej,

Jag vill inte imponera på någon eller försöka trycka ner någon. Jag anser mig inte ett dugg bättre än någon annan för att jag har hög IQ. Jag är helt värdelös på annat så det jämnar ut sig.

Men min höga IQ tynger mig dagligen. Jag finner inget intresse i andra människors diskussioner. Så fort jag kommer på något fullständigt revolutionerande som jag vill delge mina vänner så är det ingen som förstår. Detta har naturligtvis lett till att jag försöker ligga på deras nivå trots mitt ointresse vilket tär på mig.
Livet har nästan blivit som ett fängelse för mig.
Väldig få människor som jag verkligen får ut något av att tala med.
Ogillar människor rent generellt: ytligheten, materiella konsumtionen, oförmågan att tänka på annat än fotboll och tjejer, falskheten, supandet. Allting egentligen.

Detta är seriöst ett allvarligt problem för mig. Det känns som jag lever i en värld där ingen annan förstår mig och hur jag fungerar och det gör att min syn på livet blivit ganska grå och trist.

Mitt IQ är beräknat till 139 i WAIS-test (tog typ 8 timmar totalt). Gjorde mensas test bara på skoj och fick alla rätt (alla rätt innebär att du har minst 126 IQ då testet inte kan mäta högre. Detta med en stark rekommendation om att ansöka om att bli medlem vilket jag inte vill).


Är det någon som har några tankar eller tips att delge mig utan påhopp och liknande kring hur jag kan förändra mitt liv/tankesätt så jag slipper må såhär.

Har ni andra frågor om hur det är/varit att leva med detta eller vad som helst så svarar jag er gärna.

Jag kan bifoga mina test-resultat om ni inte tror mig. Jag är ödmjuk mot er alla så jag ber er vänligt att vara trevliga och snälla i svaren till mig.

Trevlig morgon på er! Jag sitter med en kopp rykande färskt kaffe och hoppas på en givande diskussion.

Nu kör vi!

Den du söker är jag, mina tankar är bra
Då mår man bra...Eller mycket bra ...Alltid.
Tar 4 veckor.

Nu kör vi!! Eller
Citera
2019-05-09, 20:16
  #284
Medlem
fwtns avatar
Fundera på vad du kan bidra med till världen där du skulle dra nytta av ditt höga IQ.
Det kommer förhoppningsvis ge dig intellektuell stimulans. Förhoppningsvis kommer du genom det också träffa likasinnade.
Citera
2020-07-03, 21:56
  #285
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fwtn
Fundera på vad du kan bidra med till världen där du skulle dra nytta av ditt höga IQ.
Det kommer förhoppningsvis ge dig intellektuell stimulans. Förhoppningsvis kommer du genom det också träffa likasinnade.

Bumpar denna gamla tråd.
Svaren var mestadels påhopp så sket i det istället.

Jag driver eget och har gott om pengar men trots att det är en otroligt skön känsla så gör det mig inte lycklig.

Har inget intresse av att bidra med något till världen som världen har ”nytta” av. Världen anser sig ha nytta av Facebook, snapchat och amazon. Egoistiska saker som ger självbekräftelse och köpa billig skit.

Är kanske för inrutad i mina känslor och åsikter.

Djur gör mig glad.
Känner mycket mer känslor för ett djur än en människa.
Djur sviker aldrig. De finns vid din sida resten av livet om du så vill.
Villkorslös kärlek. Det är fint.

Inte ens ett ”dog shelter” skulle göra mig glad. Se alla stackars djur som egoister till människor spontanköpt för att förmedla dem vidare till nästa Idiot. Dessutom måste man själv ha råd med hyran och därmed tjäna pengar på en sådan vidrig verksamhet.
Nej tack!

Känns mer och mer som att min gåva bara är en börda... som att se alla andra gå runt i ett fängelse där man själv är på andra sidan.
__________________
Senast redigerad av Suprah 2020-07-03 kl. 21:58.
Citera
2020-07-03, 22:02
  #286
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det är inte din intelligens som gör dig deprimerad, utan ditt sociala handikapp.

Det är inte lätt att vara handikappad. Du får lära dig att leva med det.

Driver eget, har familj och massor med vänner.
Tala för dig själv.

Det är just såna som du som är mitt problem.
Citera
2020-07-03, 22:06
  #287
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Driver eget, har familj och massor med vänner.
Tala för dig själv.

Det är just såna som du som är mitt problem.

Två citat av filosofen Martin Butler: "If you look inside yourself you will find a devil and a saint. The saint is an imposter" och "Strive for the forbidden"
Citera
2020-07-03, 22:08
  #288
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenterMin
Hej,
Jag känner igen mig stark i din problembeskrivning och jag har dessutom högre IQ än vad du har - jag har en liten fråga: Vilken typ av personlighet har du? MBTI-tested, trots dess brister, kan vara en bra vägledning. Och utifrån din personlighet kan man bättre anpassa de aktiviteter som bäst du trivs med. Om inte MBTI, vilken kategori faller du under i the "big-five"?

Jag är dessutom nån slags OCD typ som aldrig ger sig när jag väl fått något i huvudet. Sättet som jag löst det på är genom att ha en hobby som kräver hög koncentration och fokus. Jag håller på med knyta rep, det lugnar ned mig och jag blir till freds sen är jag ok. Men att prata med folk som något, är inte riktigt min grej, föredrar down-time.

Hej, orkar du förklara vad du menar med the big five? Någon länk?

Ligger med min iPad och den vill inte riktigt samarbeta med mig...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback