• 1
  • 2
2018-11-01, 18:59
Medlem
20h fungerade för. Mig senast efter längre tids användning, nu har jag bara tagit under 20~ timmar (sömn inräknad) ca 0,9g.

Jag tog mellan 3-4mg sub innan varje dag, vill tillbaka till subben. Kan jag ta tramadol innan sub eller kan det göra skada, (eller inget) men placebo är bra!
🤷

Jag uppskattar verkligen svar från folk som har varit hooked på både sub och H och som gjort det jag gör (gärna varit hooked minst 2 år)
Tack på förhand!

Edit: med "det jag gör" menar jag är en idiot som gamblat och tar h när det betyder lidelse i flera timmar innan man kan ta sub (buprenorfin) igen. *suck*
Senast redigerad av nothot 2018-11-01 kl. 19:02.
Citera
2018-11-01, 19:09
Medlem
Kör Ibogaine så slipper du beroendet.
Eller sök hjälp, låter inte jättekul
Citera
2018-11-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Iboga är väldigt individuellt, fungerar absolut inte för alla, blev nekad vård igår...
Citera
2018-11-02, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel

Fast nu var det inte Ibogain som Trådskaparen undrade över eller ens något i liknande kategori, vill du predika drogfrihet och hallelujah fasoner så håll dig till Rehabiliterings trådarna med människor som önskar dom tipsen.

Till TS.

Har du tagit Heroin i flera flera dagar och du har jobbat igenom X antal gram totalt så skulle jag rekommendera minimum 14-18 timmar för att vara helt säker.

Men är det bara som i ditt fall då det bara varit mindre mängd i total användandet så vänta helst 12 timmar efter sista dosen H men jag vet själv hur jävligt det kan vara när alla symptom kommer som ett två tre brev på posten.

Men försök att stå ut och vänta åtminstone tills du känner vad du upplever som nästan fullskalig AT och när du känner detta så tvingar du dig till att vänta ännu en tag till innan du testar att ta en mindre mängd och därefter väntar ett bra tag för att verkligen se så inte Buprenorfinen försöker fästa sig på redan upptagna receptorer.

För om du väntat för kort stund så kommer den Avtändning du försöker fly ifrån genom att ta Buprenorfin alldeles för tidigt kännas som rena julaftons morgon och det tillstånd du nu slungas in i kommer vara det renaste helvetet du kan tänka dig och det finns inte ett dyft att göra åt det för att komma loss..

Utan händer det så är det bara att gurgla den sura pungen i många många timmar framöver och alla som någonsin gjort detta misstag kan nog intyga att det är något man aldrig någonsin vill uppleva igen..
Citera
2018-11-02, 19:47
Medlem
vargenbaras avatar
Nothot... Du var ju på G att få ordning på livet, är du tillbaka i träsket igen? Trist!!

24 timmar har aldrig slagit fel för mig. Har däremot blivit dålig av sub när jag tagit det efter 23 timmars väntan tidigare. Problemet är att man aldrig vet vad varorna innehåller. Men det är måmga variablet inblandade här.
Heroinet jag "senast" intog, dvs precis innan jag påbörjade min metadonbehandling visade sig innehålla MXE och Hydromorfon. Det känns som ett rätt godtyckligt innehåll, så gatuvaror kan nog innehålla lite vad som helst. Men jag har iaf alltid kört på 24 timmar. Blev aldrig frisk av första dosen, men sålänge som det iaf inte blev sämre så visste jag att jag väntat tillräckligt länge.

Om du verkligen är pissabstinent efter 20 timmar är det sannolikt lugnt. Men vill du vara hyffsat säker så vänta 24h.
Folk gar väldigt olika metabolism när det gäller opioider, vill du vara 100% säker så väntar du 30.
Men det är bättre att lita på känslan. Räkna fysiska symptom. Rinner näsan, är pupiller enorma, ångest från helvetet? Vänta 2 timmar till sen ta 1 mg och se ifall det krockar. Om det inte blivit sämre efter en timme så ta en redig dos som första dos, 32 mg om du har. Dagen efter kan du ta 8 mg per dag. Större dos ger inte mer effekt ändå. Kan vara värt första dagen bara för att biotillgängligheten kan vara dålig oralt, så att man kan vara säker på att man har tillräcklig mängd sub för att slå i taket av effekten sub kan ge.
Men räkna inte med att bli helt frisk första dagen.

Ju längre du hållt på desto värre blir det. För mig tar det 7 dagar innan jag ens är fysiskt sett frisk på sub om jag gått på heroin innan.

Lycka till! Bra att du kliver på sub nu. Se till att skaffa hjälp sen när du kommer ur sängen.
Senast redigerad av vargenbara 2018-11-02 kl. 19:52.
Citera
2018-11-04, 03:16
Bannlyst
Du kan ta de ganska omgående. Jag kan röka på kvällen/natten och ta sub när jag vaknar på morgonen. Dock så kommer suben inte ha speciellt mycket effekt då avis ska börja innn du börjar med suben egentligen. Men att du skulle bli dålig för att du tar den är bullshit. Har råkat ta en sub under ett heroinrus och jag kastades då inte in i nån helvetisk avtändning. Metadon och sub ska du dock passa dig för att blanda
Citera
2018-11-05, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Du kan ta de ganska omgående. Jag kan röka på kvällen/natten och ta sub när jag vaknar på morgonen. Dock så kommer suben inte ha speciellt mycket effekt då avis ska börja innn du börjar med suben egentligen. Men att du skulle bli dålig för att du tar den är bullshit. Har råkat ta en sub under ett heroinrus och jag kastades då inte in i nån helvetisk avtändning. Metadon och sub ska du dock passa dig för att blanda

Vet du ens vad du snackar om eller?

Det är knappast bullshit!

Vad ni än gör, lyssna INTE på den här personen. Vänta så länge ni kan, och lite till efter det.

Bara för att DU klarat dig betyder det inte att alla gör det. Hade du ett starkt fysiskt beroende när du tog subben på heroinet? För är du inte beroende, så går det bra. Men det antar jag att du vet? När du är fysiskt beroende, så slår subben bort övriga opioider från receptorerna och man blir akut dålig.

Sub efter metadon, där är det, som du säger större risk. Där måste man vänta uppåt 3-5 dagar innan man kan ta sub. Och helst måste du trappas ner till 30mg metadon/dagen innan du är utan helt några dagar.
Citera
2018-11-05, 16:34
Medlem
Citat:

LYSSNA INTE PÅ DENNA IDIOT VAD NI ÄN GÖR SÅ LYSSNA INTE PÅ SKITSNACKET....

man blir visst dålig och inte Bara lite heller
Citera
2018-11-06, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Vet du ens vad du snackar om eller?

Det är knappast bullshit!

Vad ni än gör, lyssna INTE på den här personen. Vänta så länge ni kan, och lite till efter det.

Bara för att DU klarat dig betyder det inte att alla gör det. Hade du ett starkt fysiskt beroende när du tog subben på heroinet? För är du inte beroende, så går det bra. Men det antar jag att du vet? När du är fysiskt beroende, så slår subben bort övriga opioider från receptorerna och man blir akut dålig.

Sub efter metadon, där är det, som du säger större risk. Där måste man vänta uppåt 3-5 dagar innan man kan ta sub. Och helst måste du trappas ner till 30mg metadon/dagen innan du är utan helt några dagar.

Gått på heroin dagligen i 5 år, och tagit sub flertalet gånger som sagt utan att vara från horset. Heroin håller sig inte fast vid receptorerna så som metadon gör.

Går förövrigt programmet och dom gånger jg tagit återfall har jag ändå fortsatt med suben som vanligt.

Båda ni är prepubertala gröningar som läst sig till vad ett heroinmissbruk är.
Senast redigerad av Bandejo 2018-11-06 kl. 13:43.
Citera
2018-11-06, 15:31
Medlem
Vad pratar ts om när han säger sub?

Subotex vill jag minnas att man kan ta ganska omgående efter heroin.

Suboxone not so much..
Citera
2018-11-06, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Vad pratar ts om när han säger sub?

Subotex vill jag minnas att man kan ta ganska omgående efter heroin.

Suboxone not so much..

Naloxone som finns i suboxone har bara effekt när du tar dom IV
Citera
2018-11-06, 16:53
Medlem
Citat:
Naloxone som finns i suboxone har bara effekt när du tar dom IV
Fass säger.

"Detta läkemedel kan ge abstinensbesvär om du tar det tidigare än 6 timmar efter att du använt en kortverkande opioid (t.ex. morfin eller heroin) eller tidigare än 24 timmar efter att du använt en långverkande opioid som metadon."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in