Nothot... Du var ju på G att få ordning på livet, är du tillbaka i träsket igen?

Trist!!
24 timmar har aldrig slagit fel för mig. Har däremot blivit dålig av sub när jag tagit det efter 23 timmars väntan tidigare. Problemet är att man aldrig vet vad varorna innehåller. Men det är måmga variablet inblandade här.
Heroinet jag "senast" intog, dvs precis innan jag påbörjade min metadonbehandling visade sig innehålla MXE och Hydromorfon. Det känns som ett rätt godtyckligt innehåll, så gatuvaror kan nog innehålla lite vad som helst. Men jag har iaf alltid kört på 24 timmar. Blev aldrig frisk av första dosen, men sålänge som det iaf inte blev sämre så visste jag att jag väntat tillräckligt länge.
Om du verkligen är pissabstinent efter 20 timmar är det sannolikt lugnt. Men vill du vara hyffsat säker så vänta 24h.
Folk gar väldigt olika metabolism när det gäller opioider, vill du vara 100% säker så väntar du 30.
Men det är bättre att lita på känslan. Räkna fysiska symptom. Rinner näsan, är pupiller enorma, ångest från helvetet? Vänta 2 timmar till sen ta 1 mg och se ifall det krockar. Om det inte blivit sämre efter en timme så ta en redig dos som första dos, 32 mg om du har. Dagen efter kan du ta 8 mg per dag. Större dos ger inte mer effekt ändå. Kan vara värt första dagen bara för att biotillgängligheten kan vara dålig oralt, så att man kan vara säker på att man har tillräcklig mängd sub för att slå i taket av effekten sub kan ge.
Men räkna inte med att bli helt frisk första dagen.
Ju längre du hållt på desto värre blir det. För mig tar det 7 dagar innan jag ens är fysiskt sett frisk på sub om jag gått på heroin innan.
Lycka till! Bra att du kliver på sub nu. Se till att skaffa hjälp sen när du kommer ur sängen.