Citat:
Ursprungligen postat av
GaletAnonym
Okej, vi leker med tanken att du har ratt: Har inte buprenorfin hogre affinity an naloxone anda? Jag har skjutit en del bup (bade subutex -och suboxone) utan nagra problem alls, med tolerans. Borde jag inte matt illa da? Har ocksa vantar typ 15h och tagit sublingual subuxone strip med samma javla skitresultat.. Hur fan kan det va naloxonet da?
Jag sager inte att du har fel, jag vill bara veta.
Har också skjutit suboxone utan problem, det funkar fint. Har du däremot heroin/morfin/etc i kroppen får du problem.
Mig veterligen har naloxone ingen effekt på buprenorfin, inte på oxykodon heller, utan enbart på morfinderivat, jag kan ha fel dock.
Har aldrig testat att skjuta suboxone när jag haft andra opiater i kroppen, mitt svar är enbart baserat på egna erfarenheter och ingen forskning, tycker det vore konstigt att blanda bup och naloxone om ena ämnet slår ut det andra även fast naloxone har oerhört låg biotillgänglighet oralt
” Har ocksa vantar typ 15h och tagit sublingual subuxone strip med samma javla skitresultat.. Hur fan kan det va naloxonet Da”
Förstår inte riktigt vad du menar här? Jag skrev att det är buprenorfinet som ger dig avis om du tar det för tätt inpå heroin, inte naloxonet, men kanske utryckte mig klumpigt