2018-11-13, 22:23
Medlem
GaletAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Fass säger.

"Detta läkemedel kan ge abstinensbesvär om du tar det tidigare än 6 timmar efter att du använt en kortverkande opioid (t.ex. morfin eller heroin) eller tidigare än 24 timmar efter att du använt en långverkande opioid som metadon."

Maste bara saga att det dar ar bull, forsokte flera ganger ta suboxone mellan 12-30h efter H. Skot $70, delat pa tva(tog lite mer an halften men jag ar ocksa ca 25kg tyngre), 30h senare skot bade jag och den andre Sub, jag akte pa varldens resa(inte av det positiva slaget) och den andre gjorde det inte. Individuellt alltsa. Jag sitter nu pa 16mg metadon och vagar fan inte byta.

En del sager da att man inte ska skuta sub och visst, kanske inte, men det funkade for den andre och andra ganger har jag snortat det (kanske tagit sublingualt nagon gang ocksa, vet inte riktigt..), varje gang efter 12h och varje gang med samma effekt. Har gatt igenom sadanadar utsattningsymptom fyra ganger.
Citera
2018-12-07, 00:20
Medlem
6h på vanlig sub/buprenorfin. Då är du helt säker men gällande suboxone (med naloxone) försvinner naloxone ur kroppen inom 1h och 6h regeln kvarstår.
Citera
2018-12-09, 23:59
Medlem
KastaMasks avatar
När jag går på sub och håller mig till låga doser så kan jag röka H på kvällen och gå tillbaka till sub morgon efter utan problem.

Min första akuta AT kom inte förs än jag var ordentligt ingådd på varor och inte hade tagit sub alls på ett tag. Paniken när man försöker suga i sig lina efter lina och man bara blir sjukare är inte rolig .

Så i mitt fall kan jag skifta mellan Sub och H så länge jag tar lite sub varje dag. Om subben är helt ute ur systemet och jag enbart tar H flera dagar, så måste jag vänta minst 20h för att inte bli abstinent av Sub.
Senast redigerad av KastaMask 2018-12-10 kl. 00:14.
Citera
2018-12-10, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaletAnonym
Maste bara saga att det dar ar bull, forsokte flera ganger ta suboxone mellan 12-30h efter H. Skot $70, delat pa tva(tog lite mer an halften men jag ar ocksa ca 25kg tyngre), 30h senare skot bade jag och den andre Sub, jag akte pa varldens resa(inte av det positiva slaget) och den andre gjorde det inte. Individuellt alltsa. Jag sitter nu pa 16mg metadon och vagar fan inte byta.

En del sager da att man inte ska skuta sub och visst, kanske inte, men det funkade for den andre och andra ganger har jag snortat det (kanske tagit sublingualt nagon gang ocksa, vet inte riktigt..), varje gang efter 12h och varje gang med samma effekt. Har gatt igenom sadanadar utsattningsymptom fyra ganger.

Nej det är inte bull, 6h gäller när du tar suben sublingual, Skjuter du suboxone får du ju skylla dig själv. Som sagt Naloxone har bara effekt IV och så länge du har opiater/opioder i kroppen och skjuter i dig Naloxone kommer du åka på en jävla avis.
Citera
2018-12-10, 07:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Fass säger.

"Detta läkemedel kan ge abstinensbesvär om du tar det tidigare än 6 timmar efter att du använt en kortverkande opioid (t.ex. morfin eller heroin) eller tidigare än 24 timmar efter att du använt en långverkande opioid som metadon."

Abstinensbesvären är pga suben inte Naloxone. Som jag sa, tar du H på kvällen och sub på morgonen är de lugnt. Man ska inte under några omständigheter skjuta Naloxone om man inte vill åka på en jävla resa.
Citera
2018-12-10, 11:29
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Abstinensbesvären är pga suben inte Naloxone. Som jag sa, tar du H på kvällen och sub på morgonen är de lugnt. Man ska inte under några omständigheter skjuta Naloxone om man inte vill åka på en jävla resa.

Efter bara 12h blir åtminstone jag abstinent om jag gått in mig ordentlig på varor. Det är såklart individuellt och beror säkert på hur mycket och länge man tagit det.
Citera
2018-12-10, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Efter bara 12h blir åtminstone jag abstinent om jag gått in mig ordentlig på varor. Det är såklart individuellt och beror säkert på hur mycket och länge man tagit det.

Jag syftade på abstinensen man får pga krocken mellan horse och sub. Jag själv brukade bli dålig ca 6-8 timmar efter sista dosen H, beroende på kvalitet såklart. Mitt ex däremot hon klarade sig över 24h innan absen började komma.

Vet inte om jag förstått ditt svar fel eller inte. Hursomhelst så känner jag igen de du skrev att när man går på sub dagligen kan man ta varor och sub tätt inpå utan problem, och när man inte tagit sub på ett tag så kan man få problem om man tar de för snabbt. En tumregel är la att man ska vänta tills man har abs på horset innan man tar sub, men jag har dock aldrig väntat mer än en natt och aldrig haft problem, med metadon däremot har jag fått de.
Senast redigerad av Bandejo 2018-12-10 kl. 16:58.
Citera
2018-12-11, 05:17
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Jag syftade på abstinensen man får pga krocken mellan horse och sub. Jag själv brukade bli dålig ca 6-8 timmar efter sista dosen H, beroende på kvalitet såklart. Mitt ex däremot hon klarade sig över 24h innan absen började komma.

Vet inte om jag förstått ditt svar fel eller inte. Hursomhelst så känner jag igen de du skrev att när man går på sub dagligen kan man ta varor och sub tätt inpå utan problem, och när man inte tagit sub på ett tag så kan man få problem om man tar de för snabbt. En tumregel är la att man ska vänta tills man har abs på horset innan man tar sub, men jag har dock aldrig väntat mer än en natt och aldrig haft problem, med metadon däremot har jag fått de.

Yes, menade även jag krocken. Tar nog ca 8h innan jag börjar känna mig dålig efter H, sen ökar absen i styrka successivt efter det.

Det svåra med att vänta tills man har abs är att man kan ha svårt att bedöma när absen är i full styrka. Kan kännas psykiskt värre än vad det faktiskt är, så man tar en dos sub för tidigt och så kastas man rakt in i helvetet istället för att bli frisk.

Metadon är inte roligt att byta ifrån... 50-60h av uttragen AT innan det ens är värt att testa Sub för min del.

Många faktorer som spelar in. Så det är nog svårt att säga till någon exakt hur länge man måste vänta helt enkelt. 20h för att vara på den säkra sidan om man utgår från svaren i tråden.

Alltid bäst att börja med en väldigt låg dos sub innan man hittar sin egna gräns.
Citera
2018-12-31, 11:59
Medlem
GaletAnonyms avatar
Citat:
Nej det är inte bull, 6h gäller när du tar suben sublingual, Skjuter du suboxone får du ju skylla dig själv. Som sagt Naloxone har bara effekt IV och så länge du har opiater/opioder i kroppen och skjuter i dig Naloxone kommer du åka på en jävla avis.

Okej, vi leker med tanken att du har ratt: Har inte buprenorfin hogre affinity an naloxone anda? Jag har skjutit en del bup (bade subutex -och suboxone) utan nagra problem alls, med tolerans. Borde jag inte matt illa da? Har ocksa vantar typ 15h och tagit sublingual subuxone strip med samma javla skitresultat.. Hur fan kan det va naloxonet da?

Jag sager inte att du har fel, jag vill bara veta.
Citera
2018-12-31, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaletAnonym
Okej, vi leker med tanken att du har ratt: Har inte buprenorfin hogre affinity an naloxone anda? Jag har skjutit en del bup (bade subutex -och suboxone) utan nagra problem alls, med tolerans. Borde jag inte matt illa da? Har ocksa vantar typ 15h och tagit sublingual subuxone strip med samma javla skitresultat.. Hur fan kan det va naloxonet da?

Jag sager inte att du har fel, jag vill bara veta.

Har också skjutit suboxone utan problem, det funkar fint. Har du däremot heroin/morfin/etc i kroppen får du problem.

Mig veterligen har naloxone ingen effekt på buprenorfin, inte på oxykodon heller, utan enbart på morfinderivat, jag kan ha fel dock.

Har aldrig testat att skjuta suboxone när jag haft andra opiater i kroppen, mitt svar är enbart baserat på egna erfarenheter och ingen forskning, tycker det vore konstigt att blanda bup och naloxone om ena ämnet slår ut det andra även fast naloxone har oerhört låg biotillgänglighet oralt

” Har ocksa vantar typ 15h och tagit sublingual subuxone strip med samma javla skitresultat.. Hur fan kan det va naloxonet Da”

Förstår inte riktigt vad du menar här? Jag skrev att det är buprenorfinet som ger dig avis om du tar det för tätt inpå heroin, inte naloxonet, men kanske utryckte mig klumpigt
Senast redigerad av Bandejo 2018-12-31 kl. 13:18.
Citera
2019-01-01, 13:08
Medlem
GlennGBGs avatar
Minst 24 timmar efteråt, annars kan du få feta problem och kastas in i en AT. Det beror lite på mängden också men bekanta som är tyngre missbrukare än jag själv behöver kanske uppemot 36 timmar ibland.
Tumregel är att ju längre du står ut med att vänta desto bättre.
Citera
2019-01-01, 14:36
Medlem
Alltså det finns inget säkert svar, men vissa här rentav ljuger. För att bli sjuk när man tar sub efter opi måste du ha ett beroende av opiaten då kan man få sk. Precipitated withdrawal. Alltså att man framkallar avtändningen med sub eftersom den har hög affinitet på opiat receptorerna.

Så man ska alltså ta sub när man är i moderat avtändning. Man kan göra COWS test för att se : https://www.mdcalc.com/cows-score-opiate-withdrawal . Problemet är att folk kanske översriver sina symptom och egentligen ska scora lägre. Men tror minimum är 6 innan man kan introducera bupre.

Är man inte beroende av valfri opiat (Her/Oxy/Morf) etc. så finns det ingen underliggande avtändning att framkalla vilket gör att man kan blanda lite hejvilt när man är novis.

När det gäller metadon så måste man vänta längre pga. den långa halveringstiden.

Enligt mig beror väldigt mycket på hur man administrerar opin, dosering osv. spelar roll i hur snabbt man blir sjuk. Dagens heroin kan innehålla massa skit. Det bästa tipset är att vänta så länge man kan tills man är sjuk, annars kan det bli PW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in