Citat:
Ursprungligen postat av
Reparationssats
Hej
I somras åkte jag på en rejäl smäll med förkylning. Det kändes inte som halsen existerade och jag har aldrig känt mig så sjuk som jag gjorde då. Dåsig utav bara fan och bara mådde dåligt över att finnas.
Jag hade feber och febern varade länge, och totalt tror jag att jag var sjuk i 3 och en halv vecka. Nästan en månad. Jag fick gå till läkaren men hon påstod bara det var ett virus och jag fick inget läkemedel mot det, vilket kanske var rätt.
Men jag är inte frisk ännu skulle jag påstå. Varje dag pendlar det mellan halsont och snuva. Känner mig slö förövrigt och aldrig i något vidare skick.
Det är så förbannad jobbigt då jag aldrig känner mig bra. Halsontet påminner ibland om lite halsfluss med en skärande känsla, medan ibland går det till att kännas som förkylningshalsont.
När jag är snuvig så är det rinnande mest, sedan dan efter går det över till kanske tjockt, sedan åker jag på halsont igen.
Nu den senaste veckan har jag mest haft halsont och ingen snuva. Men halsontet är lite grövre än jag är van vid. Jag har kollat både min sköldkörtel och mitt blodsockervärde och de var normala.
Någon som har någon idé vad jag kan göra? Något receptfritt jag kan ta som gör att jag blir frisk? Känns som mitt immunförsvar precis är på gränsen hela tiden. Klarar inte att rensa ut skiten men jag tillsjuknar inte helt heller.
Något som boostar immunförsvaret?
Tack
I somras, får mej att tänka på fästingburna sjukdomar.
Det du absolut inte ska göra är att använda dig av paracetamol eftersom det sänker immunförsvaret, även stress gör det och dålig sömn och dålig mat.
Ät mycket frukt/grönsaker varje dag, bananer innehåller även zink som är bra mot förskylning.
Sen kanske du har en allergi, tasta antihisamintabletter.
Örtprepparat som stärker finns hur mycket som helst, fråga på hälsokosten.