2018-11-01, 19:51
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparationssats
Glömde också nämna att det knastrar och knäpper i öronen när jag sväljer. Så som man får när man blir ganska sjuk. Det har varit så lika länge jag varit sjuk.

Tack, borde försöka få en tid till vårdcentralen, och om då de står utan svar så får man försöka hitta nån egen lösning.

De testar ogärna tyvärr. Man ska vara i stort sett blå i ansiktet när man kommer in.

Nä, men du får säkert stå på dig lite. Jag var sjuk i två månader och blev bra på två dagar av medicinerna.
Citera
2018-11-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De testar ogärna tyvärr. Man ska vara i stort sett blå i ansiktet när man kommer in.

Nä, men du får säkert stå på dig lite. Jag var sjuk i två månader och blev bra på två dagar av medicinerna.

Haha så sant så. Skulle ju höja livskvalitén avsevärt om de kunde ordna sig
Citera
2018-11-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reparationssats
Tack för tipsen, ska kolla in på allergitabletter. Kanske har jag en allergi. Det skulle isåfall underlätta livet enormt om det var en sådan quickfix.
Ja, får surfa runt lite och köpa lite!

Gå till läkare så tar de blodprov för antikroppar. Är du allergisk nu är det emot kvalster.

Kan rekommendera nässköjning med, ibland när du är täppt så rinner bakterierna ner i svalget på natten. Och när du är täppt andas du med munnen = halsont / infektion.
Citera
2018-11-01, 20:14
Medlem
MyLittleTonys avatar
Upplevar du samma symtom utanför ditt hem?
Citera
2018-11-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyLittleTony
Upplevar du samma symtom utanför ditt hem?

Ja tyvärr
Citera
2018-11-01, 21:34
Medlem
Låter lite som ME/CFS om du inte blir bättre. Det börjar ofta med influensa liknande symptom och ständig utmattning. Se till att du får en grundlig undersökning.
Citera
2018-11-01, 22:23
Medlem
Testa fasta. Helst över 48h, gärna upp till 72h. Det aktiverar något som heter autofagi, kroppen städar rent bland sjuka/oanvändbara celler, bakterier och dylikt.

Svinkałla duschar boostar immunförsvaret.
Senast redigerad av Decimal1 2018-11-01 kl. 22:26.
Citera
2018-11-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innerblazor
Om jag vore du så hade jag gått på följande:

250ug Vitamin D (10,000 IE)
400mg magnesium
90-180ug K2 (mk7)

Kör detta dagligen i ett par månader så ska du nog se att du blir bättre. Själv gått på detta i 6mån och märker att jag har mer energi, inte blivit sjuk, känner mig klarare i huvudet och ångest/stress är som bortblåst.

Hahahah, ja jättebra råd! Kasta pengarna över axeln lika gärna. Lättlurade spån.
Citera
2018-11-01, 23:00
Medlem
poolos avatar
Hur ser din kost ut? Äter du nyttig mat eller skräpmat?
Citera
2018-11-02, 00:10
Medlem
Kluffs avatar
Detta kanske är lite långsökt, men finns det någon möjlighet att du är utbränd pga jobb eller studier? Min chef kraschade i somras och var dundersjuk och sängliggande i över en månad. Hon hade väl snittat 11-12 timmar om dagen, fem-sex dagar i veckan i över ett år.

Nu säger jag inte att utbrändheten gjorde henne sjuk, utan det var väl en kombination av virus och att vara slutkörd.
Citera
2018-11-02, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Gå till läkare så tar de blodprov för antikroppar. Är du allergisk nu är det emot kvalster.

Kan rekommendera nässköjning med, ibland när du är täppt så rinner bakterierna ner i svalget på natten. Och när du är täppt andas du med munnen = halsont / infektion.
Ja nässköljning innan läggdags är bra, finns sån där jetspray med saltvatten.
Viktigt är att man inte sköljer med vanligt kranvatten, ska man ta kranvatten måste det kokas innan och lite salt i. Finns folk som fått bakterier i hjärnan av vanligt vatten och blivit helt handikappade.

Jag undrar lite hur TS mat ser ut, vad äts och dricks?
Citera
2018-11-02, 09:53
Medlem
Hade du hög feber? kan det varit körtelfeber du fick? för man brukar inte vara sjuk så länge om man har förskylning.
Jag tror man kan göra ett prov och se om du haft körtelfeber, isåfall kanske du även har problem med lever och njurar nu och ska inte träna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in