Ni vet typen man finner i avsnitt på Lyxfällan, som har skulder på flera hundra tusen som INTE är pga. att de försökt starta eget och misslyckats, utan lön år för dumma saker som spel, resor och shopping. Samt att h*n har flera obetalda räkningar som åkt till Kron-Olle.
Vad för personlighet är det? Går det att generalisera? 
Först tänker man ju sig ett riktigt WT, som inte riktigt verksr ha alla hästsr hemma samt med attityd till livet därefter, men många gånger verkar det ju vara "helt vanliga" människor som gör detts också. 
Känner ni någon som är extremt skuldsatt? Vad är det för typ av person? Försöker personen betala tillbaka eller skiter h*n i det? 
Jag har nyligen upptäckt det magiska med kreditkort, att skjuta upp betalningar om man vill ha något man inte riktigt har råd med samma månad, men jag betalar ALLTID direkt månaden efter, så fort lön kommit. Skulle aldrig komma på fråga att skjuta upp på det mer, så att ränta på ränta-effekten börjar dra igång. Jag tar heller inte några dyrare kredirköp på mer än säg 3000, s0 att man faktiskt kan problemfritt betala av det nästa månad. Denna spärr verkar dock inte dessa personer ha utan de bara köper uran att fundera på om de faktiskt har råd?