Citat:
Ursprungligen postat av
detail
Hej!
Var ute i skogen och sprang, helt plötsligt möter jag en person med en lös hund och hunden börjar springa mot mig i fullfart och skäller. Jag agerar i panik och sparkar mot hunden i full kraft, tror jag träffar den rätt i huvudet och den blir kanske lite avtrubbad, men direkt efter biter den mig i benet, försöker få bort hunden genom att slå den med händerna och försöker trycka in fingrar i dens ögon.
Hade panik och minns ej hela händelseförloppet men ägaren är inte långt efter och får bort hunden rätt snabbt.
Varit på sjukhuset nu och jag fick ett lindrigt bett i benet, hunden verkar dock enligt ägaren vara skadad efter spark och fingrar i ögat. Nu hotar han att anmäla mig då hunden enligt honom ville hälsa?
Kan jag åka dit för detta? Vad fan skulle jag gjort när hunden kommer rusandes mot mig?
Vad jag blir less på folk på flashback ibland, som dom i den här tråden som sitter och anser att du gjorde rätt. För du gjorde inte rätt.
Jag ska börja med att säga att jag personligen alltid har min hund kopplad.
Men i det här fallet så var du och sprang i en skog, att en hundägare har lös sin hund i en skog är inga konstigheter.
Att hunden sprang fram till dig och skällde gjorde den förmodligen för att den blev upphetsad av att du sprang och den tyckte det var roligt och ville hälsa och leka.
Och du sparkar den i huvudet med full kraft, du måste väl inse själv att det inte är okej? Klart som fan att hunden sen biter dig när du har sparkat den i huvudet och du försöker då trycka sönder ögonen på den. Hur friskt är det beteendet?
Hade hunden sprungit fram till dig och huggit dig i benet direkt så hade jag kunnat förstå att du sparkade den. Men inte nu, inte när den inte gjorde något först.
Du säger att du inte kan något om hundar och det märks.
Jag kände förut en polis vars gigantiska polishund skällde när den blev glad. Så fort den fick syn på mig så rusade den mot mig, ställde tassarna på mina axlar och skällde mig rakt i ansiktet och jag kramade hunden. Den polishunden gjorde så för att den var glad.
Många hundar skäller som sagt när dom blir glada och uppspelta och springande människor är roligt för många hundar.
Hunden var dessutom av mellanstorlek, en så pass liten hunden kan inte döda dig så att du måste trycka ut ögonen på den. Du kunde ha tagit den i nackskinnet.
Att folk här sitter och säger att du gjorde rätt blir jag irriterad över för att då tror du att det är helt okej att sparka skällande hundar i huvudet och trycka ut deras ögon.
Nästa gång en hund springer fram till dig så stanna och stå stilla och avvakta och se vad hunden gör.