2018-10-30, 18:38
Medlem
Jag tycker du ska kolla upp exempelvis Paypal noga. Den anonymiteten kanske räcker för dig? Det måste också vara enkelt för dina kunder att betala, annars lär de vända sig till någon annan.
Citera
2018-10-30, 19:24
Medlem
Snabbast o smidigast är väl Swish med en målvakt som mottagare.
Hör med tiggaren utanför ICA. Han/hon kan säkert förmedla.
Provisonen till målvakten kan du fixa med en avsugning lite då och då.
Med ett uttagskort till Swishkontot tar du ut kontanter.
Citera
2018-10-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Snabbast o smidigast är väl Swish med en målvakt som mottagare.
Hör med tiggaren utanför ICA. Han/hon kan säkert förmedla.
Provisonen till målvakten kan du fixa med en avsugning lite då och då.
Med ett uttagskort till Swishkontot tar du ut kontanter.

Jäklar! Att jag inte tänkte på det. Måste vara för att jag är en dum brud. Tack! 😍
Citera
2018-10-31, 00:01
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Förr fanns något som hette ukash, verkar blivit uppköpt av Paysafecard
Senast redigerad av Dr.Jan.Itor 2018-10-31 kl. 00:03.
Citera
2018-10-31, 10:21
Medlem
tjockballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meankitty
Haha! Lätt bästa kommentaren! Tack för engagemanget. För den marginella mängd jag ska sälja är det allt för ambitiöst, men hör av dig om du vill gå i business.

Dock det absolut mest anonyma. 😂👏🏻

Tack för berömmet.
Jag uppskattar att hela kalaset kommer upp i 10-15 papp, så som jag skissade upp det. 20-30 om någon fixar allt åt dig och levererar kreditkort och pinkod i din hand.

En betydligt billigare variant är om du kan hitta en bulvan. Kanske en äldre tant med dålig pension. I det läget tecknar hon nytt bankkonto som hon överlämnar till dig. Det rimliga är att hon regelbundet får en slant ifrån dig. Men berätta INTE att du håller på med telefonsex, eller något med sex överhuvud taget. Säg att du har en kontrollerande pojkvän som vill åt dina pengar.

Skulle en stalker ringa henne och säga "Jag vet nog vad du håller på med" svarar hon väl med "Vad? Prata högre!". Det kan bli rätt komiskt...
Citera
2018-10-31, 11:02
Medlem
DontTrustVerifys avatar
Bitcoin/andra kryptovalutor fungerar kanon för det här.

Det enda problemet är att det krävs lite kunskap i området. Både från dig och din kund. Det är det enda som är helt anonymt om man vet hur man gör. Det finns såklart alternativ som Tjockballe beskriver, men det är såååå mycket dyrare och du måste ändå lära dig massa nya grejer.

Nä, kör på Bitcoin/kryptovalutor. Helt klart billigast och mest anonymt.

Annars var det ganska smart att ha någon tredjepart som vissa andra nämnde. Det fungerar också.
Citera
2018-10-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontTrustVerify
Bitcoin/andra kryptovalutor fungerar kanon för det här.

Det enda problemet är att det krävs lite kunskap i området. Både från dig och din kund. Det är det enda som är helt anonymt om man vet hur man gör. Det finns såklart alternativ som Tjockballe beskriver, men det är såååå mycket dyrare och du måste ändå lära dig massa nya grejer.

Nä, kör på Bitcoin/kryptovalutor. Helt klart billigast och mest anonymt.

Annars var det ganska smart att ha någon tredjepart som vissa andra nämnde. Det fungerar också.

Jag tror knappast att särskilt många trosköpare känner för att sätta sig in i kryptovalutors hantering bara för att kunna köpa av just denna säljare. Det kanske kommer som en chock för dig, men det är inte många procent av befolkningen som använder kryptovaluta eller har någon lust att börja med det.
Citera
2018-10-31, 17:51
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Tack för berömmet.
Jag uppskattar att hela kalaset kommer upp i 10-15 papp, så som jag skissade upp det. 20-30 om någon fixar allt åt dig och levererar kreditkort och pinkod i din hand.

En betydligt billigare variant är om du kan hitta en bulvan. Kanske en äldre tant med dålig pension. I det läget tecknar hon nytt bankkonto som hon överlämnar till dig. Det rimliga är att hon regelbundet får en slant ifrån dig. Men berätta INTE att du håller på med telefonsex, eller något med sex överhuvud taget. Säg att du har en kontrollerande pojkvän som vill åt dina pengar.

Skulle en stalker ringa henne och säga "Jag vet nog vad du håller på med" svarar hon väl med "Vad? Prata högre!". Det kan bli rätt komiskt...

Förutom de 50k som måste in (om än kanske temporärt) i företaget först.
Sen ska betalkortslösning in, enkelt via stripe men då ska någon upp med en sida också

Det finns betydligt enklare sätt att koppla bort sig ett par steg från köparna än det där...

Sen tror jag TS pratar om att anonymisera sig från köparna, inte att anonymisera sig från alla i hela världen...

Enklast är väl att skapa ett paypal-konto som är typ Viktoria.Larsson96@gmail.com (eller något annat påhittat namn, förutsatt att du inte heter Viktoria, Larsson eller är född 96 då). Sen ber du dom betala med paypal dit. Enkelt gjort även om man inte har paypal. Sen skickar du pengarna själv från det kontot till ditt riktiga paypal-konto.

Så länge det inte är stora summor involverade bör detta fungera. Och de enda som kan se vem som pengarna egentligen går till är paypal. Och dom vet ju inte vad som handlas för dom...
Senast redigerad av 8bitrage 2018-10-31 kl. 18:01.
Citera
2018-10-31, 18:11
Medlem
tjockballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Förutom de 50k som måste in (om än kanske temporärt) i företaget först.

Köper man ett färdigt AB kan de där 50k fyllas på senare.
Citera
2018-10-31, 19:07
Medlem
Be en killkompis vara målvakt. Då är det ett manligt namn på bankutdraget när ni använder Swish.
Att sälja begagnade kläder är inte olagligt så viktigaste är att du slipper stalkers och de inte blir avslöjade av sin partner.
Citera
2018-10-31, 19:12
Medlem
Kontanter och en postbox är ju ganska anonymt.
Öppna en postbox hos en sådan firma, ta emot kuvert med kontanter i skicka tillbaka kuvert med trosor i.
Citera
2018-10-31, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Kontanter och en postbox är ju ganska anonymt.
Öppna en postbox hos en sådan firma, ta emot kuvert med kontanter i skicka tillbaka kuvert med trosor i.
Postbox som hanteras av Postnord är inte direkt anonym, för dylika vilka tillhandahållas av fristående företag kan det vara annorlunda, men den sorten finns inte på så många orter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in