2018-10-30, 16:39
Medlem
Denoms avatar
Tar du emot överföringar till ditt konto går det inte att se ditt namn när det betalas, mycket enklare än bitcoin så länge det inte är några kriminella pengar.
Citera
2018-10-30, 16:40
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Ja? Med sitt namn.
yup my bad
Citera
2018-10-30, 17:17
Medlem
tjockballes avatar
Först, det finns INGEN möjlighet att vara helt anonym vid betalningar med betalningstjänster som PayPal eller via banker. Noll.

Vidare, du kan vara DELVIS anonym, i det här fallet mot dina kunder. Däremot är du inte anonym mot Polisen och Skatteverket. Så akta dig noga för olagligheter och se upp med att riskera skönstaxering. Skönstaxering kan vara ett värre straff än finkan. Vid skönstaxering ligger också bevisbördan på dig. DU skall alltså bevisa att du INTE tjänat så mycket pengar som Skatteverket anser att du har. En hopplös kamp mot väderkvarnar.

Bitcoin och liknande fenomen passar inte dina behov i det här fallet. Om jag förstått frågan rätt vill du köra en viss verksamhet som har med telefonsex att göra. Och försäljning av använda trosor. Du vill i det läget vara anonym för dina köpare. Risken finns att dina kunder får kåtslag som slår snett och ger sig på dig. Nu är ju denna risk iofs minimal, men det är fullt begripligt att du vill slippa den.

All kamouflering av transaktioner kostar antingen pengar eller ansträngning.

Här är en idé om hur du kan göra. Hur du borde göra.

Registrera ett bolag. Inte enskild firma, då den är kopplad till din person. Helst aktiebolag. Detta kommer kosta dig några tusen. Färdiga AB finns att köpa på nätet. Ange som huvudverksamhet "Samlivskonsultationer" eller något i den stilen. Kalla ditt AB något menlöst, som "PB Konsult AB". När du ska hitta på ett bra namn, tänk på att det bästa namnet är det som säger en snokande fru rakt ingenting.

Ditt AB kan nu skaffa konton och kreditkort. Det kan ta emot betalningar och betala ut. En kund kan använda sitt kreditkort och betala till PB Konsult.

Så här långt täcker ju ditt AB det mesta. Men det är lätt att kolla upp vilka som äger ett AB och vilka som sitter i dess styrelse mm. Så har du en stalker, kommer allt detta lätt uppdagas för honom. Därför kan du gå till nästa nivå.

Du behöver frivilliga som, kanske mot betalning, ställer upp som styrelse och på andra poster. En hel del folk ställer upp på sånt här mot en slant. Tex pensionärer. Den viktigaste posten blir firmatecknare. Den som har rätt att ta ut pengar från kontot. Den vill du ha för dig själv. Nu har du ett lager till, men du är ändå synlig.

För att bli helt osynlig behöver du låta någon annan stå som firmatecknare. Vilket är riskabelt. Men om du hittar en ärlig eller okunnig person som ställer upp kan du här ta hand om kreditkortet och PIN-koden som hör till firmatecknaren och ta ut pengar själv.

En hel del arbete alltså.
Citera
2018-10-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meankitty
Hej!

Jag har jobbat med cam tidigare och jobbar fortfarande sporadiskt med telesex. Detta sker naturligtvis under alias.

Det händer att stamkunder vill köpa trosor, skor och liknande. Har nekat detta tidigare, men efter en garderobsrensning insåg jag att jag faktiskt skulle kunna göra det.

Hur tar jag lättast betalt utan att betalaren ser mitt riktiga namn?

På telesexlinje eller privat?
Citera
2018-10-30, 17:32
Medlem
Citat:
Detta tänkte jag på med. Ta ett konto jag inte har pengar på, ge ut det och be happy about it. Men när jag Googlade skrev flertalet på olika forum att det ”bara var att ringa banken och fråga om kontoinnehavare”, vilket jag dock finner mycket osannolikt. Speciellt med tanke på att de flesta börjat tänka lite mer på vad de faktiskt gör med personuppgifter efter införandet av GDPR.

https://www.crowdrise.com anonym fundraising.
https://paygoo.se/cards/reload_card anonyma betalkort man kan föra över pengar till varann.Funkar inte gällande mindre summor då det är lite utgifter att få kortet.
Kontanter till en postbox, många företag frågar inte efter legitimation.
Citera
2018-10-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Tar du emot överföringar till ditt konto går det inte att se ditt namn när det betalas, mycket enklare än bitcoin så länge det inte är några kriminella pengar.

Stämmer inte. Ring din egen bank utan att uppge personnummer och fråga vem kontoinnehavaren är på ditt kontonummer. Många delar ut de, vet inte hur lagen ser ut.
Citera
2018-10-30, 17:36
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordjoel
Stämmer inte. Ring din egen bank utan att uppge personnummer och fråga vem kontoinnehavaren är på ditt kontonummer. Många delar ut de, vet inte hur lagen ser ut.
Nej de lämnar inte ut den informationen eftersom det vore att bryta mot lagen.
Citera
2018-10-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
På telesexlinje eller privat?

Privat, såklart! Bara att Swisha.
Citera
2018-10-30, 18:26
Medlem
Citat:
Privat, såklart! Bara att Swisha.

Hmm... Det är väl knappast anonymt, vare sig för dig eller för köparen? Synd att det inte går att skicka PM till dig.
Citera
2018-10-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Hmm... Det är väl knappast anonymt, vare sig för dig eller för köparen? Synd att det inte går att skicka PM till dig.

Tänk lite mer så ska du se att poletten trillar ned så småningom.
Citera
2018-10-30, 18:31
Medlem
Citat:
Tänk lite mer så ska du se att poletten trillar ned så småningom.

Jag ber om ursäkt för att jag är så trög, men jag fattar inte vad du menar 🙁
Citera
2018-10-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Först, det finns INGEN möjlighet att vara helt anonym vid betalningar med betalningstjänster som PayPal eller via banker. Noll.

Vidare, du kan vara DELVIS anonym, i det här fallet mot dina kunder. Däremot är du inte anonym mot Polisen och Skatteverket. Så akta dig noga för olagligheter och se upp med att riskera skönstaxering. Skönstaxering kan vara ett värre straff än finkan. Vid skönstaxering ligger också bevisbördan på dig. DU skall alltså bevisa att du INTE tjänat så mycket pengar som Skatteverket anser att du har. En hopplös kamp mot väderkvarnar.

Bitcoin och liknande fenomen passar inte dina behov i det här fallet. Om jag förstått frågan rätt vill du köra en viss verksamhet som har med telefonsex att göra. Och försäljning av använda trosor. Du vill i det läget vara anonym för dina köpare. Risken finns att dina kunder får kåtslag som slår snett och ger sig på dig. Nu är ju denna risk iofs minimal, men det är fullt begripligt att du vill slippa den.

All kamouflering av transaktioner kostar antingen pengar eller ansträngning.

Här är en idé om hur du kan göra. Hur du borde göra.

Registrera ett bolag. Inte enskild firma, då den är kopplad till din person. Helst aktiebolag. Detta kommer kosta dig några tusen. Färdiga AB finns att köpa på nätet. Ange som huvudverksamhet "Samlivskonsultationer" eller något i den stilen. Kalla ditt AB något menlöst, som "PB Konsult AB". När du ska hitta på ett bra namn, tänk på att det bästa namnet är det som säger en snokande fru rakt ingenting.

Ditt AB kan nu skaffa konton och kreditkort. Det kan ta emot betalningar och betala ut. En kund kan använda sitt kreditkort och betala till PB Konsult.

Så här långt täcker ju ditt AB det mesta. Men det är lätt att kolla upp vilka som äger ett AB och vilka som sitter i dess styrelse mm. Så har du en stalker, kommer allt detta lätt uppdagas för honom. Därför kan du gå till nästa nivå.

Du behöver frivilliga som, kanske mot betalning, ställer upp som styrelse och på andra poster. En hel del folk ställer upp på sånt här mot en slant. Tex pensionärer. Den viktigaste posten blir firmatecknare. Den som har rätt att ta ut pengar från kontot. Den vill du ha för dig själv. Nu har du ett lager till, men du är ändå synlig.

För att bli helt osynlig behöver du låta någon annan stå som firmatecknare. Vilket är riskabelt. Men om du hittar en ärlig eller okunnig person som ställer upp kan du här ta hand om kreditkortet och PIN-koden som hör till firmatecknaren och ta ut pengar själv.

En hel del arbete alltså.

Haha! Lätt bästa kommentaren! Tack för engagemanget. För den marginella mängd jag ska sälja är det allt för ambitiöst, men hör av dig om du vill gå i business.

Dock det absolut mest anonyma. 😂👏🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in