• 1
  • 2
2018-10-30, 08:23
Medlem
puterealbas avatar
Liedman har skrivit några ganska meningslösa böcker som bland annat "Från Platon till kriget mot terrorismen" och "Att se sig själv i andra: om solidaritet". Av hans böcker kan man utläsa att han läst en hel del och har läshjärna. Men tänka kan han verkligen inte och skriva ännu mindre.

Han har också påstått att nationalismen är livsfarlig: https://www.youtube.com/watch?v=uVj0r_qZI0E

Vad tycker ni om Sven-Eric Liedman? Jag ska bränna dom få böcker jag har av horbocken.
Citera
2018-10-30, 08:44
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Har inte läst men ge bort böckerna till myrorna så kanske någon annan kan uppskatta böckerna istället för att bränna dem, du uppstår som barnslig.
Citera
2018-10-30, 08:50
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Har inte läst men ge bort böckerna till myrorna så kanske någon annan kan uppskatta böckerna istället för att bränna dem, du uppstår som barnslig.

Kommer jag att uppstå som barnslig om jag ger böckerna till myrorna (vilka jävla myror?!), nej då låter jag bli! Jag kan ge dom till nån random zigenare som tigger pengar bredvid COOP så kan han elda upp den i brasan och få lite värme under natten - då har Lieadman, via mig, gjort något bra i sitt liv.
Citera
2018-10-30, 09:34
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Kommer jag att uppstå som barnslig om jag ger böckerna till myrorna (vilka jävla myror?!), nej då låter jag bli! Jag kan ge dom till nån random zigenare som tigger pengar bredvid COOP så kan han elda upp den i brasan och få lite värme under natten - då har Lieadman, via mig, gjort något bra i sitt liv.

https://www.myrorna.se/

Man bränner inte böcker för att man ogillar innehållet. Det är barbariskt.
Citera
2018-10-30, 09:35
Medlem
Carobnjaks avatar
Hade varit intressant att höra varför han är en idiot enligt dig. Förklara gärna lite.
Citera
2018-10-30, 09:42
Medlem
Erikons avatar
Om nationalismen är orsaken till all ondska är väl sport och tävlingsandan också en medbrottsling?
Citera
2018-10-30, 09:57
Medlem
TheChains avatar
Han är väl en gammal avdankad kommunist om jag inte blandar ihop honom med nån?
Citera
2018-10-30, 11:07
Medlem
Massajens avatar
Liedman är en utmärkt författare och läsvärd idéhistoriker. Kan särskilt rekommendera hans "Stenarna i själen".

Böckerna är som nästan alltid hos produktiva författare lite ojämna. Det finns några där han s a s slarvar över de ämnen han behandlar. Kanske hör titeln som TS anger till dessa,men då behöver vi något konkret att gå på. Vad är det som är så dumt?
Citera
2018-10-30, 11:29
Medlem
DenNyaDealens avatar
Jag är ett stort fan! Givetvis är han marxist, han har själv konstaterat det.

Har inte han lika mycket rätt som du TS att ha en egen åsikt?
Citera
2018-10-30, 11:35
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenNyaDealen
Jag är ett stort fan! Givetvis är han marxist, han har själv konstaterat det.

Har inte han lika mycket rätt som du TS att ha en egen åsikt?
Att ihärdigt förespråka marxism, trots alla bevis på att det inte fungerar, leder till slutsatsen, enligt Einsteins tanke att en idiot är den som inte lär sig av sina misstag, att Liedman är en idiot. Påståendet är inte ens kontroversiellt.

Att man sedan kan finna goda teoretiska tankebanor hos en idiot förändrar inte saken.
Citera
2018-10-30, 11:41
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Att ihärdigt förespråka marxism, trots alla bevis på att det inte fungerar, leder till slutsatsen, enligt Einsteins tanke att en idiot är den som inte lär sig av sina misstag, att Liedman är en idiot. Påståendet är inte ens kontroversiellt.

Att man sedan kan finna goda teoretiska tankebanor hos en idiot förändrar inte saken.

Om du finner ett statssystem eller ideologi som alltid har fungerat, och kommer fungera i all evighet, så vinner du nog nobelpriset i samtliga ämnen.
Citera
2018-10-30, 11:43
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenNyaDealen
Om du finner ett statssystem eller ideologi som alltid har fungerat, och kommer fungera i all evighet, så vinner du nog nobelpriset i samtliga ämnen.
Det finns bättre och sämre samhällssystem, givetvis. Marxismen är dock sämst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in