Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-31, 01:26
  #253
Avstängd
Arboga-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det var nog snarare ironisering över PK-packets stolligheter.

Den rapporten jag läste ifrån Försvarshögskolan menar på att Hanif gjorde så för att flörta med svenska alt-right väljare. De som är för extrema för SD men inte riktigt känner sig hemma hos NMR.

Alltså menar jag att han gör det för att säkra en väljarbas av arga unga vita män vars ideologi är flyktig men som bottnar i en rädsla för "de andra" och som i hög grad lever asociala liv.
" de andra" kan i princip vara alla de som inte passar in i deras snäva tolkningar för "svenska normer"

vh
Citera
2018-10-31, 01:31
  #254
Avstängd
Arboga-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Är inte det enklaste svaret att 97% av hela Flashback inte alls hatar babbar? Att en del uppskattar Balis twittrande? Att andra uppskattar en nationalekonomisk slugger som Tino Sanandaji? Att många kanske uppskattar intelligenta inlägg från någon som Thomas Gür? Att många kanske inte alls har något emot babbar som sköter sig? Även om de sedan avskyr babbar som våldtar, rånar, mördar, samt ägnar sig åt jihad och terrorism? Även om de sedan avskyr babbar som är offentligt finansierade antivita rasister? Eller avskyr den förda folkmordspolitiken mot svenskarna (som förvisso inte är så mycket några babbar bär skulden för, utan istället den svenska regimen, svenska etablissemanget och en stor del av svenska folket)?

Om verkligheten inte förefaller stämma överens med ett antagande du har gjort, vad är då sannolikast felaktigt: antagandet eller verkligheten?

Problemet är ju dessa utspel som kommer ifrån högerkanten. Flashback och 4chan har samma slags problem egentligen. En liten kärna av användare sätter tonen för diskussioner om etnicitet,heteronormativt beteende,PK, och så vidare.

Hanif flörtar med dessa personer genom sitt twitterkonto. Han vet att nyckeln till personval ligger i att hela tiden provocera. Han vet att de älskar symbolpolitik. Han vet att de aldrig kommer läsa hans motioner i riksdagen eller i de utskott han ännu inte blivit utsparkad ifrån.

Jag håller med dig i att 97% av flashback inte är rasister. Men när det till och med ska spåra ur och handla om massinvandring i en tråd jag följer om spanska växter i subforat för odling " Bostad, hem och trädgård"

Då är något fel.
Citera
2018-11-01, 08:53
  #255
Medlem
Jerlerup tvingas inse att det blev 1-0 till Bali.

Citat:
1. Efter bråket med mig har Hanif blivit värre än någonsin i sitt språkbruk på twitter. Därför tror jag vi kan konstatera att ledningen i @nya_moderaterna gett godkännande till Hanif att hålla på som han gör.
https://twitter.com/Jerlerup/status/1057830024689209346

Bali om sitt språkbruk:

Citat:
Jag är inte ute efter acceptans. Jag är ute efter att ni växer till er en ryggrad och vågar ta er an verkliga fenomen istället för att gömma er konflikträdsla bakom ”tolerant” ordmärkeri.
https://twitter.com/hanifbali/status...33878914396165

Det är ju precis det här hela språkbruksdiskussionen handlar om. De som ställer krav på "god ton" vill i själva verket att vissa frågor inte ska få diskuteras alls.
Citera
2018-11-05, 13:12
  #256
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindyourbuiz
Ja precis. Bali brukar säkert anabola. Mycket seriöst inlägg av dig.
Jag har inget krav på mig att vara seriös gentemot politiker som bör ha ansiktet uppåt i alla lägen
Citera
2018-11-05, 16:10
  #257
Medlem
r4ll3s avatar
Ser inte nödvändigtvis ett problem här. Om Jerlerup agerar som en människa med sämre förmåga till kognitiv tankeverksamhet, som han bevisligen ger uttryck för, är det ett rimligt och objektivt konstaterande från Balis håll. Fortsättningsvis tycker jag många människor är onödigt lättkränkta och det är klart att man blir irriterad tillslut.
Citera
2018-11-05, 18:02
  #258
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Jerlerup tvingas inse att det blev 1-0 till Bali.

https://twitter.com/Jerlerup/status/1057830024689209346

Bali om sitt språkbruk:

https://twitter.com/hanifbali/status...33878914396165

Det är ju precis det här hela språkbruksdiskussionen handlar om. De som ställer krav på "god ton" vill i själva verket att vissa frågor inte ska få diskuteras alls.

Så han gick från att vara en provocerande idiot, till att dra på sig en offerkofta större än Pascalidous.

Jag hade nog skämts livet ur mig om jag satt på hans stol.
Citera
2018-11-05, 18:04
  #259
Medlem
var bali med på moderaternas valsedel som namn?
Citera
2018-11-05, 20:24
  #260
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93
var bali med på moderaternas valsedel som namn?

Ja. Flest personkryss av alla kandidater förutom Uffe.
Citera
2018-11-07, 19:33
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det händer hela tiden i Iran. Det är flera länder det är förenat med livsfara.

Vad tror du slöjupproret handlar om?

Vi pratade om Sverige.
Citera
2018-11-07, 20:45
  #262
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Vi pratade om Sverige.

Slöjan är ju en del av hedern, så ditt påstående blir konstigt. Du har ju områden i Sverige där kvinnor är rädda inte bara att gå utan slöja, men där de också måste ha fotsid kjol.

Ett hedersmord är vare sig ett straff eller en hämnd, det är att att undanröja ett problem. Det är överhuvudtaget svårt att klassificera dödsfall som hedersmord i Sverige, det är bara att fåtal som fått den brottsrubriceringen. Alla tiger som muren. Vem vet varför flickor tror de kan flyga från balkonger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback