Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-15, 13:50
  #1
Medlem
MataGringoss avatar
Jag funderar att byta min lya i stockholm och skall nu annonsera om byte samt se lite annonser om vad som erbjuds. Det verkar dock vara en djungel där ute med olika bostadsbytes-sidor.

Min fråga är vilken sida som är bäst för att leta annonser samt att annonsera (det skall helst vara gratis).

Har ni några förslag?
Citera
2006-02-15, 16:30
  #2
Medlem
bytabostad.se

Ej gratis, men billig.
bjornsbytare.se

lagenhetsbyte.se
Citera
2006-02-15, 17:44
  #3
Medlem
MataGringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barba stark
bytabostad.se

Ej gratis, men billig.
bjornsbytare.se

lagenhetsbyte.se


Tack så mycket, men varken lägenhetsbyte eller bytabostad verkar vara så värst bra. Röriga och med få annonser. skall kolla den tredje.
Citera
2006-02-15, 20:37
  #4
Medlem
Ok, jag har inte testat själv. En kompis använde Björnsbytare för ca. 2 år sedan med mycket gott resultat, då tror jag inte det fanns lika många alternativ som idag.
Citera
2006-02-16, 15:48
  #5
Medlem
MataGringoss avatar
kollade igenom björnsbytare. Verkar i och för sig vara den bästa av de tre, men det måste väl finnas bättre?
Citera
2006-02-16, 19:20
  #6
Medlem
xallos avatar
Nope björns bytare e numero uno!
Citera
2010-03-23, 00:00
  #7
Medlem
Hej

tänkte väcka liv i gammal tråd, då mycket har hänt de senaste åren.

Vilka är bäst nu då?

bjornsbytare eller finns det andra?

Vilka är topp 5 stora bytessidor tycker ni?
Citera
2010-03-23, 10:20
  #8
Medlem
kebabmedpommess avatar
Björns Bytare och Lägenhetsbyte.se är de i särklass största och bästa sidorna, och många annonser ligger ute på båda. Enligt min erfarenhet så är det fler på Björns som bara lägger ut en annons och kollar, och är alltså inte särskilt aktiva eller intresserade av ett byte. Det känns som att man får mer respons på Lägenhetsbyte.se.

Annars funkar båda sidorna väldigt snarlikt, alltså systemet med matchningar och intresseanmälningar osv.
Citera
2010-03-23, 10:24
  #9
Medlem
Drapåtrissors avatar
Gjorde ett toppenbyte för något år sedan genom just Björn bytare. Går att lägga ut bilder och man får enkel överskådlig information över möjliga bytesobjekt även i flera led.
Citera
2010-03-23, 14:39
  #10
Medlem
Snurrens avatar
Jag tror att det var bytalya.se som hela tiden skickade förslag på byten som inte alls var aktuella. Vi ville ha en 4:a i stan och fick iderligen förslag (automatiskt genererade) om t ex 2:a i Farsta. Dock tyckte vi att Björnsbytare var jättebra. Nu gick inte vårat byte direkt igenom den sidan, men indirekt. Vi hade lagt in massor med bilder och ritning m m och sedan satte vi upp lappar i området och hänvisade till den annonsen och vips så fick vi två bra svar och ett av dem blev vårt byte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback