2021-03-19, 21:25
  #2413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Det är helt tydligt att denna rättegång är politiskt motiverad. Åklagare och polis har förfalskat bevis och har behandlat en helt oskyldig person som den värsta brottsling. Att dcetta kan ske i ett land som kallar sig för en demokrati är rent ut sagt för jävligt. Åklagare och inblandad polis i detta påhittade mål borde åtalas för orättfärdigt åtal och sparkas från sina anställningar. Dom är väl djurrättsaktivister och miljöpartister hela bunten.

Oskyldig är han knappast. Friad, som sig bör och lär förbli men känner man till lite folk i byn och vilka han umgås med så verkar det inte vara en fråga huruvida han olovligt dödat varg. Allmänt kännt. om han gjort något just i detta fallet är en annan fråga och en patetisk rättegång var det. Alla dessa fan boys på det här forumet. Han har skjutit över 1000 älgar och hetsar mot vargens existens för att han tycker att de tar "hans" älgar. Karln lär vara spritt språngande galen som ägnar hela sitt liv till det här hatet. Av någon anledning har Nordfront och andra högersajter gjort honom till sin husgud. Hatet som förenar antar jag. Eller är de också rädda för vargar?
__________________
Senast redigerad av krosh 2021-03-19 kl. 21:31.
Citera
2021-03-19, 21:37
  #2414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Haha. Svenska fängelser är inte som turkiska. Miljardärer som Hedin kan nog ha en dräglig tillvaro i fängelset. En öppen anstalt är ganska trivsam, ungefär som hemma utom att man inte kan gå ut när man vill då.
Svårt att se Hedin som en bruten man efter detta...

Du vet ju inte ett skit om detta maktmissbruk från polis och åklagare. Hedin satt inte på en öppen anstalt som du tycks påskina utan han satt frihetsberövad ensam i en cell. Han fick inte ens ringa och tala med sin familj på flera dagar. Man förfalskade bevis för att försöka sätta dit Hedin. Hela processen har varit en politisk maktdemonstartion av åklagare och polis med vänsteråsikter. Att detta har kunnat ske i Sverige är en ren skandal. Hedin har fått 3 år av sitt liv förstört av dessa rättshaverister. De borde kastas i fängelse hela bunten.
Citera
2021-03-20, 02:05
  #2415
Medlem
anomaligns avatar
Ledsen om den här frågan har ställts innan. Så lång tråd.

Hedin blev av med sina vapen i samband med brottsutredningen. Kommer de automatiskt att återgå till hans ägo som följd av den friande domen, eller sker det en separat lämplighetsprövning för det?
Citera
2021-03-20, 03:16
  #2416
Medlem
Cavesias avatar
”Snacket går på byn”
De som tjuvjagar varg i Sverige ser nog till att just ”snacket på byn” inte går.
Rättsskandal så det står härliga till, Leve K.H
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Oskyldig är han knappast. Friad, som sig bör och lär förbli men känner man till lite folk i byn och vilka han umgås med så verkar det inte vara en fråga huruvida han olovligt dödat varg. Allmänt kännt. om han gjort något just i detta fallet är en annan fråga och en patetisk rättegång var det. Alla dessa fan boys på det här forumet. Han har skjutit över 1000 älgar och hetsar mot vargens existens för att han tycker att de tar "hans" älgar. Karln lär vara spritt språngande galen som ägnar hela sitt liv till det här hatet. Av någon anledning har Nordfront och andra högersajter gjort honom till sin husgud. Hatet som förenar antar jag. Eller är de också rädda för vargar?
Citera
2021-03-20, 06:04
  #2417
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
För oss skattebetalare kostar det.
Därför är det viktigt att få bort aktivister från rättsväsendet, som driver ärenden av ideologiska anledningar. Gäller inte bara här utan rent generellt.
Citera
2021-03-20, 06:27
  #2418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ledsen om den här frågan har ställts innan. Så lång tråd.

Hedin blev av med sina vapen i samband med brottsutredningen. Kommer de automatiskt att återgå till hans ägo som följd av den friande domen, eller sker det en separat lämplighetsprövning för det?

Igår em så dom på tv att polis/åklagaren kan hålla vapnen i förvar till detta fall passerat HR vilket kan ta ett år till, så väljer åklagaren överklaga så väljer denne nog att hålla vapnen också om inte annat enbart för att jävlas med Hedin så länge det går.
Citera
2021-03-20, 06:51
  #2419
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Igår em så dom på tv att polis/åklagaren kan hålla vapnen i förvar till detta fall passerat HR vilket kan ta ett år till, så väljer åklagaren överklaga så väljer denne nog att hålla vapnen också om inte annat enbart för att jävlas med Hedin så länge det går.

Kan åklagaren verkligen överklaga efter utskåpningen i Tingsrätten?
Citera
2021-03-20, 07:14
  #2420
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Oskyldig är han knappast. Friad, som sig bör och lär förbli men känner man till lite folk i byn och vilka han umgås med så verkar det inte vara en fråga huruvida han olovligt dödat varg. Allmänt kännt. om han gjort något just i detta fallet är en annan fråga och en patetisk rättegång var det. Alla dessa fan boys på det här forumet. Han har skjutit över 1000 älgar och hetsar mot vargens existens för att han tycker att de tar "hans" älgar. Karln lär vara spritt språngande galen som ägnar hela sitt liv till det här hatet. Av någon anledning har Nordfront och andra högersajter gjort honom till sin husgud. Hatet som förenar antar jag. Eller är de också rädda för vargar?

Det har repeterats gång efter gång i tråden av ett flertal debattörer, hur i helskotta kan en åsikt om varg göra honom skyldig till jaktbrott?

Jag är en Urstockholmare. Jag har inte det minsta intresse för jakt eller den livsstil som CH och flera debattörer i tråden representerar. Jag vet inte ett skit om varg. Det närmaste "lantisarnas" livsstil jag kom var som ung de år jag spenderade i det militära. Att festa loss på dåvarande Daily News eller Vickan vid Kungsträdgården för att sedan nyktra till på Långholmsbadet låg mig närmare om hjärtat än ett älgpass.
Allt utanför "tullarna" var "spenaten" som befolkades av "lantisar".

Med det sagt så vill jag göra klart att jag inte på något sätt har någon beröringspunkt med jaktintresserade "lantisar".

Hela CH-historien skrämmer mig. Jag ger fullständigt fan i om CH har skjutit 1000, 10000 eller 100000 älgar. Det är en legitim verksamhet som "lantisar" pysslat med sedan urminnes tider. Laglig älgjakt är inte något bevis på olaglig vargjakt!

Och jag ger CH all rätt i världen att bruka sin yttrandefrihet och agitera för eller emot vad fan det än månde vara? Att i skrift (tryckfriheten) eller i möten (mötesfriheten) föra fram en åsikt och arbeta mot eller för något, det är en fundamental grundprincip i en demokrati som respekterar individens fri och rättigheter.

Att CH's brukande av yttrande och tryckfriheterna har legat till grund för ett åtal är fan i mig skrämmande. Det skrämmer mig att NOA har haft telefonavlyssning av en oliktänkande. Hela förbannade åtalet är byggt runt CH's åsikter och brukande av tryck och mötesfriheterna.

Som en vän av individens fri och rättigheter så förväntar jag mig att poliser på NOA och åklagaren i fråga kommer att utredas, straffas och avskedas.
Skräpet borde fan i mig göras återbetalningsskyldiga vad det gäller kostnaderna som skattebetalarna åsamkats.

Sedan så tycker jag att människorna som bor bland vargarna själva borde få avgöra vargarnas vara eller icke vara.
Citera
2021-03-20, 07:30
  #2421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Kan åklagaren verkligen överklaga efter utskåpningen i Tingsrätten?
Hela det här svaret är en gubbgissning men jag tror att det mycket väl kan bli en runda i hovrätten ändå då det inte behövs några andra speciella skäl än att någon av parterna har lust. Såvitt jag förstår så behöver man inte peka på några nya bevis eller liknande utan kan bara begära att samma bevis ska prövas på nytt. Allltså inte som de krav som ställs för att ett mål ska upp i högsta domstolen. Men som sagt, jag gissar och ser gärna att någon med bättre koll reder ut.

Sedan är det ju det där med skam i kroppen och sådant men det tror jag inte är någon faktor. Hade det varit det så hade det här målet utspelats helt annorlunda och förmodligen inte ens gått till åtal. Finns det en möjlighet för åklagaren att hindra Hedin att få tillbaka sina vapen så utnyttjar man nog gärna den. Kanske inte trots att det garanterat blir samma utfall i HR utan kanske just därför? Det skulle onekligen visa för alla att åklagaren har makt att göra som han vill och att ingen har makt att stoppa honom.
Citera
2021-03-20, 09:11
  #2422
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
"Brott kan inte bevisas", och då är man ju oskyldig. Oavsett hur skyldig man är. Hedin vet förstås hur man gör för att slippa straff. När såg du senaste en miljardär i fängelse?


Karl Hedin måste så klart vara skyldig enligt vänsterblivna. Han är ju inte bara en vit man utan dessutom rik. När såg du en politiker eller myndighetsperson i fängelse senast förresten?
Citera
2021-03-20, 11:12
  #2423
Medlem
Mullrets avatar
Åklagare borde ha ett resonemang med en kollega innan de drar igång ett åtal som detta.
Här blev det ju alla fel. Hoppas denna åklagaren kan börja på ett för honom lämpligare arbete på måndag. McDonalds eller arbete i samma svårighetsgrad.
Citera
2021-03-20, 11:33
  #2424
Medlem
BigHouses avatar
Hur stort skadestånd kan Hedin förvänta sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in