2020-10-19, 21:19
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Men för i helvete, det heter inte lovdjur, utan Lo eller (lodjur). Kan du inte våra 4 rovdjur kan du väldigt lite om jakt.
Hur ska du förstå det här med så skrala baskunskaper ? Vad är det för konstigt ha blod från lo på kläderna? Han har väl jagat lo nån gång tidigare, det bedrivs licensjakt på dem, liksom på varg. Andra djurs blod, vad är det för konstigt med det? Klart han jagat alla möjliga djur tidigare.
Dnat kom från lodjur du vet att man kan se på dna viken djurart dnat kommet i från? Sen kan jag berätta att dna är starkt bevismaterial. Att han skulle råka fått dna från 4 olika ej licens jagade lodjur på på både kniv byxor och fällor är så osannolikt att det är bevisat utom rimligt tvivel. Att just det dnat också finns på fällor .Du vet att dna har fällt många mördare. Lisa Holms mördare fälldes på enbart dna. Ursäkta att det blir fel när jag skriver jag är inte van att skriva på telefon.
Citera
2020-10-19, 21:39
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Vad jag hört o läst finns inte tillstymmelse till bevisning bara antaganden från partisk rättsväsende, som redan gjort sig skyldig till olovlig telefonavslyssning och ändå inte fått fram bevis. Det är konstigt det gått till rättegång ens.

Som argument för rättegång har jag hört att den åtalade skulle gett en annan person ett gift. Man menar det giftet kan användas till att döda vargar. Stopp o belägg, giftet kan även användas till att döda råttor och det är ju inte olagligt. Vi vet inte vad giftet skulle användas för , det avgör ju den som fått giftet. Har det ens används? Vari ligger brottet? Om jag köper råttgift, kan jag då åtalas för olovlig vargjakt ?

Fattar inte dagen rättsväsenden, lägger ner solklara fall mot svårt kriminella våldsverkare, säger det saknas bevis fast det finns vittnen, men ger sig på samhällsbyggare som Hedin på mycket vaga grunder.

Jag fick själv fortkörningsböter då jag som läkare följde efter en ambulans under uttryckning. Skickar lite fel signaler. Men då jag en natt hade inbrott och han togs av polis på bar gärning, lades det ned pga avsaknad bevis? Stöldgods och kniv på sig. Blev det ingen påföljd. Stackars knarkare.
så kan jag rekommendera dig att läsa fuppen som finns i tråden i stället för att tro blint på det du hör. Det finns en hel del som väver i hopp åtalet. En pusselbit visar inte hela pusslet kan också vara bra att veta.
Citera
2020-10-19, 21:49
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
så kan jag rekommendera dig att läsa fuppen som finns i tråden i stället för att tro blint på det du hör. Det finns en hel del som väver i hopp åtalet. En pusselbit visar inte hela pusslet kan också vara bra att veta.
Orkar ej läsa så mycket. Men enstaka pusselbitar ger inget pussel. Man måste ha pusselbitar som hänger ihop och bevisar något brottsligt.
Citera
2020-10-19, 21:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Orkar ej läsa så mycket. Men enstaka pusselbitar ger inget pussel. Man måste ha pusselbitar som hänger ihop och bevisar något brottsligt.
Du kanske orkar läsa mina andra svar till dig. Om du inte orkar läsa fupp och sluta tro att du vet bättre då än mig som har läst varenda sida i fupp. På va 1000 sidor. Och läs på om blod och små så slipper du idiotförklara andra och framstå som en idioti själv.
Citera
2020-10-19, 21:59
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
det finns också ett vittne dom pekat ut den mannen som jagat lo därför han blev misstänkt.
Citera
2020-10-20, 08:39
Medlem
Citat:
Dnat kom från lodjur du vet att man kan se på dna viken djurart dnat kommet i från? Sen kan jag berätta att dna är starkt bevismaterial. Att han skulle råka fått dna från 4 olika ej licens jagade lodjur på på både kniv byxor och fällor är så osannolikt att det är bevisat utom rimligt tvivel. Att just det dnat också finns på fällor .Du vet att dna har fällt många mördare. Lisa Holms mördare fälldes på enbart dna. Ursäkta att det blir fel när jag skriver jag är inte van att skriva på telefon.

Är du säker på att du inte blandar ihop resultaten från blodanalyserna med de analyser som gjordes av de djurfällor som hanterades av i undersökningen förekommande BÖ? Han är i så fall inte längre misstänkt för något brott och inte åtalad.
Hur som helst så är inte KH misstänkt för illegal lodjursjakt utan för förberedelse till illegal vargjakt.
Citera
2020-10-20, 09:10
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Är du säker på att du inte blandar ihop resultaten från blodanalyserna med de analyser som gjordes av de djurfällor som hanterades av i undersökningen förekommande BÖ? Han är i så fall inte längre misstänkt för något brott och inte åtalad.
Hur som helst så är inte KH misstänkt för illegal lodjursjakt utan för förberedelse till illegal vargjakt.
Ja det är jag ganska säker på efter som det står under bevis i stämningsansökan och fuppen. Förundersökningen släpps inte om inte åtalas väcks. Vet du. Jag har aldrig påstår att Hedin varit misstänkta för lovdjur jakt. Det är fler som är åtalas i detta ärende.
Citera
2020-10-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ja det är jag ganska säker på efter som det står under bevis i stämningsansökan och fuppen. Förundersökningen släpps inte om inte åtalas väcks. Vet du. Jag har aldrig påstår att Hedin varit misstänkta för lovdjur jakt. Det är fler som är åtalas i detta ärende.

Om man exkluderar dokusåpan kring familjen P (huvudvittnet som tagit tillbaka allt hon sagt och hennes man) så är två åtalade nämligen KH och RP. När det gäller knivarna som det hittats spår från lodjur på så tillhörde visserligen någon RP men de kan ha disponerats av i princip vem som helst som har tillgång till KH's slakteri. Att fälla RP för illegal lodjursjakt är omöjligt med denna svaga bevisning.
Citera
2020-10-20, 12:05
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Om man exkluderar dokusåpan kring familjen P (huvudvittnet som tagit tillbaka allt hon sagt och hennes man) så är två åtalade nämligen KH och RP. När det gäller knivarna som det hittats spår från lodjur på så tillhörde visserligen någon RP men de kan ha disponerats av i princip vem som helst som har tillgång till KH's slakteri. Att fälla RP för illegal lodjursjakt är omöjligt med denna svaga bevisning.
Knivar byxor och fällor. Byter jägarna kläder i skogen? Eller Knivarna hittades hos honom lixom byxorna. Sannolikheten för att han skulle råkat få byxor och kniv med blod från 4 st lodjur som är tjuvjägare är lika med noll. Han råkade byta till sig just dom byxorna . Tror du själv på de. Vittnet vittnar om att omfattande lodjur jakt förekommer och senare gör polisen dessa fynd. Hon kan ju knäppaste kunnat planterat ut dom blod Dan från 4 ökända djur.
Citera
2020-10-20, 12:31
Medlem
Citat:
Knivar byxor och fällor. Byter jägarna kläder i skogen? Eller Knivarna hittades hos honom lixom byxorna. Sannolikheten för att han skulle råkat få byxor och kniv med blod från 4 st lodjur som är tjuvjägare är lika med noll. Han råkade byta till sig just dom byxorna . Tror du själv på de. Vittnet vittnar om att omfattande lodjur jakt förekommer och senare gör polisen dessa fynd. Hon kan ju knäppaste kunnat planterat ut dom blod Dan från 4 ökända djur.

Vad jag tror är iofs ointressant vad gäller skuldfrågan. Det är upp till åklagaren att bevisa under rättegången, som det inte fastställts något datum för. Förmodligen är det RP's byxor som undersökts. Knivarna beslagtogs hos RP. Däremot kan man inte bevisa att endast han har nyttjat dom. Vad gäller fällorna så är dom i första hand inte avsedda för lodjur. Dock har bevisligen ett och annat lodjur förirrat sig in i de fällor som disponerats av BÖ och sedan släppts. Förstår inte vad du får uppgiften om "4 ökända djur" ifrån. Om dom är ökända borde dom ju vara lättidentifierade.
Citera
2020-10-20, 12:32
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flintastek12
Rätta mig om jag har fel, men har man drivit upp en sågverkskoncern att innefatta över 1000 anställda med en bit över 5 miljarder i omsättning så vet i fan om man är trögtänkt...?

Ganska vassa advokater verkar de ha dock. Hedin har Sven Severin som inte är nån dumskalle. Den andra företagaren (Persson) har ju den välkände Thomas Martinsson. Kvinnan har nån Thomas Jönsson och Hedins anställde nån Göran Witt Strömer som inte jag hört talas om. Hörde på GW ikväll och ha tror nog på frikännande då det mesta verkar vara ett rent åsiktsbrott.
Är det aktuella giftet förbjudet att inneha?
Annars skall det bevisas att det var avsett för att döda rovdjur vilket nog blir svårt det också.
Jag kan ha åsikten att alla jägare borde utrotas. Men om jag börjar föreläsa och uppmuntra fölk att göra det. Då kallas det uppvigling. Har jag studerat och föreläst om hur man utrotar jägare på bästa och senare hittas jägare döda på det sättet som jag föreläst om blir det så klart förevarande för mig jag blir förr misstänkt än min granne som älskar jakt. Har jag dessutom på telefon sagt att jag är ute och dödar jägare så. Om man bara tar saker ur sitt sammanhang så blir det inte mycket. En pusselbit ger inte en bild av pusslet.
Citera
2020-10-20, 12:39
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Vad jag tror är iofs ointressant vad gäller skuldfrågan. Det är upp till åklagaren att bevisa under rättegången, som det inte fastställts något datum för. Förmodligen är det RP's byxor som undersökts. Knivarna beslagtogs hos RP. Däremot kan man inte bevisa att endast han har nyttjat dom. Vad gäller fällorna så är dom i första hand inte avsedda för lodjur. Dock har bevisligen ett och annat lodjur förirrat sig in i de fällor som disponerats av BÖ och sedan släppts. Förstår inte vad du får uppgiften om "4 ökända djur" ifrån. Om dom är ökända borde dom ju vara lättidentifierade.
Men då är det väl på plats att han berättar vem han lånat ut byxorna till då och knivarna. Det finns ju säkert Dan från den personens på både byxor och kniv. Inte så svårt om man vill bevisa sig oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in