Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-25, 21:56
  #1
Medlem
Thailand har jag varit i så det räcker och blir över men om man vill åka till en annan varm plats över jul där glädjeflickorna inte kostar skjortan och resan inte mer än till .th. Vad skulle ni rekommendera då? Helst lika, eller mindre, komplicerat än i .th.
Citera
2018-10-25, 22:20
  #2
Medlem
Åk till Berlin eller Prag istället.
Citera
2018-10-25, 22:21
  #3
Medlem
Stormcatchers avatar
Sudan...
Citera
2018-10-25, 23:00
  #4
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69-69
Åk till Berlin eller Prag istället.

Jo Berlin och Prag är ju jävligt soligt o varmt över jul.
Pissdyrt också.

Till TS: Jag vet inte, men mindre komplicerat, varmt och billigt lämnar ju inte så mycket att välja på. Filippinerna´?
Sydamerika nånstans kanske, men knappast mindre komplicerat och knappast ens i närheten så säkert om man ska vara ute o festa solo.

Nått flyktingläger i mellanöstern kanske? Billigt o soligt. Hur komplicerat det blir beror nog mycket på ditt ursprung och språkkunskaper.

Lycka till iaf, ha det så kul i Thailand =)
Om du verkligen inte varit överallt så testa nått nytt område kanske, det du söker finns väl mer eller mindre i alla lite större städer i en eller annan form.
Citera
2018-10-26, 07:24
  #5
Medlem
@69-69: jättevarmt och mysigt...

@Rebelx: jag har haft blandade erfarenheter i .th och sällan har det varit särskilt billigt. Hänger nog delvis ihop med att jag inte dricker alkohol, vilket gör det svårare att hänga på de vanliga barerna. Jag är inte heller särskilt road av sällskapsspel och har svårt för att höra i bullriga miljöer... Blivit lite lugnare ställen men rum har kostat extra eftersom jag inte bott på hotell där man kunna ta en tjej hursomhelst.

Men alternativen verkar, som jag trodde, få. Amsterdam, Tyskland, Polen allt bra, välordnat, billigt (jmfrr med .se) men inga solsemesterdestinationer i januari...
Citera
2018-10-26, 10:24
  #6
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleDale
Thailand har jag varit i så det räcker och blir över men om man vill åka till en annan varm plats över jul där glädjeflickorna inte kostar skjortan och resan inte mer än till .th. Vad skulle ni rekommendera då? Helst lika, eller mindre, komplicerat än i .th.
Kambodja verkar lagom vilt i sammanhanget?

https://www.youtube.com/watch?v=Zr8J84-yP6k
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback