Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturprofeten
Ser inte ut som en ubåt enligt mig. Vilken konventionell ubåt skulle gå upp till fullt övervattensläge mitt på dan? Och köra framåt fullt synlig. Om en ubåt skulle vara jagad av militär kanske men inte i det här läget. Det ända som skulle överträffa det här beteendet skulle väl vara att lägga till vid Slussen och gå upp Donken och handla takeaway.
Nu var det länge sedan jag gjorde lumpen men vi lärde oss då 3 skäl till att ubåtar syns i övervattensläge.
- Tekniska problem
- För att man vet att man är safe och ohotad och vill provocera/ visa vem som bestämmer.
- För att testa/ klocka uncidentberedskapen.