Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Eftersom ingen ubåtsjakt sattes in så kan man väl anta att ubåten antingen var svensk eller att den på annat sätt var känd för försvaret. Med andra ord kan man gissa att det var en vänligt sinnad ubåt som hade tillstånd att vara där.
Efter uppgift ifrån försvaret i dagens Rapport fanns det ingen svensk u-båt i det farvattnet just då. De går dessutom enligt samma uppgift inte i u-läge i skärgården.
Det kan t.o.m. varit så att hela svenska försvaret haft semester. Det var dock mycket bra bilder och trovärdigt att det kan ha varit en u-båt. En pensionerad komendör gjorde uttalande att det var den mest trovärdiga bild han sett på en u-båt där.