Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-25, 18:37
  #1
Medlem
Har köpt lite grejer från butik X från nätet och denna butiken låter ett annat företag Y ta hand om faktureringen. Jag har valt att betala mot faktura 14 dagar. När jag går in på "mina sidor" på företag Y´s hemsida så ser jag ingen faktura, kundtjänst hos företag Y meddelar också att de inte fått någon information om någon faktura från företag X.

Så då måste väl butik X gjort något fel. Det konstiga är ju att allting sker genom datorer, så varför har det kunnat bli fel?

Är jag nu dum om jag meddelar företag X om att jag inte fått någon faktura?
Kan jag låta detta vara och hoppas att företag X glömmer bort mig och min icke-betalda faktura?
Det är ju trots allt företag Y som sköter betalning så företag X behöver ju inte bry sig om vad som betalas och inte betalas.

Detta köpet handlar bara om några hundringar så det är inget stort.

Vad bör jag göra?
Citera
2018-10-25, 18:47
  #2
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Har du fått varorna hem? Jag tänkte att när de skickar varorna så då skickar de även fakturan samtidigt.
Citera
2018-10-25, 18:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Har du fått varorna hem? Jag tänkte att när de skickar varorna så då skickar de även fakturan samtidigt.

Varorna har jag fått.
Läser jag på deras hemsida så står det att fakturan skickas separat med post.
Men fakturan skall ändå bli registrerad hos företaget som har hand om fakturan, vilket den inte är.

Det har gått 8 dagar sen jag tog emot varorna, så man tycker att fakturan borde ha kommit med posten.
Citera
2018-10-25, 18:52
  #4
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Varorna har jag fått.
Läser jag på deras hemsida så står det att fakturan skickas separat med post.
Men fakturan skall ändå bli registrerad hos företaget som har hand om fakturan, vilket den inte är.

Det har gått 8 dagar sen jag tog emot varorna, så man tycker att fakturan borde ha kommit med posten.

Du får nog kontakta deras kundtjänst och ställa din fråga där, eftersom du har bara 14 dagar på dig att betala....

edit/ det hade du gjort redan
Citera
2018-10-25, 18:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Du får nog kontakta deras kundtjänst och ställa din fråga där, eftersom du har bara 14 dagar på dig att betala....

edit/ det hade du gjort redan

Jag har bara kontaktat företaget som skickar ut fakturan och företaget jag köpt varor ifrån.

Är det ingen som vet något om en sådan här händelse?
Citera
2018-10-25, 19:03
  #6
Medlem
det är antagligen Postnord som krånglar.

de senaste två åren så har jag fått påminnelser på fakturor som jag aldrig fått, och iaf två ggr per månad får jag någon annans post i min brevlåda,. oftast någon annans fakturor. olika personer
Citera
2018-10-25, 19:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
det är antagligen Postnord som krånglar.

de senaste två åren så har jag fått påminnelser på fakturor som jag aldrig fått, och iaf två ggr per månad får jag någon annans post i min brevlåda,. oftast någon annans fakturor. olika personer

Men fakturan är ju inte registrerad hos företaget som ska skicka ut fakturan så där kommer inte komma någon alls.
Citera
2018-10-25, 19:32
  #8
Medlem
Ofta är det såhär att när du beställer via nätet så skapas inte fakturan förren varan är packad och skall skickas. Då görs en ny credit aproval och sedan skickas fakturan.

Det tar altså några dagar från att ordern har skapats tills dess att fodran ställs ut.

Om inte varorna finns i lager så kan det ta lång tid innan du får din faktura.

Om du är oroad för påminellse tycker jag att du skall ringa fakturasupporten.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-10-25 kl. 19:39.
Citera
2018-10-25, 19:41
  #9
Medlem
At93s avatar
Grattis till gratis grejer, jag hade inte hört av mig och frågat om faktura, det är deras ansvar att ta betalt och skicka fakturor, ingen faktura registrerad = gratis prylar
Citera
2018-10-25, 21:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Ofta är det såhär att när du beställer via nätet så skapas inte fakturan förren varan är packad och skall skickas. Då görs en ny credit aproval och sedan skickas fakturan.

Det tar altså några dagar från att ordern har skapats tills dess att fodran ställs ut.

Om inte varorna finns i lager så kan det ta lång tid innan du får din faktura.

Om du är oroad för påminellse tycker jag att du skall ringa fakturasupporten.

jag har kontaktat fakturasupporten och de säger att ingen faktura är registrerad.
Jag har även fått alla varor.
Citera
2018-10-25, 21:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av At93
Grattis till gratis grejer, jag hade inte hört av mig och frågat om faktura, det är deras ansvar att ta betalt och skicka fakturor, ingen faktura registrerad = gratis prylar

jag tror också att det är detta som har hänt.
otroligt nog så har det hänt.
Tråkigt att man inte köpte extra grejer bara.
Citera
2018-10-26, 00:48
  #12
Medlem
At93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
jag tror också att det är detta som har hänt.
otroligt nog så har det hänt.
Tråkigt att man inte köpte extra grejer bara.
Haha eller hur bra affär du gjort
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback