2018-10-24, 15:09
Medlem
Jagtardindotters avatar
Man uppmärksammar ofta en manlig psykopat, t.ex. på aftonbladet och så. Man läser ofta att "Han har en allvarlig psykisk störning" men väldigt sällan "hon".

Min fråga är skiljer sig det hur en kvinnlig psykopat agerar och framstår jämfört med en man?
Eller är en psykopat exakt likadan oavsett kön?
Citera
2018-10-24, 15:36
Medlem
Parasomnis avatar
Beteendet är nog hyfsat samma, däremot syns nog mer manliga psykopater i media för dom verkar vara vanligare än kvinnliga..
Men om du jämför tex Johanna möller med valfri manlig psykopat kan du se att beteendet är ganska lika. Manipulerar folk runt sig, använder sig av andra människor för egen vinning och visar noll empati eller ånger över sitt agerande.
Citera
2018-10-24, 16:14
Medlem
Johanna Möller är ju ett praktexemplar
Citera
2018-10-24, 16:18
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava

Nej, det är hon inte eftersom hon testats rigoröst och inget sadant har frammkommit. Hon har dock säkert andra mindre störningar. Det finns dock tradar redan om detta pa FB, kvinnliga psykopater alltsa.

(FB) hur beter sig kvinnliga psykopater?

(FB) Kvinnliga psykopater

(FB) Kvinnliga psykopater
Senast redigerad av MonkMan 2018-10-24 kl. 16:21.
Citera
2018-10-24, 16:18
Medlem
Precis samma sak som utmärker en manlig psykopat. Manipulerande, promiskuös. Det bästa sex du haft. Empatilös tom mot sina egna barn. Ja jag har 3+ års erfarenhet. Just ja glömde våldsam. Klappade på mig regelbundet.

Bästa knull jag haft.
Citera
2018-10-24, 16:21
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Kvinnor förväntas vara manipulativa och använda sig av sin "kvinnliga list". De tillåts också göra det pga den s k könsmaktsordningen (dvs att mannen anses ha makten, är den (fysiskt) starkare och frontar familjen/samhället).
Och en bra karl ska ju stå ut med en besvärlig kvinna...

Kvinnor upplevs som ett mindre hot, och när de använder sig av sina psykiska styrkor så sker det antingen i vänskapskretsen eller inom familjen samt i viss mån på jobbet.

Om en kvinna blir chef (om vi utgår från att en chef är psykopatisk) så hyllas hon på jämställdhetens altare. En manlig chef hyllas å andra sidan också som chef, men då för handlingskraft, resultat etc.

Slutligen så vill vi av nån anledning inte se kvinnorna som fruktansvärda varelser, utan de anses stå för det mjuka och goda.

Så min poäng är att kvinnor från grunden har - eller utvecklar - psykopatiska drag.
Citera
2018-10-24, 18:22
Bannlyst
Tjocka (vetenskapligt bevisat) och grymma mot djuren och barnen OCH såklart mot MÄNNEN.

Nej men det här med psykopati är mest en grej narcissister använder för att brännmärka andra människor, känner en psykiater och han har aldrig träffat en psykopat, bara människor som vill brännmärka andra. Inte ta ansvar!
Citera
2018-10-24, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava

Ser mycket sorg i hennes ögon, tror inte hon egentligen ville såra någon, fast det ville hon men ja kan inte sluta tänka på hennes ögon. Blev hon dömd?
Senast redigerad av David.Miscavige 2018-10-24 kl. 18:28.
Citera
2019-12-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Man uppmärksammar ofta en manlig psykopat, t.ex. på aftonbladet och så. Man läser ofta att "Han har en allvarlig psykisk störning" men väldigt sällan "hon".

Min fråga är skiljer sig det hur en kvinnlig psykopat agerar och framstår jämfört med en man?
Eller är en psykopat exakt likadan oavsett kön?

Största skillnaden är att kvinnor inte brukar använda fysiskt våld. De är inte heller lika öppet gränslösa, verbalt aggressiva och hänsynslösa för det är inte socialt accepterat att kvinnor beter sig så, och det vet de mycket väl. Så det handlar mer om jävligt slug manipulation och att spela ut olika agenter mot varann, att ljuga, fixa och trixa. De blir i likhet med män lätt uttråkade och kräver ständig stimulans, uppmärksamhet, beundran osv. De är bra på att dra in människor i sitt nät med en massa charm, spelad generositet, hjälpsamhet och andra fina "kvinnliga" kvalitéer som får offren att tro att de verkligen är sådär fina och snälla. De är inte alltid promiskuösa/otrogna men kan vara det, i likhet med männen. Håller gärna allting hemligt och dolt angående alla de dubbelspelar. Men, ganska vanligt är faktiskt att de undanhåller och förvägrar en sex, som manipulationsmetod. Eller i början ger närhet/sex och sen aldrig mer.
Citera
2019-12-23, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engoddel
Precis samma sak som utmärker en manlig psykopat. Manipulerande, promiskuös. Det bästa sex du haft. Empatilös tom mot sina egna barn. Ja jag har 3+ års erfarenhet. Just ja glömde våldsam. Klappade på mig regelbundet.

Bästa knull jag haft.

Våldsam är inget som utmärker kvinnligapsykopter. Finns en hel del skillnader mellan kvinnliga och manliga .

Levde också 3 år med en å hon var varken promiskuös eller våldsam. Var ihop med en Bordeline tjej 2 år innan det och hon var mer som en psykopat 😂 där var de en hel del örfilar som kom och hon va promiskuös och de var väldigt bra sex.
Citera
2019-12-23, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulan-spekulerar
Största skillnaden är att kvinnor inte brukar använda fysiskt våld. De är inte heller lika öppet gränslösa, verbalt aggressiva och hänsynslösa för det är inte socialt accepterat att kvinnor beter sig så, och det vet de mycket väl. Så det handlar mer om jävligt slug manipulation och att spela ut olika agenter mot varann, att ljuga, fixa och trixa. De blir i likhet med män lätt uttråkade och kräver ständig stimulans, uppmärksamhet, beundran osv. De är bra på att dra in människor i sitt nät med en massa charm, spelad generositet, hjälpsamhet och andra fina "kvinnliga" kvalitéer som får offren att tro att de verkligen är sådär fina och snälla. De är inte alltid promiskuösa/otrogna men kan vara det, i likhet med männen. Håller gärna allting hemligt och dolt angående alla de dubbelspelar. Men, ganska vanligt är faktiskt att de undanhåller och förvägrar en sex, som manipulationsmetod. Eller i början ger närhet/sex och sen aldrig mer.

Alltså gud vad du prickade mitt x. Även om jag e väldigt säker på att mitt x är psykopat så tvekar jag på mig själv ibland. Precis som du skrev så va hon ju så snäll och hjälpsam mot andra ( sällan mot mig) hon köpte med fika till kollegorna på jobbet, väldigt noga med att alltid köpa med blommor när vi gick bort osv.

Använde sexet i början för att få mig kär. Både ha sex å prata om hur bra de va och hur jävla bra de kommer bli. När hon slutade fejka så var de inte ens en gång i veckan och väldigt tråkigt sex. Psykopater är egoister. Inte ett BJ på 3 år ändå gick hon å sa att hon gillade att suga.

Kvinnor har lägre testo å därför lättare att hålla igen . Ofta bättre självkontroll och inte lika impulsiva . Blir ofta deprimerade. Offerkoftan på och vill man ska tycka synd om dem. Anklagar partnern för att vara otrogen.
Citera
2019-12-23, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.Miscavige
Ser mycket sorg i hennes ögon, tror inte hon egentligen ville såra någon, fast det ville hon men ja kan inte sluta tänka på hennes ögon. Blev hon dömd?

Nu läste jag att hon inte blivit diagnostiserad psykopat. Men man ska faktiskt veta att psykologer är för snåla med att ge diagnosen psykopat. Finns massor av våldsmän som tydligt är psykopater som inte fått den diagnosen. Tog lång tid innan någon ens vågade ge Breivik diagnosen psykopat. Och nu är de inte jag själv som hittat på att psykologer är rädda att ge diagnosen psykopat utan de här kommer från en känd svensk psykolog .

Men hur som psykopater är världens bästa skådespelare så de kan lura dig att de har känslor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in