2016-10-28, 01:20
Medlem
Träffar en kvinna som jag misstänker vara psykopat, men är osäker om det handlar om annat. Ni som har erfarenhet av detta, hur betedde sig kvinnan ni träffade?
Citera
2016-10-28, 01:22
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbelol
Träffar en kvinna som jag misstänker vara psykopat, men är osäker om det handlar om annat. Ni som har erfarenhet av detta, hur betedde sig kvinnan ni träffade?

Tjejen kanske har Asperger/Autism.
Citera
2016-10-28, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup

Eller borderline som många av någon anledning tror är "psykopati".
Citera
2016-10-28, 02:20
Medlem
Om du misstänker att hon är psykopat undvik henne för fan!

ENLIGT MIN FÖRSTÅELSE; så har Psykopater har ingen empati på insidan,
men kan fejka/låtsas bra utåt ,Är ofta charmiga , Folk är bara schackpjäser/verktyg/tillgångar för Psykopater och dom söker aktivt efter ny 'schackpjäser' (OBSERVERA! Psykopaten i fråga kan ha valt ut dig som 'mål'/byte)

Psykopati är en personlighetsstörning och är i nuläget obotlig(2016)

http://www.amelia.se/artiklar/lever-du-med-en-psykopat-sa-kanns-det-att-vara-en/

Ta hand om dig, chiao!
Citera
2016-10-28, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup

Citat:
Ursprungligen postat av Spanskivan
Eller borderline som många av någon anledning tror är "psykopati".

Citat:
Ursprungligen postat av SomeWhatSincere
Om du misstänker att hon är psykopat undvik henne för fan!

ENLIGT MIN FÖRSTÅELSE; så har Psykopater har ingen empati på insidan,
men kan fejka/låtsas bra utåt ,Är ofta charmiga , Folk är bara schackpjäser/verktyg/tillgångar för Psykopater och dom söker aktivt efter ny 'schackpjäser' (OBSERVERA! Psykopaten i fråga kan ha valt ut dig som 'mål'/byte)

Psykopati är en personlighetsstörning och är i nuläget obotlig(2016)

http://www.amelia.se/artiklar/lever-du-med-en-psykopat-sa-kanns-det-att-vara-en/

Ta hand om dig, chiao!

Tack för svaren!

Jag har också funderat på Borderline/asperger och tycker hon har adhd-beteende. Man märker hennes humör är olika från dag till dag och där också hennes självbild, hon säger ofta att hon är ful osv och verkar som dem flesta tjejer vara väldigt bekräftelsesökande på sociala medier.
Jag vet, det kan vara ett mognadsproblem.

Hon är oftast INTE charmig, trevlig eller snäll. När man umgås, pratar eller smsar så upplever jag att hon står i fokus, man får som själv styra konversationer/fråga saker för att lära känna henne, hon frågar oftast inte något tillbaka. Ska man umgås så är det på mitt initiativ, oftast ses vi sent efter jobbet och umgås en stund sedan sover. Vi har inte haft sex då jag inte känt av några sådåna signaler från henne så. Vi har sovit 15-20 gånger med varandra, första gången jag träffat någon mer än 4-5 gånger utan att ha sex.
Misstänker att hon ligger med andra ändå då hon tex somnat kl 8 på kvällen då och då eller tappat bort mobilen på fyllan, men jag kan vara ute och cyklar.

Vad jag vet så ogillar många henne och ordet psykopat har används. Hon ogillar/pratar skit om många. Många andra är enligt henne "psykopat".
Vet också att hon varit i slagsmål ett par gånger men anledningen är okänd.. Hon har kompisar hon träffar ibland som hon verkar bry sig om.

Nu undrar ni säkert varför jag ens träffar henne?

Jag hoppas att det finns en mjuk och härlig människa innanför denna vackra kvinna. Men som ni märker så är tvivlet stort för tillfället.
Citera
2016-10-28, 04:07
Medlem
neuron-drones avatar
Man kan vara kall och ego utan att vara psykopat. De kvinnliga psykopaterna jag mött anses inte vara psykopater enligt gängse mall, men jag är säker på att de är det iallafall. De har inte varit brottsliga eller fysiskt aggressiva. Men ofta mentalt aggressiva och mycket sårande. Ångrar sig aldrig. Kan ställa till med vad som helst och det spelar dem ingen roll. Får de ögonen på sig så hittar de på en offerhistoria. Ser bara till sina egna behov. Bryr sig inte ens om sina barn, bara på ytan. Drar sig inte för att dra fördelar av sina barn eller behandla dem ojuste. Särbehandlar sina barn. Ställer barnen mot varandra.

Ofta inte speciellt charmiga, de styr istället genom att de skaffat sig makt på ojust vis. Drar sig inte för att förstöra liv för att få makt. Skitsnackar väldigt mycket. Splittrar grupper genom skitsnack. Kan outa personers hemligheter bara för att få makt. Sätter hellre skräck i folk än lurar dem. Gnäller väldigt mycket. Kan gnälla över skitsaker medan andra har verkliga problem.

Kan tyckas ha ADHD för de kan inte planera för fem öre. Kan planera dagen, men sedan då? Ställer till det eller låter andra ta över planeringen för att mörka att de suger på det. Kan tyckas motsatt att de kan spela ut folk, men det är som de har halva förmågan att manipulera, de kan få folk dit de vill men sen vet de inte vad de ska göra med det.
Senast redigerad av neuron-drone 2016-10-28 kl. 04:10.
Citera
2016-10-28, 07:04
Medlem
Tyker det låter som autism om hon verkar ha svårt för att uttrycka sig. Jag tror inte psykopater är motvilliga till sex som denna verkar vara. Jag tror psykopater gärna har sex eftersom det finns en belöning i det, förutsatt att kvinnan tillhör den 20% som vet hur man får vaginal orgasm :P
Citera
2016-10-28, 07:13
Medlem
Finns inga kvinnliga psykopater.
Citera
2016-10-28, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Finns inga kvinnliga psykopater.
Nä bara snälla små flickor som snubblade på desperata män :P
Citera
2016-10-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippac
Nä bara snälla små flickor som snubblade på desperata män :P

Ja, eller driftiga kvinnor som vet hur man tar sig an en patetiskt man. Psykopatiska kvinnor HA. En tidsfråga innan någon börjar misstänka djur för att vara psykopater.
Citera
2016-10-28, 18:19
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbelol
Jag hoppas att det finns en mjuk och härlig människa innanför denna vackra kvinna. Men som ni märker så är tvivlet stort för tillfället.

Haha. Oavsett om hon är psykopat eller inte så kommer du inte få ut nåt i längden av ett förhållande med henne. Om ena parten är betydligt mer sympatisk än den andre i ett förhållande kommer förhållandet ha en negativ åverkan för den mer sympatiske, det är ett förhållande som är totalt dömt att misslyckas. Bryt upp och gå vidare, nåt annat val har du inte. Hon kommer inte ändras.

Om man tänker sig en skala från 0-100 där 100 är en fullkomligt genomsympatisk människa och 0 är en psykopat, så skulle jag säga att skillnaden mellan två parter i ett förhållande bör vara 0-20. Är skillnaden mer är så kommer förhållandet inte att fungera, den mer sympatiska individen blir lidande.
Citera
2016-10-29, 01:31
Medlem
AdFontess avatar
Som "borderline"? Det är väl vad jag tror att inom den gruppen finns de "kvinnliga psykopaterna", det skulle i så fall förklara varför kvinnor är de som blir mest diagnostiserade med borderlineproblematik. Män får sällan den diagnosen, väldigt ofta blir stämplade som psykopater.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in