• 1
  • 2
2018-10-23, 16:55
Medlem
swebarbs avatar
Verkar som Inet har satt i system att försöka spåra upp användare som ger dåliga omdömen på prisjakt och erbjuder mutor mot att man ändrar sitt omdöme till positivt ? Detta tycker jag är rätt så allvarligt, här är t ex ett omdöme hur en användare upplever, jag tycker inte detta är ok som Inet gör verkligen inte...

Ringa och trakassera folk sena kvällar? hur är detta acceptabelt att ens göra kan man undra? skärpning alltså!

Citat:
Uppdatering 2018-09-21: Inet har förföljt mig på diverse forum och försökt "kompensera" mig till att ändra mitt omdöme. De har även ringt mig ett antal gånger sena kvällar. Nu har de även anmält mitt omdöme till Prisjakt och försöker få det borttaget. Du kan ju som konsument själv avgöra om detta är ett seriöst företag du vill handla av... Jag kommer ALDRIG mer handla av Inet!

Ursprungligt omdöme:

Mycket strul på sista tiden. Kundtjänst har ingen aning om vad som händer och är ofta oförskämda, det verkar inte finnas någon kommunikation inom företaget. Har en retur som mottogs den 21/8 och inte ens är påbörjad ännu. Med tanke på att Inet oftast har högre priser än konkurrenterna så handlar jag nog någon annan stans nästa gång.
Citera
2018-10-23, 17:20
Medlem
Tungsmets avatar
Skulle väldigt gärna vilja se skärmdumpar och annat av det som inet påstås ha gjort innan jag bestämmer mig för att inte handla där

Är dessa påståenden sanna så är det förstås mycket allvarligt.
Senast redigerad av Tungsmet 2018-10-23 kl. 17:39.
Citera
2018-10-23, 17:21
Medlem
Inet är den bästa och mest pålitliga dator sida jag vet, kommer säkert få käka upp mina ord nu vid nästa beställning.
Citera
2018-10-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Verkar som Inet har satt i system att försöka spåra upp användare som ger dåliga omdömen på prisjakt och erbjuder mutor mot att man ändrar sitt omdöme till positivt ? Detta tycker jag är rätt så allvarligt, här är t ex ett omdöme hur en användare upplever, jag tycker inte detta är ok som Inet gör verkligen inte...

Ringa och trakassera folk sena kvällar? hur är detta acceptabelt att ens göra kan man undra? skärpning alltså!

Inet är Sveriges bästa dator butik så tror verkligen inte dom skulle göra något sådant,,,

köper alla mina dator grejer där ifrån minus hörlurar och data mus men nästa gång jag ska köpa nytt blir det där ifrån igen
Citera
2018-10-23, 17:36
Medlem
okok1s avatar
Rankning: 9,4/10 - ‎5 257 röster - på prisjakt. Det säger väl allt? Det finns alltid någon som ska gnälla.
Citera
2018-10-23, 17:39
Medlem
Det finns alltid två sidor. Oftast hör man bara den ena sidan. Nu tycker jag inte att omdömet var särskilt hårt så jag förstår inte varför de skulle jaga den där personen för det.
Om omdömet är felaktigt på något sätt så är det rätt av Inet att anmäla det.

Om man uttrycker en åsikt publikt eller spårbart på något sätt så tycker jag inte det är fel att företaget hör av sig och försöker lösa problemet eller vill kompensera på något sätt. Det känns till och med helt rätt och väldigt seriöst av Inet. Att skita i problemet är ju helt tvärtemot vad man ska göra som seriöst företag.
Sen vet vi inte hur de försöker kompensera eller vad de säger när de ringer.

Det är mycket vi inte vet om det här.
Citera
2018-10-23, 17:51
Medlem
Chollens avatar
Snälla, det här låter ju bara löjligt. Upp med lite bilder/printscreens istället. Skulle aldrig falla mig in att Inet skulle "förfölja" någon som gett kritik mot företaget...
Citera
2018-10-23, 17:59
Medlem
Trolltestets avatar
https://prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=141&o=rating&rev=1
Man får lätt känslan av att dessa recensioner skrivs av en konkurrent till Inet snarare än en kund, eftersom om man tittar lite på HUR LÄNGE (mer än 9 år) personen varit kund och hur många dåliga omdömen den skrivit under den tiden så.. well..

I'm sorry TS, but I don't believe A SINGLE WORD of this..
Citera
2018-10-23, 18:31
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontempleraren
Inet är den bästa och mest pålitliga dator sida jag vet, kommer säkert få käka upp mina ord nu vid nästa beställning.

Jag har haft en del att göra med Inet och oftast så fungerar leveranser och annat som är kopplat till försäljning och frakt. MEN personalen på deras "Support" suger hårt. Näsvisa ungdomar som inte tycks veta någonting och som nonchalerar kundernas problem och klagomål.

Jag förmodar att man anställer folk som inte har en susning om vad det är de skall göra och support personalen behöver gå en kurs i hur man bemöter kunder på ett riktigt sätt.

Det är enkelt att skicka en vara det kan vilket hjon som helst. Det är då något blir fel ett företag måste ha kompetent personal och ett trevligt bemötande. Oftast är de som fått en trasig vara eller har problem med en vara redan ganska så missnöjda och som support måste man förvandla deras känsla av problem till något positivt inte kasta ur sig dumheter och undanflykter på löpande band.
Citera
2018-10-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Jag har haft en del att göra med Inet och oftast så fungerar leveranser och annat som är kopplat till försäljning och frakt. MEN personalen på deras "Support" suger hårt. Näsvisa ungdomar som inte tycks veta någonting och som nonchalerar kundernas problem och klagomål.

Jag förmodar att man anställer folk som inte har en susning om vad det är de skall göra och support personalen behöver gå en kurs i hur man bemöter kunder på ett riktigt sätt.

Det är enkelt att skicka en vara det kan vilket hjon som helst. Det är då något blir fel ett företag måste ha kompetent personal och ett trevligt bemötande. Oftast är de som fått en trasig vara eller har problem med en vara redan ganska så missnöjda och som support måste man förvandla deras känsla av problem till något positivt inte kasta ur sig dumheter och undanflykter på löpande band.

Tror det är dagens ungdomar som kommer i arbete nu, de är väldigt arroganta.
Citera
2018-10-23, 22:27
Medlem
swebarbs avatar
jag lä'ste om det på sweclockers, dom har inte direkt det bästa ryktet där verkar det som, vafan snackar ni om printscreens? läs omdömet själva på prisjakt för helvete!

här e länken till där jag läste det ,

https://www.sweclockers.com/forum/tr...inet-montering

Inet har alltså först försökt få bort inläggen, men när det inte lyckats har dom istället försökt att kontakta personen och erbjuda kompensation så att personen ska ändra sitt omdöme till positivt.

För mig låter det ju inte som att nån konkurrent skulle ljuga, varför?

bara det att dom anmäler negativa omdömen till prisjakt visar ju att dom vill mörka sanningen o inget annat, jag kommer allafall bojkotta dom hädanefter.
Senast redigerad av swebarb 2018-10-23 kl. 22:33.
Citera
2018-10-24, 08:11
Bannlyst
Inet håller på att faller, nästa Lap Power eller Scribo font? Deras butik vid Hötorget, där har personalen en del kompetensbrister om man uttrycker sej lite diplomatisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in