Hitta precis den här tråden på FB. Detta är något som Inet verkar ha satt i system, har själv blivit drabbad.
Infogar mitt omdöme från Prisjakt som fick Inet att spåra upp min användare på Sweclockers, Prisjakt och i deras egna system:
https://i.imgur.com/rBeizd8.png
Jag är beredd att försvara Inet lite, dom sa aldrig till mig att dom ville att jag skulle ändra mitt omdöme, det vill jag göra helt klart. Men underförstått så kan det uppfattas som att dom ville ha något i utbyte, men kan också lika gärna uppfattas, som att dom bara försöker bedriva god kundservice. Vad som är vad låter jag andra bedöma.
Det kändes dock lite konstigt, när man blir kontaktad av Prisjakt, som vill försäkra sig om att mitt omdöme är riktigt efter att dom fått in en anmälan från Inet, och när jag kunde bevisa det så fick mitt omdöme vara kvar (hade kvar referensnumret till min ARN-anmälan).
Efteråt blir jag direkt kontaktad av Inet, som hade letat reda på min användare på Sweclockers och i deras egna system.
Servicechefen sa att han var beredd att kompensera mig och undrade om det fanns något som han kunde göra för att jag som kund skulle få upp förtroendet för dom igen.
Jag ställde då samma krav (eftersom dom själva inte ville föreslå någon lösning) som jag ställde när detta ärende var aktuellt, men precis som då, tyckte servicechefen som förövrigt var samma person som hanterade mitt ärende då som nu, att det var "helt orimligt".
Så visst spårar Inet upp folk och kopplar ihop olika konton till en användare, men låter andra avgöra vad dom tycker om det beteendet.