• 4
  • 5
2018-10-25, 16:25
Bannlyst
Inet är fan bäst, bästa affären som finns, handlat där några hundra gånger å aldrig varit några problem.

Jag blev absolut inte mutad för denna kommentaren.
Citera
2018-10-25, 16:54
Medlem
cqs avatar
Användaren borde såklart polisanmäla Inet, sedan borde sidor som Prisjakt straffa företag som försöker fiffla med sina siffror.
Själva poängen med sådana här system är att betygen ska reflektera vad människor faktiskt tycker.
Annars får man ett system likt rottentomatoes som är totalt manipulerat utan någon som helst trovärdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Skulle inte förvåna mig, det som förvånar är hyllningarna till Inet.
Nu är Flashback fullt med s.k. "Shills" som dyker fram varenda gång någon kritiserar ett större företag, så det är ingen mening med att bry sig om deras kommentarer.
Senast redigerad av cq 2018-10-25 kl. 16:59.
Citera
2018-10-25, 18:39
Medlem
Aldrig haft problem med beställningar men alltid fått problem med kundtjänst. Föga förvånad.
Citera
2018-10-25, 18:40
Medlem
För att inte prata om pingvinstängerna... rena mutor
Citera
2018-10-25, 19:13
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Hur mycket pröjsar de? Kan tänka mig att ge en dålig review för att sen uppgradera den mot rätt ersättning.
Citera
2018-10-25, 21:13
Medlem
george.sthlms avatar
[quote=cq|
Nu är Flashback fullt med s.k. "Shills" som dyker fram varenda gång någon kritiserar ett större företag, så det är ingen mening med att bry sig om deras kommentarer.[/QUOTE]

håller med, så uppenbart och pinsamt ! priset vi får betala för ett fritt internet
Citera
2018-10-26, 06:58
Medlem
tryggtochbras avatar
Alltid fungerat klockrent att köpa grejer från Inet för mig. Aldrig haft kontakt med deras kundtjänst. Att erbjuda missnöjda kunder kompensation för att de ska bli nöjda låter inte som det värsta brott jag kan tänka mig, snarare som god service. Kompensation brukar man få gnälla till sig annars, om det alls är möjligt.
Citera
2018-10-26, 07:02
Medlem
Samma tråd som på Sweclockers?

Känns ju seriöst.
Citera
2018-10-27, 14:06
Medlem
Snedflasha bios på min gamla burk, men Inet ville vara schyssta och fixa det trots att det var jag som klantade mig.
Nu kunde jag inte lämna in det för att man saknade en ESD-påse efter en flytt.

Inet har ändå varit rätt schyssta på den fronten. Nu är det nästintill omöjligt att få tag på ett Z77 moderkort.
Citera
2018-11-13, 09:32
Medlem
Hitta precis den här tråden på FB. Detta är något som Inet verkar ha satt i system, har själv blivit drabbad.

Infogar mitt omdöme från Prisjakt som fick Inet att spåra upp min användare på Sweclockers, Prisjakt och i deras egna system:

https://i.imgur.com/rBeizd8.png

Jag är beredd att försvara Inet lite, dom sa aldrig till mig att dom ville att jag skulle ändra mitt omdöme, det vill jag göra helt klart. Men underförstått så kan det uppfattas som att dom ville ha något i utbyte, men kan också lika gärna uppfattas, som att dom bara försöker bedriva god kundservice. Vad som är vad låter jag andra bedöma.

Det kändes dock lite konstigt, när man blir kontaktad av Prisjakt, som vill försäkra sig om att mitt omdöme är riktigt efter att dom fått in en anmälan från Inet, och när jag kunde bevisa det så fick mitt omdöme vara kvar (hade kvar referensnumret till min ARN-anmälan).
Efteråt blir jag direkt kontaktad av Inet, som hade letat reda på min användare på Sweclockers och i deras egna system.

Servicechefen sa att han var beredd att kompensera mig och undrade om det fanns något som han kunde göra för att jag som kund skulle få upp förtroendet för dom igen.

Jag ställde då samma krav (eftersom dom själva inte ville föreslå någon lösning) som jag ställde när detta ärende var aktuellt, men precis som då, tyckte servicechefen som förövrigt var samma person som hanterade mitt ärende då som nu, att det var "helt orimligt".

Så visst spårar Inet upp folk och kopplar ihop olika konton till en användare, men låter andra avgöra vad dom tycker om det beteendet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in