Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-21, 09:46
  #1
Medlem
Leipreachans avatar
Jag undrar hur bra fransmän anpassar sig i Sverige? Är dom som spanjorer, greker och italienare som ser svenskar som bönder?
Citera
2018-10-21, 09:49
  #2
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Jag undrar hur bra fransmän anpassar sig i Sverige? Är dom som spanjorer, greker och italienare som ser svenskar som bönder?

Nu vet jag inte hur ung du är men det verkar som du saknar syn på verkligheten.
Jag har jobbat utomlands ett par år och det finns absolut inga fransmän, spanjorer, greker eller italienare som ser svenskar som bönder.
Skulle det mot förmodan göra det så är det en komplimang, då det är tack vare bönderna vi kan äta mat. Och det säger jag som Stockholmare. All heder till bönderna, och dom bör fan få mycket mer pengar från staten så det går runt för dom.

Men nu till din fråga. Det är precis tvärt om.
Så ja, fransmän anpassar sig väldigt bra i Sverige. Det enda problemet för dom är väl kanske språket.
Citera
2018-10-21, 10:38
  #3
Medlem
Fransmän har noll problem med anpassning till Sverige. Men då menar jag fransmän - inte såna som kommit från Algeriet och Marocko etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback