2018-10-20, 20:20
Bannlyst
Ämnet är alltså inte en kändis, politiker, påven eller någon som nyligen har dött. Utan en helt vanlig användare på Flashback. Om det finns allmänintresse av att diskutera det och man håller sig borta från 1.06, ser jag inget hinder för det?
Citera
2018-10-20, 20:36
Medlem
Mia-Rovys avatar
Om det är tillåtet så beror det nog på ämnet, alltså vad som ska diskuteras kring användaren. Vill du ge ett exempel på vad som hade kunnat diskuteras kring en användare?
Citera
2018-10-20, 20:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhmedVonCykelhielm
Ämnet är alltså inte en kändis, politiker, påven eller någon som nyligen har dött. Utan en helt vanlig användare på Flashback. Om det finns allmänintresse av att diskutera det och man håller sig borta från 1.06, ser jag inget hinder för det?

Hur ska du ens kunna diskutera en användare utan att det blir 1.06? Jaha, vad denne skrivit då, men det bemöter du ju i trådar eller tar i pm.

För övrigt är det inte tillåtet.
Citera
2018-10-20, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Om det är tillåtet så beror det nog på ämnet, alltså vad som ska diskuteras kring användaren. Vill du ge ett exempel på vad som hade kunnat diskuteras kring en användare?

Det är användaren som ska diskuteras, inte något "kring" honom/henne. På samma sätt som man borde kunna diskutera bibliotekarien i Holmenkollen, någon på Facebook eller sin granne?
Citera
2018-10-20, 21:11
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Det är användaren som ska diskuteras, inte något "kring" honom/henne. På samma sätt som man borde kunna diskutera bibliotekarien i Holmenkollen, någon på Facebook eller sin granne?
Jag har svårt att se hur en sådan frågeställning skulle kunna se ut. Liksom, vad är är det som ska diskuteras kring användaren, vill du ge något exempel?

Man får diskutera användarnamn, det brukar göras i Laidback. Man får också berömda eller kritisera anvädare för bra eller dåliga inlägg. Det hade väl också kunnat göras i Laidback. Profilbilder och citat borde väl också gå bra att diskutera.

Man får dock inte på något sätt spekulera kring användare, ens ironiskt. Så jag tror att det hade blivit svårt att föra längre diskussioner.

Jag tror också att en diskussion kring redan kända uppgifter hade lätt kunnat riskera att betraktas som eftersökade, vilket också är helt förbjudet.

Finns det minsta tveksamhet så tror jag att man väljer att betrakta det som ett regelbrott.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-10-20 kl. 21:17.
Citera
2018-10-20, 23:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Hur kan du diskutera bibliotikarien i Holmenkollen utan att diskutera något kring denne?
Citera
2018-10-20, 23:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Jag brukar ta upp allt sådant i (FB) Enda tråden där vi blir upprörda över troll även om inget kommer att göras åt saken
Citera
2018-10-21, 08:18
Medlem
Luxuss avatar
Det skulle väl möjligen vara regeln som förbjuder trakasserier av andra användare som skulle bli aktuell.

Om jag stör mig på en användare som posthorar å skriver massa hittepå så visst skulle jag kunna starta en tråd i lämpligt delfora (oklart vilket) där folk kan få spy galla över denne. Men vad skulle det syftet vara annat än att just trakassera individen? Vilket inte är tillåtet. Regel1.08 är tillämpar där.
Senast redigerad av Luxus 2018-10-21 kl. 08:21.
Citera
2018-10-21, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag brukar ta upp allt sådant i (FB) Enda tråden där vi blir upprörda över troll även om inget kommer att göras åt saken

Ja, där eller i Laidback, när du får tillgång till det (minst 200 inlägg skrivna och minst 6 månaders medlemskap).
Citera
2018-10-21, 09:29
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Alla sätt är bra, själv brukar jag ställa mig till förfogande i Förolämpnings och Bögtråden men skitungarna i Laidback är så tröga nuförtiden, du borde tvåla till mig rejält en dag så det blir lite fart och skratt ii den sköna delen Laidback, forumets sandlåda som får R&R och I&I att likna rena söndagsskolorna..

Nej det behövs inga fler mobbningstrådar på Flashback, TS kan med sina 23 inlägg sedan augusti i år fara åt helvetemjölsbageriet Facebook med sina intentioner, för att vara försynt och ödmjuk i min enda OnT-rad, denna gång, detta inlägg!

Väl mött i Laidback TS om du någonsin får tillträde dit och överlever mer än två minuter.

edit. Du Trolltestet, står till förfogande om två minuter, gör ditt bästa.
Senast redigerad av Hestapo 2018-10-21 kl. 09:32.
Citera
2018-10-21, 19:02
Medlem
Drama-Llamas avatar
Hamsterpaj finns kanske kvar? Där kan du ägna dig åt dylika barnsligheter.
Citera
2018-10-21, 21:18
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ingenstans är typ mitt spontana svar. Enskilda användare är inte fokus för diskussioner. Tycker du någon dillar så kan du bemöta det i trådarna med argument för varför denna dillar och har fel. Tänker du dig något osm det står om i tidningarna som ska diskuteras och en användare säger "det här är jag" så är det en annat läge som uppstår och de hanteras vid behov (behovet är extremt sällan, inte skett under mina år som mod vad jag vet).

Jag kan inte komma på något allmänintresse som inte faller under 1.06 och 1.08 eller ens topic i något delforum. Vi pratar med varandra, inte om varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in