Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-20, 23:10
  #325
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loove88
Jag vet inte heller riktigt vad det betyder men har märkt att det är ett ord ni svenskar gärna använder som ett skällsord när ni blir lite sura på varandra här på forumet

Uppenbarligen så behöver man inte åka tillbaka till sina hemländer då man har rätt att utöva sin religion i Sverige. Skulle man däremot ta bort religionsfriheten som en av de grundläggande rättigheterna i svensk grundlag så skulle jag köpa ditt resonemang, nu låter det bara korkat. Och en sådan diskussion hör knappast hemma på ett apotek.

Du vill inte ha muslimska huckelkärringar på apoteket men varför ska din vilja inkräkta på någons grundläggande rättighet?
Håller dock med dig att ordet rasist används för lättvindigt och har missbrukats något så ofantligt.

Nä det är ju min högst personliga åsikt jag för fram. Hade gärna sett att vi skrotar religionsfriheten och förbjuder all form av organiserad religion.

Tycker inte vi ska göra det lätt för främlingarna att hålla fast vid islam och unken mellanösternkultur i det här landet. Ju jobbigare det är, desto mindre attraktivt för indoktrinerade våldtäktsanalfabeter att söka sig hit och våldföra sig på välfärdssamhället och dess rättmätiga invånare istället för att åka hem.
Citera
2018-10-20, 23:11
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Bra! Frys ut dom {ekonomiskt} som står bakom den hatiska islam.

Jag som feminist vägrar att acceptera muslimer i Sverige. Därför väljer jag bort tandläkare, doktorer etc som har arabiskt namn.

Själv bryr jag mig inte om var tandläkarpersonalen kommer ifrån ifall de är trevliga , kunniga och gör ett bra jobb. För mig är det dock avgörande ifall en tandhygienist eller tandläkare utöver att göra själva jobbet också klarar av att småprata och på så sätt göra situationen trevlig. Det har jag rätt att kräva, jag är kunden.
Citera
2018-10-20, 23:11
  #327
Medlem
Kanske ni muslimer och andra invandrare bör fatta vinken att vi inte vill ha er i vårt land, speciellt om ni ska utöva eran skitreligion som inte har plats i västvärlden. Ni kan åka tillbaka till era länder och be till Allah och ingen kommer bry sig. Vi vill inte ha er här!!!
Citera
2018-10-20, 23:12
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Eller så ljuger svenskar i intervjuer för de tänker på vad andra svenskar har svarat och rasiststämpeln dyker upp i huvudet som en jävla mental eldgaffel. Dock brukar inte empatiska folkslag vara särskilt rasistiska trots att det faktiskt kan behövas ibland och för att förhindra det projekt som påtvingats oss av maktgalna politiker och vänstervridna journalister.

Nej, det är sant, de flesta andra folkslag är mycket mer rasistiska än svenskarna.
Citera
2018-10-20, 23:13
  #329
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Kanske ni muslimer och andra invandrare bör fatta vinken att vi inte vill ha er i vårt land, speciellt om ni ska utöva eran skitreligion som inte har plats i västvärlden. Ni kan åka tillbaka till era länder och be till Allah och ingen kommer bry sig. Vi vill inte ha er här!!!

Word.
Citera
2018-10-20, 23:14
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag fick en ny tandhygienist när jag var hos tandläkaren sist, från Syrien. Hon var väldigt kort i tonen , inget småprat , jag upplevde henne som kall och på gränsen till otrevlig. När jag skulle betala så frågade de i kassan om jag varit nöjd med besöket och jag svarade att det var jag inte! Då tittade de på mig, som om jag var värsta rasisten, och sa inget mer.
Jag har nu bytt tandläkarmottagning.

Förstår digital 100%. Västmanlänningar kan jag till nöds tolerera, men exakt samma sak hände mig med ang en skåning! Blev uppringd av en kundnöjdhetsundrtsökning och jag sa rakt ut att jag inte vill bli mottagen av en skåning utan istället föredrar en riktig svensk. Möttes av tystnad i luren. Har nu bytt bank.
Citera
2018-10-20, 23:14
  #331
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Sverige är ett av världens minst rasistiska länder, kam vara värt att komma ihåg.

Mycket av ordet rasism används som ett maktmedel för att tysta kritiker av t.ex ett dålig beteende.. Ett dålig beteende , och sedan slänger man ut ordet rasist, då skall man som Svensk känna skam därav upphöra med sin kritik.
Citera
2018-10-20, 23:16
  #332
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Kanske ni muslimer och andra invandrare bör fatta vinken att vi inte vill ha er i vårt land, speciellt om ni ska utöva eran skitreligion som inte har plats i västvärlden. Ni kan åka tillbaka till era länder och be till Allah och ingen kommer bry sig. Vi vill inte ha er här!!!

Så jävla sant. Sverige behöver inga fler sand niggers.
Citera
2018-10-20, 23:22
  #333
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Skåningar som brukar vara så glada och trevliga? Har du problem med skånskan?

Skåne gränsar till andra städer i Sverige. Om skåningar behöver fly måste vi hjälpa.

Syrien, Afghanistan, Somalia, Eritrea, Irak, osv, gränsar INTE till Sverige och därför är det befängt att påstå att vi har en moralisk plikt och ett ansvar för dessa därifrån. När uppstod detta ansvar? Vem tillfrågades om ansvaret? Tar ansvaret någonsin slut? Borde inte hjälp bygga på frivillighet?
Många frågor de vänsterblivna inte kan svara på.
Citera
2018-10-20, 23:24
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Bra! Frys ut dom {ekonomiskt} som står bakom den hatiska islam.

Jag som feminist vägrar att acceptera muslimer i Sverige. Därför väljer jag bort tandläkare, doktorer etc som har arabiskt namn.

Jag har blivit otroligt dåligt behandlad av invandrare i sjukvården. Dom bryter extremt mycket och har dålig ordförståelse och samtliga har haft en otrevlig attityd. Korta i tonen, förklarar dåligt och är nonchalanta. Ingen svensk har gjort så. Jag vågar inte gå till ickesvenskar längre.

Vissa yrken passar inte för de som inte kan kommunicera på ett bra sätt. Det är oacceptabelt inom medicin. I ex restaurangbranschen är det också viktigt att alla är kunniga inom allergi och intolerans för mat och dryck. Det handlar liv, död och sjukdom.

Den genomgående taskiga attityden jag har mött har jag inget svar på. Jag har haft en (kanske är felaktig) känsla att invandrare med utbildning får en narcissistisk självbland som gör att de känner överlägsenhet och gärna missbrukar sin makt. För dom är man inte lika värd eller intelligent utan utbildning eftersom att på det viset värderas människor strukturellt i deras hemländer.

Nu har jag inget emot invandrare i sig. Vill man tro på Allah så är det okej med mig. Sålänge man inte gör religionen politisk och förändrar Sveriges värderingar till medeltida.
Citera
2018-10-20, 23:27
  #335
Medlem
Paradoxalt nog är dom flesta som är obekväma med slöjor/kass svenska dom som låter högst vad gäller att invandrare går på bidrag och inte bidrar till skatt.

Jag menar, en grundförutsättning för att lära sig bra svenska och bli sekulär (dvs kasta slöjan till slut) är att man får arbeta... Utan att mötas av påhopp från kunder!
Citera
2018-10-20, 23:27
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoVr57
Jag är tamejfan så svensk man kan bli! Minst åtta generationer tvättäkta Stockholmare! Skåningar är ren smörja, importerat inavel från Danmark! Sälj eller skänk bort skiten till den som vill ta emot dom

Danskarna slogs inte speciellt hårt för att behålla skåningarna. De visste vad det var för folkslag. Lättlurade som vi var tog glatt emot dem. Arma svenskar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback