Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-20, 16:42
  #61
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Har du jävligt rätt i. Men mitt IQ når inte upp till 50 när jag druckit. Kanske finns fler med samma problem
Tur att det "löst" sig men du bör ta dig en rejäl funderare på dina alkoholvanor - hade du drattat i sjön så hade du varit död nu. Du bör även erkänna för din pappa vad som hänt, antingen nu eller efter att båten är lagad. Har man problem med att hantera alkohol så finns det hjälp att få från socialtjänsten. Lycka till.
Citera
2018-10-20, 17:03
  #62
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Har du jävligt rätt i. Men mitt IQ når inte upp till 50 när jag druckit. Kanske finns fler med samma problem
Ja, de flesta är medvetna om att omdömet sänks när man dricker - därför ser de flesta till att inte sätta sig i såna här situationer när de dricker.

Gör man det har man problem.

//tripportreat
Citera
2018-10-20, 17:14
  #63
Avstängd
Så går det när man leker pirat!

Lesson learned?
Citera
2018-10-20, 17:46
  #64
Medlem
Shit happens !

Va själv ganska vild när jag va yngre, gjorde mycket dumt. Men men, idag skrattar man åt det.

Kommer du troligtvis med göra!
Citera
2018-10-20, 18:34
  #65
Medlem
80 000 kostar typ 750kr i månaden att beta av om du tar ett banklån. Annars är båten troligen försäkrad så pynta upp självrisken på 5000 och gå vidare med livet.
Citera
2018-10-20, 18:50
  #66
Medlem
Alltså vem fan har inte försäkring på en båt. Kostar inte så mycket, samt det är bra att ha när någon öststatare plockar motorn.
Citera
2018-10-20, 18:54
  #67
Moderator
yz44s avatar
Ingen ide att gråta över spilld mjölk, ta tag i situationen. Vore konstigt om båten inte var försäkrad med tanke på alla stölder av båtar och motorer som ökat på senare år. Men du bör undvika att säga något om alkohol till försäkringsbolaget.
Citera
2018-10-20, 19:12
  #68
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
80 000 kostar typ 750kr i månaden att beta av om du tar ett banklån. Annars är båten troligen försäkrad så pynta upp självrisken på 5000 och gå vidare med livet.

Varför uppmuntrar du försäkringsbedrägeri?

Föraren av båten var full och då gäller inte försäkringen.
Det är övriga som betalar försäkring som då får vara med och betala för detta.

TS får stå för fiolerna själv. Kanske han lär sig något på det. Värre om han kört ihjäl någon annan.
Citera
2018-10-20, 20:07
  #69
Medlem
jj_6s avatar
TS kan trösta sig med att det finns två sorters sjömän. De som har gått på grund och de som kommer att gå på grund. Han tillhör nu, liksom jag själv, den mer erfarna förstnämnda kategorin.
En erfarenhet rikare för ett mer framgångsrikt båtliv i framtiden om man ser positivt på tillvaron.

Försäkring är A och O på sjön och inte ens dyrt.
Citera
2018-10-20, 20:31
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Försäkringar gäller inte om man varit onykter! Bara så du vet!



Varför skulle man nämna det i samtal med försäkringsbolaget??
Citera
2018-10-20, 20:37
  #71
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Dra åt helvete. Att jag är en idiot gjorde jag klart för er i trådstarten!
Dra åt helvete själv jävla båtfyllefitta! Var glad att du inte körde ihjäl någon istället. Synd att du inte drunknade, jag kan hjälpa dig med det nästa gång. Hoppas du får betala DYRT för båten.
Citera
2018-10-20, 21:44
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Varför skulle man nämna det i samtal med försäkringsbolaget??
Det kanske man inte gör men det kan ju komma fram på andra sätt om försäkringsbolaget nystar lite, tex om det finns vittnen, om polis är inblandat mm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback