Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-20, 11:56
  #49
Medlem
Du kontaktar ägaren be om ursäkt och berättar att du betalar för skadorna. Därefter förklarar du din ekonomiska situation och så ni kan diskutera hur betalningen ska ske. Du får hoppas på att det inte blir någon polisanmälan och att ni kan göra upp detta mellan bara er två.

Edit: Okej det är din farsa, detta ger dålig stämning i familjen. I bästa fall ber han dig laga båten själv.
__________________
Senast redigerad av Spikerman 2018-10-20 kl. 11:59.
Citera
2018-10-20, 12:11
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Beskriv gärna hur man lagar en båt byggd av ABS istället, det vore mer relevant för tråden...

Som jag förstår det har båten genomgående skador, så den är skrot.

Om båten är i ABS så är jag inte säker på att den går att laga. Du kan försöka med joxet det har länkats till tidigare i tråden. Oavsett om det funkar eller inte så får du väldigt gärna berätta för oss, så att vi vet om det går eller inte går att laga ABS med det.
Citera
2018-10-20, 12:47
  #51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walleye
Köp 10 kg av denna och sätt igång och spackla

https://www.terhi.fi/fi-se/utrustnin.../terhi-fix-1kg


"Produktbeskrivning
Med tvåkomponentsmassan Terhi Fix reparerar du enkelt små skavanker och skador på din Terhi. Efter behandligen är det reparerade stället precis lika starkt och hållbart som ursprungligen. Burkens innehåll är avsett att användas under en och samma gång. Finns att få även i paket på 300 g."


Knappast småskavanker.

Nej till polisen med båtfyllot. Nästa gång kör han ihjäl en barnfamilj i deras båt.
Citera
2018-10-20, 13:11
  #52
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Hej. Jag har precis kvaddat en båt. Blev alldeles för full och somna vid ratten. Att jag är en idiot vet jag redan så det behöver ni inte berätta åt mig Det jag undrar är om det går att laga en plastbåt, den är helt uppfläkt i botten. Eller är det bara att köpa nytt? Inte min båt så jag har så sjuklig ångest just nu, vet fan inte vart jag ska ta vägen!

Svaret på dina bekymmer heter silvertejp. Det kommer att klara kalaset åt dej. Men sätt det för guds skull på utsidan så du förblir oupptäckt. Gör sen som de gamla bilskojarna, sälj sen skiten innan det börjar läcka in.
Citera
2018-10-20, 13:31
  #53
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Svaret på dina bekymmer heter silvertejp. Det kommer att klara kalaset åt dej. Men sätt det för guds skull på utsidan så du förblir oupptäckt. Gör sen som de gamla bilskojarna, sälj sen skiten innan det börjar läcka in.


Ja det passar nog in på honom. Att sälja en annans båt.


TS skrev i början av tråden
"Vill bara ringa och prata med ägaren men det är ju mitt i natten 😭"
Citera
2018-10-20, 13:46
  #54
Medlem
Du får gjuta ett nytt skrov med silikonform
Citera
2018-10-20, 14:09
  #55
Medlem
olasvenssons avatar
1, En bit plåt och poppnita fast plåten.
2, Silikona runt plåten.
3, Måla sedan plåten med likadan färg som båten.
Citera
2018-10-20, 14:32
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Ägaren till båten är farsan. Bra tänker ni säkert men det är inte det pga ett alkoholproblem. Jag har skött mig så jävla bra i flera år och så gör jag detta 🙁
Fyfan, jag lider med dig. Det kan inte kännas kul att vakna idag...

Jag har inget tips att komma med gällande båten. Men det är bara stå för vad du gjort och förklara för din farsa. Han kommer ju inte bli glad direkt, men inte heller säga upp kontakten. Stå för vad som har hänt och gör det bästa av situationen.
Citera
2018-10-20, 14:37
  #57
Medlem
En liten uppdatering. Till att börja med somna jag inte, jag hade väl någon idé igår att skylla på något. Jag klanta mig och tog fel sida om en remmare. Pinsamt när man tror sig vara rutinerad på sjön. Båten är försäkrad och farsan tog det ganska bra. Men fyfan vad jag skäms. Kör inte båt när det är mörkt och några stänkare innanför flytvästen!
__________________
Senast redigerad av Kalamata 2018-10-20 kl. 14:44.
Citera
2018-10-20, 14:51
  #58
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
En liten uppdatering. Till att börja med somna jag inte, jag hade väl någon idé igår att skylla på något. Jag klanta mig och tog fel sida om en remmare. Pinsamt när man tror sig vara rutinerad på sjön. Båten är försäkrad och farsan tog det ganska bra. Men fyfan vad jag skäms. Kör inte båt när det är mörkt och några stänkare innanför flytvästen!

Det fattar alla som har en IQ högre än 50
Citera
2018-10-20, 15:02
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Det fattar alla som har en IQ högre än 50
Har du jävligt rätt i. Men mitt IQ når inte upp till 50 när jag druckit. Kanske finns fler med samma problem
Citera
2018-10-20, 15:17
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Men jag har inte råd med det, är en fattig student. Försäkringar? Försäkrar man en båt som är värd runt 80000? Ni kan ju inte svara på detta förstår jag men måste prata med någon!
Försäkringar gäller inte om man varit onykter! Bara så du vet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback