Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 20:18
  #1
Medlem
qvarne2s avatar
Tjena, köpte en för dyr skjorta 18 september så kom jag på ikväll att jag har glömt att lämna tillbaka skiten. Imorgon är det ju 18 oktober alltså 30 dagar efter köpet. Så det bör ju gå eller tänker jag fel nu? så länge jag kommer in före klockslaget på kvittot så ska det väl gå att lämna tillbaka den imorgon
Citera
2018-10-17, 21:06
  #2
Medlem
Går du bara in och är lagom charmig och inte använt skjortan så borde det va lugnt.

I annat fall kan du dra en rövare om att du varit på jobbresa och har därför kommit in i sista stund
Citera
2018-10-17, 21:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Tjena, köpte en för dyr skjorta 18 september så kom jag på ikväll att jag har glömt att lämna tillbaka skiten. Imorgon är det ju 18 oktober alltså 30 dagar efter köpet. Så det bör ju gå eller tänker jag fel nu? så länge jag kommer in före klockslaget på kvittot så ska det väl gå att lämna tillbaka den imorgon

Det gör butiken som dom vill har jag för mig. Är ingen lag, det är något vissa butiker erbjuder för att vara sjyrre.
Citera
2018-10-17, 21:37
  #4
Medlem
qvarne2s avatar
det är 30 dagars öppet köp, undrade bara om jag räknat rätt
Citera
2018-10-17, 21:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
det är 30 dagars öppet köp, undrade bara om jag räknat rätt

Står det 30 dagars öppet köp på kvittot eller är det något du fått för dig?
Citera
2018-10-17, 22:04
  #6
Medlem
qvarne2s avatar
japp står 30 dagars öppet köp, visst gäller det då till imorgon fram till samma klockslag som köpet gjordes
Citera
2018-10-18, 06:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
japp står 30 dagars öppet köp, visst gäller det då till imorgon fram till samma klockslag som köpet gjordes

Du bör såklart ha hela dagens dag på dig att utnyttja öppet köp, det brukar aldrig anges klockslag utan heldagar.

Men varför chansa, ifall de nekar ska du alltid be dem skriva orsaken på kvittot så du har det med dig till stämning i domstol i så fall.
Citera
2018-10-18, 16:11
  #8
Medlem
qvarne2s avatar
Det blev ett lyckat återköp, fast tjejen i kassan sa att sista dagen var igår
1299kr räddat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback