2018-10-16, 21:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Står anmälningsdatum 2018-10-13 05.22.

Brottet sägs äga rum 23.30 - 03.00.
Jag gissar att det är detta ärende som avses här, isf kom anmälan 02:41:
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/oktober/13/13-oktober-02.41-valdtakt-stockholm/
Citera
2018-10-16, 21:39
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
2 dagars jobb skapar ingen beroendeställning.
Hon har ju jobbat för dom tidigare så det kan nog tydas som beroendeställning
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
– Det finns överväldigande bevisning mot honom. Mer om hur den ser ut vill jag inte gå in på, men åklagaren har ett mycket starkt bevisläge. Vad gäller min klient så mår hon mycket dåligt av vad som har hänt, säger kvinnans målsägandebiträde till Expressen.

Mannens advokat avböjer att kommentera brottsmisstanken för Expressen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/oR2WeK/fore-detta-fotbollsspelare-misstanks-for-valdtakt

Så det betyder att han är inspelad med andra ord. Ja, då återstår att se hur mycket av hans version som stämmer. Han säger ju en del i inledande förhör, men bevisläget ser ju ut som att åklagaren känner sig säker och att han häktades på det betyder att dom har något på honom. På sannolika skäl vilket är högsta misstankegraden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Tack, då var det som jag trodde. Måttlig mängd under ordnade former, skulle det kunna uttryckas som.

Ja. Dock ingen aning hur denna lag tolkas av domstolarna.

Så som lagen är skriven verkar den finnas till för att skydda den unga personen. Att låta en 17-ärig flicka som man vill få av trosorna på dricka en hel flaska vin framstår ju spontant som just sådant beteende lagen är menad att skydda mot. Men jag vet ej.
Citera
2018-10-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/oktober/13/13-oktober-02.41-valdtakt-stockholm/

Undersökning på sjukhus när det enligt GS utsaga inte skett någon penetrering vaginalt.
Det emotsäger GS version kraftigt.
Om flickan hade sagt samma sak i anmälan som GS påstår hade sjukhus besök ej varit nödvändigt.
Citera
2018-10-16, 21:40
Medlem
letspanics avatar
Citat:

Ok, då är det ännu tidigare och förmodligen direkt efter eftersom han säger att de gick till sängs vid midnatt och han vaknade en stund senare för att gå in till BO.
Citera
2018-10-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Hon har ju jobbat för dom tidigare så det kan nog tydas som beroendeställning

Que? Hur kan "att ha jobbat åt nån" ge den där "nån" någon makt över en nu? Ska jag va rädd för alla mina tidigare chefer? Woot?
Citera
Medlem
Pletheneiss avatar
Varför tycker ni synd om Mo*ka? GS frågade ju till och med BO om hon ville gå in till Mo*ka för att ha sex (trekant) vilket tyder på att Mo*ka och GS har ett öppet förhållande där de förmodligen haft många trekanter och swingat runt.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guiness1975
Undersökning på sjukhus när det enligt GS utsaga inte skett någon penetrering vaginalt.
Det emotsäger GS version kraftigt.
Om flickan hade sagt samma sak i anmälan som GS påstår hade sjukhus besök ej varit nödvändigt.
Det är standardförfarande för att göra provtagningar och säkra bevis.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-10-16 kl. 21:45.
Citera
2018-10-16, 21:43
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vet man i dagsläget vem som ringde polisen?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det var fruns företag vad jag har fattat. Om detta kan räknas som beroendeställning får kanske tas i juridikforumet.

Det där är en svår fråga men jag misstänker att målsägandebriträdet kommer att hävda denna ståndpunkt.

Några andra reflektioner jag gjort är:

Förhörsledarna verkar inte ha speciellt mycket detaljerade frågor. Jag tror inte dom fått ut speciellt mycket av BO innan förhör nummer 2 kl. 19 kvällen efter.

Varför frågade dom inte honom hur hon var klädd när hon gick ut och rökte?

Hans fru och barn räknas som närstående och behöver således inte vittna om dom inte vill.

Var den manlige middagsgästen också kvar i lägenheten?

Han visar liten eller ingen ånger i förhöret och drar utan omsvep in sin fru i dramat.

Nä jag tycker det lutar åt en misslyckad trekant och om inte beroendeställning kan ledas i bevis så utesluter jag inte att förundersökningen läggs ned.

/Provokatör
Citera
2018-10-16, 21:43
Medlem
Citat:
Det är standardförfarande för att göra provtagningar.

Ja det vet jag.
Men det görs ju för att styrka att händelsen ägt rum enligt vad brottsoffret säger.
Och hon har ju anmält honom för våldtäkt.
Citera
2018-10-16, 21:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Kvinnan ska ha en ljudinspelning som enligt henne ska bevisa vad som hände hemma hos mannen.

– Det jag kan säga är att hon har en väldigt stark och trovärdig berättelse. På grund av lyckliga omständigheter finns det, till skillnad från många andra sexbrottsmål, väldigt överväldigande bevisning i form av en ljudinspelning. Jag bedömer bevisläget som utomordentligt stark. Hon mår inte bra, säger kvinnans målsägandebiträde Ismo Salmi.

https://www.metro.se/artikel/fotbollsprofil-h%C3%A4ktad-misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-v%C3%A5ldt%C3%A4kt

Hoppsan Salmi som målsägandebiträde det ser bra ut han ger sig aldrig. Då kan man nog också tänka sig att bevisen är överväldigande, och att hon har ett bra stöd för kommande förhandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in