2019-01-10, 12:28
Medlem
HappySadHarrys avatar
En twist i sammanhanget är att MB verkar ha skickat brev till JB:s dubbelgångare först. Ännu tråkigare att bli ihopblandad med en sådan här sak än i en tidningsartikel om en reklamerad språkresa.
Citera
2019-01-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Är det förresten nån som orkar PM'a vad tomten heter, eller lägga ut namnet med nåt annat än andra bokstaven i efternamnet maskat,jag hajjar faktiskt på fullt allvar inte vad hans namn skall föreställa att vara..
Klicka på länken som hans namn utgör i inlägget där jag citerar hans brev, så kommer du till hans Ratsit-sida
Citera
2019-01-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Klicka på länken som hans namn utgör i inlägget där jag citerar hans brev, så kommer du till hans Ratsit-sida

Ja jäklar, där satt den. Så listigt placerad att jag missade den. Det namnet hade man ju aldrig kunnat gissa sig till. Han verkar ju vara rena rama dokusåpakaraktären, inte bara till utseende!

"Vuxenmobbning fick investerare att lämna Dif

Efter ett helt liv som djurgårdare slängde investeraren Michael Blahablaha sitt medlemskort för snart två år sen. Efter det har han inte gått på en enda fotbollsmatch."

Schysst att han är "investerare" men tydligen inte har råd med en dator. Otroligt.

https://minfil.com/x8Vekbq9bf/bv_JPG

https://minfil.com/z4V2k2qab8/bv2_JPG
Senast redigerad av gohira 2019-01-10 kl. 13:12.
Citera
2019-01-10, 13:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
En twist i sammanhanget är att MB verkar ha skickat brev till JB:s dubbelgångare först. Ännu tråkigare att bli ihopblandad med en sådan här sak än i en tidningsartikel om en reklamerad språkresa.

Jag borde väl redan ha förstått det här men var det inte fallets JB i artikeln om språkresan?
Citera
2019-01-10, 14:31
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag borde väl redan ha förstått det här men var det inte fallets JB i artikeln om språkresan?
Som jag har förstått det blev det aldrig riktigt uppklarat här i tråden. Iofs ägnade jag det inte så mycket uppmärksamhet då betydelsen för fallet var minst sagt begränsat.
Citera
2019-01-10, 14:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja det verkar som brevskrivaren är förståndshandikappad och det intrycket ger JB också när hon gör något så på alla sätt idiotiskt som att publicera brevet och hänga ut brevskrivaren. Utöver att det är fullständigt hänsynslöst mot honom och en helt onödig provokation ger hon ett intryck av sig själv som uppmärksamhetssökande till varje pris.

Hon känns inte sund denna märkliga dam, kom ihåg att domen för två narkotikabrott kom redan för 4 år sen och hennes fantasi var det inte heller någon begränsning på, lögnerna staplades på hög för 4 år sen. JB känns extremt gränslös nu.

Det finns dessutom förvirrade skribenter i tråden som blir sura som småbarn så fort man ifrågasätter JB:s trovärdighet som målsägande i det aktuella målet mot fotbollsmästaren, jag tror inte för en sekund att JB har rent mjöl i påsen nu lika lite som hon hade det för fyra år sen i samband med ett helt annat "mjöl" av den olagliga sorten 😊
Citera
2019-01-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Jag tror hon helt enkelt tillhör en generation där man är van att vräka ur sig hur mycket personliga grejer som helst, på så många sociala medier man hinner, helt utan filter och helt utan tanke på hur osmakligt/olämpligt det kan vara.

Är det förresten nån som orkar PM'a vad tomten heter, eller lägga ut namnet med nåt annat än andra bokstaven i efternamnet maskat,jag hajjar faktiskt på fullt allvar inte vad hans namn skall föreställa att vara..

Ha ha ja det måste vara en krock utan dess like vi ser nu. Den gamla gubb och tant generationen får på käften av yngre klokare individer som inte räds att stå upp för sin sak. Synd att en del saknar förmåga att se att den generationen uppfostrar ett helt samhälle. Något den äldre misslyckats totalt med. Det är slut på att skambelägga brottsoffer.

Stör man bo så får man helt enkelt stå för sin sak. Varför skulle det vara osmakligt eller olämpligt att hon synliggör trakasserierna. Nej den tiden är förbi.
Citera
2019-01-10, 15:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Hon borde i vart fall överlämna det till sin advokat. Det ser inte ut som personen hotar henne men det kan ju vara ett lidande för bo att ta emot sånt skit. Hennes advokat vet säkert vad det kan gå under.

En stilla vädjan att berätta sanningen om incidenten hemma hos fotbollsmästaren verkar det hela gå ut på och JB mår nog bara bra av att inte hålla på och ljuga som hon gjorde för fyra år sen när hon åkte fast för kola dubbla gånger.

Om du anser att en vädjan om sanning är lika med hot så borde du kanske låta undersöka dig?

Citat:
Tydligt exempel på vilka människor Schiller har runt sig. De tror sig stå över lagen och det som är komiskt är hur människor tror sig veta vad en person de känner är kapabel till. Ingen normal tänkande människa kan gå i god för sin vänn , familj, släkting och påstå att de vet att just den personen aldrig skulle kunna begå ett brott.

Men Glenn är ju tidigare ostraffad till skillnad från denna märkliga JB som faktiskt är tidigare straffad? Borde inte det ge en viss favör åt hans håll vad gäller trovärdighet?

Citat:
Grannen om han nu skrivit detta framställs ju som förståndshandikappad om han tror sig veta om grannen våldtagit någon eller ej och dessutom trakasserar bo med sina tankar.

Vad är det för fel på dig egentligen? Vi kommer inte att få reda på den egentliga sanningen bakom incidenten hemma hos Glenn och hans hustru förrän JB talar ut.
Citera
2019-01-10, 15:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ha ha ja det måste vara en krock utan dess like vi ser nu. Den gamla gubb och tant generationen får på käften av yngre klokare individer som inte räds att stå upp för sin sak. Synd att en del saknar förmåga att se att den generationen uppfostrar ett helt samhälle. Något den äldre misslyckats totalt med. Det är slut på att skambelägga brottsoffer.

Men i det här fallet så är "BO" en inte helt igenom tillförlitlig person som dessutom har en del tidigare skelett i garderoben. Hennes allmänna trovärdighet känns inte speciellt hög, inte ens i ett sånt här mål och hon är minst av allt smart, du kommer kanske ihåg att hon försökte muta en krogvakt för 4 år sen men fick nobben? Det är ingen oäven tanke att hon kan ha försökt sig på en fuling eller två i målet mot fotbollsmästaren? Kanske pga ekonomiska faktorer? JB har förresten en märklig förmåga att hamna i trubbel, undrar vad det beror på?

Citat:
Stör man bo så får man helt enkelt stå för sin sak. Varför skulle det vara osmakligt eller olämpligt att hon synliggör trakasserierna. Nej den tiden är förbi.

Ett öppet brev eller en lugn vädjan till JB kallar du trakasserier eller att störa "BO"?

Det känns rätt osmakligt om du frågar mig.
Citera
2019-01-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon känns inte sund denna märkliga dam, kom ihåg att domen för två narkotikabrott kom redan för 4 år sen och hennes fantasi var det inte heller någon begränsning på, lögnerna staplades på hög för 4 år sen. JB känns extremt gränslös nu.

Det finns dessutom förvirrade skribenter i tråden som blir sura som småbarn så fort man ifrågasätter JB:s trovärdighet som målsägande i det aktuella målet mot fotbollsmästaren, jag tror inte för en sekund att JB har rent mjöl i påsen nu lika lite som hon hade det för fyra år sen i samband med ett helt annat "mjöl" av den olagliga sorten 😊

Med en dåres envishet forsätter du dagar och nätter att som en papegoja upprepa din åsikt om JB:s trovärdighet. Vi alla som följer tråden kan detta nu. Kan du inte stilla dig tills HR får pröva ärendet?
Citera
2019-01-10, 15:50
Medlem
Citat:

Det är det väl upp till var och en att bedöma om det är det eller inte. Min kommentar var ett svar till den som menade att det var osympatiskt att lägga upp brevet på instagram. Tror däremot att det kanske är lite att ta i att döma ut en hel generation och hylla en annan baserat på just det här ärendet. Man får såklart tycka vad man vill om både JB och GS men tror ingen av dom är en särskilt lämplig kandidat till att representera hela sin generation.
Citera
2019-01-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns dessutom förvirrade skribenter i tråden som blir sura som småbarn så fort man ifrågasätter JB:s trovärdighet
Sedan finns det ju andra förvirrade skribenter här i tråden som blir sura och tjatar samma sak om och om och om och om igen.
Vad JB eventuellt har gjort eller inte gjort tidigare spelar ingen roll. I detta målet är hon är offer - inte förövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in