Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-13, 08:28
  #1
Medlem
88g14flashplants avatar
Medicinsk cannabis är snart lagligt i USA och enskilda stater tillåts reglera rekreationsbruket så som de själva önskar. Därtill säger Donald Trump att själv troligen kommer att ge sitt stöd till en fullskalig legalisering av cannabis i USA.
Citat:
Rep. Dana Rohrabacher (R-CA), long a champion of legalizing marijuana, told the Fox Business Network on Thursday that President Donald Trump intends to reform federal policies on marijuana after the midterm elections in November.

Trump’s new policy is expected to approve the medical use of marijuana, while leaving the question of recreational marijuana to the states. That would fulfill a campaign promise from 2016, when Trump said he backed medical marijuana “100 percent.”
https://www.breitbart.com/politics/2...fter-midterms/

Era tankar kring detta?
Citera
2018-10-13, 08:40
  #2
Medlem
Han gör det som folket vill helt enkelt.
Nu har han dessutom lovat att göra detta tidigare.
Citera
2018-10-13, 09:12
  #3
Medlem
Deras problem med extreme övervikt, opiatmissbruk (samt annat), antidepressiva (ca 6% av amerikaner tar den).

Dom är förlorade som människor. Ser inte att gräs skulle göra något för dom. Trasiga människor kommer fortsätta vara likaså.

Nu om man BRYR sig, och vill väl, då fortsätter man inte ge dom droger. Man gör det mindre tillgängligt för dom att få tag på det.

Pundarna på flashback kommer nog säga emot detta.. men det är ju flashback trotts allt.

Ju mer jag tänker på det, så har jag slutat bry mig, och vill att folk ska lida nu. Dom bör flöda landet med mer droger. Hoppas fler svenskar tar OD på drogen med
Citera
2018-10-13, 09:48
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Deras problem med extreme övervikt, opiatmissbruk (samt annat), antidepressiva (ca 6% av amerikaner tar den).

Dom är förlorade som människor. Ser inte att gräs skulle göra något för dom. Trasiga människor kommer fortsätta vara likaså.

Nu om man BRYR sig, och vill väl, då fortsätter man inte ge dom droger. Man gör det mindre tillgängligt för dom att få tag på det.

Pundarna på flashback kommer nog säga emot detta.. men det är ju flashback trotts allt.

Ju mer jag tänker på det, så har jag slutat bry mig, och vill att folk ska lida nu. Dom bör flöda landet med mer droger. Hoppas fler svenskar tar OD på drogen med
OD på cannabis
Citera
2018-10-13, 09:54
  #5
Medlem
okok1s avatar
Jag tycker att alla droger ska vara lagliga upp till x gram. Så vanliga människor inte straffas. Inte heller missbrukare som behöver vård!!!

Tänk om polisen nästan kunde lägga all sin energi på riktiga brott?
Citera
2018-10-13, 09:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunL
OD på cannabis

Det leder till tyngre droger. Du är fast i ett beroende längre med gräs, jämfört med alkohol. Det är inte så att pundarna bara kommer röka gräs. Det är värre än cigaretter. Din produktivitet sjunker. Kostar pengar, som många klagar på att dom inte har.

Bara negativt. Detta har inte med det medicinska att göra. Det är trasiga människor som vill bli höga.

Jag är inte emot det längre.. säger bara sanningen om gräs, samt folket som vill främja det. Rök på ni.

Inte så svårt att röka gräs i Sverige heller. Sällan åker folk fast om ni inte går ut och vistas runt poliser.
Citera
2018-10-13, 09:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag tycker att alla droger ska vara lagliga upp till x gram. Så vanliga människor inte straffas. Inte heller missbrukare som behöver vård!!!

Tänk om polisen nästan kunde lägga all sin energi på riktiga brott?

Sluta säg sånt..

"Så vanliga människor inte straffas." - Vanliga människor tar inte droger. Sluta kalla dom för människor.

Behöver någon vård så kan dom få lite utskrivet. Missbrukare som bara vill bli höga finns det ingen hjälp för. Dom måste inse vad dom själva gör. Att ge dom mer droger skadar dom bara.

Du låter själv som en pundare som bara vill bli hög.
Citera
2018-10-13, 10:29
  #8
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Det leder till tyngre droger. Du är fast i ett beroende längre med gräs, jämfört med alkohol. Det är inte så att pundarna bara kommer röka gräs. Det är värre än cigaretter. Din produktivitet sjunker. Kostar pengar, som många klagar på att dom inte har.

Bara negativt. Detta har inte med det medicinska att göra. Det är trasiga människor som vill bli höga.

Jag är inte emot det längre.. säger bara sanningen om gräs, samt folket som vill främja det. Rök på ni.

Inte så svårt att röka gräs i Sverige heller. Sällan åker folk fast om ni inte går ut och vistas runt poliser.

När går man över till tyngre droger? För du måste ju ha en tidsintervall efter som du skriver så säkert.
Så daska fram den nu.
Citera
2018-10-13, 11:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Sluta säg sånt..

"Så vanliga människor inte straffas." - Vanliga människor tar inte droger. Sluta kalla dom för människor.

Behöver någon vård så kan dom få lite utskrivet. Missbrukare som bara vill bli höga finns det ingen hjälp för. Dom måste inse vad dom själva gör. Att ge dom mer droger skadar dom bara.

Du låter själv som en pundare som bara vill bli hög.
Någon som dricker 2 glas vin till maten är det också en pundare som bara vill bli hög?
Hur resonerar du kring det?
Citera
2018-10-13, 11:34
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IronSpartan
Någon som dricker 2 glas vin till maten är det också en pundare som bara vill bli hög?
Hur resonerar du kring det?
Alkohol är dock lagligt din jävla fitta
Citera
2018-10-13, 11:37
  #11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Deras problem med extreme övervikt, opiatmissbruk (samt annat), antidepressiva (ca 6% av amerikaner tar den).

Dom är förlorade som människor. Ser inte att gräs skulle göra något för dom. Trasiga människor kommer fortsätta vara likaså.

Nu om man BRYR sig, och vill väl, då fortsätter man inte ge dom droger. Man gör det mindre tillgängligt för dom att få tag på det.

Pundarna på flashback kommer nog säga emot detta.. men det är ju flashback trotts allt.

Ju mer jag tänker på det, så har jag slutat bry mig, och vill att folk ska lida nu. Dom bör flöda landet med mer droger. Hoppas fler svenskar tar OD på drogen med
Nu är det cannabis det pratas om och inte amfetamin, så vad pundare säger är rätt ointressant.

Annars intressant inställning, då när man lättar på lagarna så blir effekten den omvända = Mindre död och Mindre sjukdomar.

Och ta överdos av cannabis är omöjligt att ske nått på, du somnar på sin höjd inget mer.

Är du verkligen så clueless om cannabis?
Eller var detta ett försök till trolla, undrar då inget av det verkar logiskt med det du skrev.
Citera
2018-10-13, 11:40
  #12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Det leder till tyngre droger. Du är fast i ett beroende längre med gräs, jämfört med alkohol. Det är inte så att pundarna bara kommer röka gräs. Det är värre än cigaretter. Din produktivitet sjunker. Kostar pengar, som många klagar på att dom inte har.

Bara negativt. Detta har inte med det medicinska att göra. Det är trasiga människor som vill bli höga.

Jag är inte emot det längre.. säger bara sanningen om gräs, samt folket som vill främja det. Rök på ni.

Inte så svårt att röka gräs i Sverige heller. Sällan åker folk fast om ni inte går ut och vistas runt poliser.
Nä, det har aldrig lett till tyngre droger, sen använder pundarna ibland cannabis för kunna sova, men annars bryr sig inte pundare om de som konsumerar cannabis, varför skulle dom göra det för?

Om detta är orsakerna du har varit emot, så inser vi krasst du inte ens vet vad droger är.
Sällan åker fast i Sverige med droger, hahahahahahahahahahahaha, du vet inget om nått verkar det som.
Så upp mot 100k pinnjakts brott som konsumtion har du då bara glömt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback