2017-02-25, 12:44
Medlem
Hm... man skulle kunna göra som Titanic, basera filmen på verkliga händelser men lägga till fiktiva karaktärer. I och med att det är en Amerikansk film med Matt Damon osv tänker jag att man kan anlita nån känd i stil med Jennifer Lawrence, som spelar en ungdom som lyckas överleva. Att hon har spelat nåt liknande i Hunger Games är ju ett plus. Sen kan man även ge några av kidsen vapen för att göra det mer spännande, och Breivik kan ha med ett antal "goons" dvs soldater som hjälper honom.

Alternativt kan man göra som i Inglourious Basterds där man ändrar på historien helt och hållet och slutar filmen med att barnen lyckas döda Breivik eller stoppa honom innan han dödar allt för många.
Citera
2017-02-25, 23:15
Medlem
Continental Ops avatar
vet man vad Greengrass ska ha för approach? Bara typ United 93 eller nåt mer politiskt om efterspelet?
Citera
2017-02-26, 11:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Kan nog bli riktigt bra. Det finns en film, minns inte vad den heter eller vad skådisen heter men det är iaf en loner som gör någon sorts rustning sen drar ner mot stan och skjuter en jävla massa folk men han kommer ofs undan i slutet. Men med den filmen i minnet tror jag nog det kan bli en intressant film. Påminner även om Wallstreet filmen men han som blir av med alla besparingar och frugan dör i cancer så han går rampage på wallstreet men kommer iofs också undan. Dock i de två filmerna har karaktärerna lite annorlunda och "vettigare" skäl att gå rampage medan Breivik mördade ungdomar och barn, kanske kan bli svårt att gestalta Breivik.
http://www.imdb.com/title/tt1337057/?ref_=tt_rec_tt
?
Citera
2017-02-28, 00:00
Medlem
Fnissturkens avatar
Undras om de ska visa hur ordföranden för AUF stack med den enda båten?
Citera
2017-07-20, 15:57
Bannlyst
Skulle gärna vilja se filmen. Har den släppts ännu?
Citera
2017-07-21, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Fast, First Blood handlar inte om någon bitter nörd som mördar barn och ungdomar. Det skulle bli helt fel att gå på ditt spår. Breivik var en feg människa, First Blood var stark samhällskritik. Förövrigt dödar Rambo bara en människa i First Blood, och det är inte en film om hämnd. Det var en långsökt koppling från din sida.

Terrorister är inte fega. Det heter bara så i propagandan. Krävs ett visst slags mod att bli världskändis genom att mörda upp emot 100 ungdomar utan att sist ta livet av sig själv eller att begå sjävmord efter att ha kapat flygplan, skurit halsen av folk ocb flygit rakt in i döden. Eller menar du att Breivik hade varit modigare om han sprungit omkring på Utoya med en yxa och kniv?
Citera
2017-07-21, 07:57
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Jag ser inte riktigt hur det skulle bli som spelfilm.
Jag menar, hur gör man en sådan film?

Tror det skulle vara väldigt beroende på hur det utförs, om det blir bra eller inte.

Typ i United 93 så är ändå lite grejen att passagerarna till slut gjorde motstånd och förhindrade att flygplanet nådde sitt mål. "True American Heros!"

Men med Utøya så, om jag har förstått det rätt, så gick Anders runt och sköt ihjäl dem en efter en, och ingen gjorde några större lyckade hjälteinsatser.
Han gav upp när polisen/insatsstyrkan kom fram.

Men vad vet jag. Det kan kanske funka.

Finns en liknande film med Uwe Boll Rampage från 09 En man ute efter hämnd går runt avrättar folk.

En film om Breivik skulle gå om man fokuserar på vad som lede upp till Utöya, hur han blev den han slutligen blev parallellt med planeringen av terrorattacken.
Citera
2017-07-21, 08:40
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Terrorister är inte fega. Det heter bara så i propagandan. Krävs ett visst slags mod att bli världskändis genom att mörda upp emot 100 ungdomar utan att sist ta livet av sig själv eller att begå sjävmord efter att ha kapat flygplan, skurit halsen av folk ocb flygit rakt in i döden. Eller menar du att Breivik hade varit modigare om han sprungit omkring på Utoya med en yxa och kniv?

Jag menar att han var feg för att han valde att mörda barn. Jag menar att terrorism är fegt.
Mod har inget med det han gjorde, tror du det borde du se över dig själv. Tillvägagångssättet är ointressant, och du borde skämmas som blandar in mod i ett av de mest fega sätt att agera. Att du sedan börjar svamla om yxor tyder mest på att du inte verkar förstå, eller är intellektuellt oärlig. Oavsett är det nog bäst att du tar ditt efterblivna inlägg någon annanstans. Tråden berör nämligen en film om händelserna.
Citera
2017-07-21, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag menar att han var feg för att han valde att mörda barn. Jag menar att terrorism är fegt.
Mod har inget med det han gjorde, tror du det borde du se över dig själv. Tillvägagångssättet är ointressant, och du borde skämmas som blandar in mod i ett av de mest fega sätt att agera. Att du sedan börjar svamla om yxor tyder mest på att du inte verkar förstå, eller är intellektuellt oärlig. Oavsett är det nog bäst att du tar ditt efterblivna inlägg någon annanstans. Tråden berör nämligen en film om händelserna.

Det var unga vuxna. Håll dig till sanningen.

Jag står fortfarande för vad jag säger och skiter i någon tölp som ska moralisera även över mig. Ändrar ingen ståndpunkt alls. Det du kallar för "svamla" är när jag verkligen undrar om det inte vore modigare att mörda på nära håll istället för på distans. Det tycker jag det är. Motståndet blir större och risken att drabbas själv större.

Jag kommenterar sedan ditt inlägg hur mycket jag vill. Kom inte och klaga att det inte hör till ämnet när du själv spånade ut. Idiot.
Citera
2017-07-21, 10:24
Medlem
dstructs avatar
Man skulle ju kunna göra den mer lik Falling Down, en man som växer upp i ett tryggt och bra land som genom korruption sakta faller sönder och där Islam och annan galenskap tar över.

Karaktären i Falling Down uppfattas både som hjälte och skurk på samma gång.

Brevik är ingenting mot de sjuka jävlarna som styr det här landet. Fatta hur många liv de har på sitt samvete med deras jävla galenskap de utser sina medborgare för. Alla lögner..
Senast redigerad av dstruct 2017-07-21 kl. 10:31.
Citera
2017-07-21, 10:49
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det var unga vuxna. Håll dig till sanningen.

Jag står fortfarande för vad jag säger och skiter i någon tölp som ska moralisera även över mig. Ändrar ingen ståndpunkt alls. Det du kallar för "svamla" är när jag verkligen undrar om det inte vore modigare att mörda på nära håll istället för på distans. Det tycker jag det är. Motståndet blir större och risken att drabbas själv större.

Jag kommenterar sedan ditt inlägg hur mycket jag vill. Kom inte och klaga att det inte hör till ämnet när du själv spånade ut. Idiot.

Att kalla en feg massmördare för modig är bara pinsamt.
Det är fascinerande att du slår till med att du inte tänker ändra ståndpunkt men förväntar dig att ändra ska göra det? Det är nog inte fråga om att vara intellektuellt oärlig.
Mördandet av obeväpnade civila, det kräver inte mod, bara övertygelse. Terrorister som mördar är fega, hjärntvättade eller ej, det handlar aldrig om mod.
Gå och stör någon annan eller börja skriv om filmen.

OnT: Tanken på Matt Damon känns inte helt främmande längre. Det slog mig att han spelade avskyvärd och gnällig i Interstellar, så han kan nog gestalta Breivik, med tillhörande sitta vid datorn och skriva manifest mellan raids på WoW.
Citera
2017-07-21, 10:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Man skulle ju kunna göra den mer lik Falling Down, en man som växer upp i ett tryggt och bra land som genom korruption sakta faller sönder och där Islam och annan galenskap tar över.

Karaktären i Falling Down uppfattas både som hjälte och skurk på samma gång.

Brevik är ingenting mot de sjuka jävlarna som styr det här landet. Fatta hur många liv de har på sitt samvete med deras jävla galenskap de utser sina medborgare för. Alla lögner..

Jag skulle precis skriva det du skrev om Falling Down.. Men du hann före. Breivik är en galning, inget snack om saken, problemet är att dagens vanskötta samhälle driver fram sådana.
Matt Damon är inte särskilt lik Breivik, det borde finnas skådisar som liknar mer?

Jämför själva:
Matt Damon: https://duckduckgo.com/?q=damon+matt...ax=1&ia=images
Breivik: https://duckduckgo.com/?q=breivik&t=...ax=1&ia=images
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in