Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Det var unga vuxna. Håll dig till sanningen.
Jag står fortfarande för vad jag säger och skiter i någon tölp som ska moralisera även över mig. Ändrar ingen ståndpunkt alls. Det du kallar för "svamla" är när jag verkligen undrar om det inte vore modigare att mörda på nära håll istället för på distans. Det tycker jag det är. Motståndet blir större och risken att drabbas själv större.
Jag kommenterar sedan ditt inlägg hur mycket jag vill. Kom inte och klaga att det inte hör till ämnet när du själv spånade ut. Idiot.
Att kalla en feg massmördare för modig är bara pinsamt.
Det är fascinerande att du slår till med att du inte tänker ändra ståndpunkt men förväntar dig att ändra ska göra det? Det är nog inte fråga om att vara intellektuellt oärlig.
Mördandet av obeväpnade civila, det kräver inte mod, bara övertygelse. Terrorister som mördar är fega, hjärntvättade eller ej, det handlar aldrig om mod.
Gå och stör någon annan eller börja skriv om filmen.
OnT: Tanken på Matt Damon känns inte helt främmande längre. Det slog mig att han spelade avskyvärd och gnällig i Interstellar, så han kan nog gestalta Breivik, med tillhörande sitta vid datorn och skriva manifest mellan raids på WoW.