Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-07, 18:48
  #1
Avstängd
Så jag kom nyligen ut från ett 7årigt förhållande så jag har varit borta från marknaden en längre tid, rostig minst sagt.

Gick ut på en klubb med några polare och träffade på en kvinna, 24 år gammal (jag är 28), snygg, liten, small, halvasiat, helt min typ. Vi dansade och hade roligt, sen på kvällen började hon må dåligt så hon tog taxi hem, vi utbytte nummer och facebook.

Dagen efter skriver jag lite allmänt bara, vi snackar och jag undrar om hon vill ses nåt mer, hon säger att det gör hon gärna och föreslår middag dagen efter, visst säger jag.

När dagen efter kommer så får jag ett meddelande typ "Hej, du, det är nog inget bra vi ses, har tänkt på saken lite .. Men tack för jag hade riktigt roligt med dig! ".

Jag undrar såklart varför, varav hon förklarar att hon precis börjat på universitetet och vill fokusera på studierna nu till att börja med. Jag svarar inte på detta utan blir bara less.

Några timmar senare skriver hon på kvällen och frågar hur det är etc, är allmänt övertrevlig och förklarar "jaa jag ska plugga som vanligt! ", jag är kort i tonen då jag är lite halvless över att hon inte vill träffas mer.

Det är tyst i 3 dagar.

Sen skriver hon igen, frågar om jag ska på samma klubb nåt mer nån gång snart, jag förklarar att jag ska dit om ett par dagar.

Dagarna efter skriver hon i princip något varje dag, över messenger, snart blir det en allmänt flirtig stämning igen som håller i sig i flera dagar, hon ber mig skicka bild, kallar mig snygg när jag gör det etc etc, intresset är högt.

Snart kommer dagen jag ska ut på samma ställe, hon ska på en klubb en bit därifrån, jag säger att jag inte ska till hennes ställe utan ska gå på den klubben jag sagt.

Senare inpå natten får jag ett meddelande: "skulle vilja ses "

Ringer upp henne, vi möts halvvägs och bestämmer att vi drar och tar en fylleburgare, där frågar hon om jag ska med henne hem, jag säger sure.

Vi drar hem till henne, har sex på natten, sex på morgonen, sen sticker jag hem.

En dag av tystnad, sen initierar hon igen, frågar om jag var pigg när jag kom hem och hur det är, jag säger att jag var trött osv men det var bra nu, här fortsätter flirtandet igen och det håller i sig söndag, måndag, tisdag och onsdag, jag kan klistra in några meddelanden ur konversationen under dessa dagar för att ni ska få inblick i hur flirtig stämningen fortfarande är:

Citat:
Hon: "Jaa men 24/7 gymet verkar skitbra ju, då kan man dra dit när man vill, till och med efter klubben hahah

Jag: Javisst, kolla in det, sen rapporterar du till din mästare (mig)

Hon: Hahha! Trodde det skulle vara tvärtom jag, men okej mästare "

Jag: Jag är sånt rövhål ;

Hon: Hahha och det inser du nu redan?

Jag: Näh men sa ju det bara för att testa och se om du håller med .. Och det gjorde du! Shit hon hatar mig "

Hon: Hahahha självklart!


Som ni ser, bara allmänt flirtig oseriös stämning, allt är bra.


Sen blir det tyst.

En dag, två dagar, tre dagar, tyst. Jag bestämmer mig för att skicka iväg ett meddelande och fråga hur det är.

Citat:
Får svar: "Hejsan, det är bra! Tänkte skriva, har testat gymet nu!"

Jag: Jaså vad bra då, vad tyckte du?

Hon: "Jo det var bra och så prisvärt också, ska nog köpa kort här!"


Jag: Härligt, blir nog så för mig med, var du ut något i helgen då?

Hon: "Hahah nää massa plugg bara :O" (Hon pluggar civilingenjör teknisk fysik, smarta asiater haha ...

Jag: Okok, jag var ut med ett gäng, kul var det!

Hon: Okej, kul att du hade roligt

Tystnad igen, en dag, två dagar, tre dagar, fyra dagar.


Sen skriver hon äntligen


Citat:
Hon: "Vilket av gymen tränar du på i staden då?? Finns ju flera med detta företag!"

Jag berättar vilket gym, kort snack bara, vi frågar vad vi ska göra i helgen osv, jag säger att jag ska hem en sväng och hälsa på släktingar, hon ska plugga.

Nu blir det tyst igen, 3 dagar, sen skriver jag

Citat:
Jag: "Allt bra?"

Hon: "Jaa, kom precis från träningen, du då?"


Jag förklarar att allt är bra osv, vad jag gör .. Sen frågar jag om hon har lust att pyssla om min hand nån kväll snart (har skadat den och fått stygn som ska tas bort, hon är utbildad sjuksköterska), det var väl mest ett försök till att se om hon vill ses, får då svaret:


"Jaa .. om jag orkade, men är så pass stressad nu av allt plugg att jag blir deprimerad .."


Jag tar det bara som en diss, vem fasiken har inte tid till att träffas en snabbis då och då?

Svarar bara "aha ok", inget mer.

Dagen efter då hon ser detta, skriver hon ett längre meddelande med massa frågetecken om hur ofta jag gymar, smilisar etc, jag är kort i tonen igen då jag tycker hon borde lägga fram korten på bordet och skriva om hon vill ses nå mer eller vad hennes intentioner är.

Här blir det ungefär 4 dagar där vi skriver 1-2 meddelande per dag, utdraget som fan och hon tar flera timmar på sig att svara, vilket gör att jag till slut också gör det då det börjar bli drygt att skriva på 1sek när hon tar 5 timmar på sig att svar på ett enda meddelande.


Nån dag efter skriver hon å frågar när jag vill hjälpa henne med träningen, jag säger att vi kan ta det snart och att jag hjälper henne om hon hjälper mig med min hand "ge och ta baby!" typ, hon svarar: "Jaa men kanske det då ", så frågar jag om hon har tid inte denna helg men nästa, får svar: "Det låter bra :P".

Efter det skrev vi typ 2-3 meddelanden, jag frågade vad hon gjorde varav hon svarade att hon nyss kommit hem och nu skulle ta det lugnt i helgen, jag svarade "ok härligt."

Inget mer.


Detta var i torsdags, nu är det söndag och ingen har skrivit något, knäpptyst.



Vad tror ni det är som pågår?


Det har alltså gått från:

1. Träff första gången
2. Planerat middag när vi skrev dagen efter
3. En dag efter detta då vi skulle äta middag fick jag förklarat att det inte var nån bra ide att fortsätta träffas och att hon måste fokusera på studierna.
4. Jag svarar kort eller nåt knappt alls.
5. 3 dagar efter detta börjar hon bomba med flirtiga meddelanden, det blir bra stämning.
6. Efter ett par dagar frågar hon om jag ska ut etc, på kvällen/natten skriver hon och vill ses.

7. Vi ses, har sex, natt, morgon.

8. 1 dag efter inleder hon igen, flirtig stämning 3-4 dagar

SEN dör det, hon blir seg på att svara, inte alls lika flirtig, investerar inte i konversationen och så har det hållt på nu i typ 2 veckor, dvs från att skriva dagligen och rätt många meddelanden, flirtiga sådana, till mer "kompis meddelanden" typ "Vad gör du?" "okej trevligt ", samt tar flera timmar på sig att svara, 1-2 meddelanden per dag ofta med flera dagars mellanrum.



Kan någon försöka tyda vad som pågår här? Behövs mer input så säg till bara.
Citera
2018-10-07, 19:10
  #2
Medlem
Hor-Ullas avatar
Varför inte fråga hon?
Citera
2018-10-07, 19:14
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Varför inte fråga hon?

Har av erfarenhet märkt att det inte riktigt fungerar. Frågar man så får man bara nåt svar som egentligen inte är den riktiga anledningen, det verkar också som att intresset dör ännu mer om man börjar fråga sånt, tyvärr.

Har varit med om det förut, om man frågar kvinnan om det så går det alltid åt skogen.
Citera
2018-10-07, 19:19
  #4
Medlem
Det låter som ett intresse från hennes sida ju... Hon vill gå djupare än att bara träffas på klubb, middag, knulla.
Citera
2018-10-07, 19:21
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
Det låter som ett intresse från hennes sida ju... Hon vill gå djupare än att bara träffas på klubb, middag, knulla.

Personligen känner jag att endera:

1. Intresset svalnat som fan, i början skrev hon konstant, nu tar hon timmar på sig att svara och det går flera dagar utan att vi skrivs vid över huvud taget.

2. Hon leker svår för att manipulera, vilket är sjukt drygt.
Citera
2018-10-07, 19:23
  #6
Avstängd
therefores avatar
"Nån dag efter skriver hon å frågar när jag vill hjälpa henne med träningen, jag säger att vi kan ta det snart och att jag hjälper henne om hon hjälper mig med min hand "ge och ta baby!" typ, hon svarar: "Jaa men kanske det då ", så frågar jag om hon har tid inte denna helg men nästa, får svar: "Det låter bra :P". "

Ni är kvar i den här konversationen.

Men hon är märkbart intresserad, så du får hålla dig tills ni ses igen
Citera
2018-10-07, 19:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurolops
Personligen känner jag att endera:

1. Intresset svalnat som fan, i början skrev hon konstant, nu tar hon timmar på sig att svara och det går flera dagar utan att vi skrivs vid över huvud taget.

2. Hon leker svår för att manipulera, vilket är sjukt drygt.

Så gör de flesta kvinnor. Hon väntar bara på dig nu.
Citera
2018-10-07, 19:26
  #8
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurolops
Har av erfarenhet märkt att det inte riktigt fungerar. Frågar man så får man bara nåt svar som egentligen inte är den riktiga anledningen, det verkar också som att intresset dör ännu mer om man börjar fråga sånt, tyvärr.

Har varit med om det förut, om man frågar kvinnan om det så går det alltid åt skogen.


Jag tror hon är intresserad men att hon i omgångar har så mycket i skolan att hon inte orkar skriva så mycket till dig. Samtidigt kan jag väl tycka att hade hon varit intresserad hade hon väl föreslagit en träff, typ att ta hand om din hand eller nått.

Hade jag varit du hade jag nog skitit i hon.
Citera
2018-10-07, 19:30
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag tror hon är intresserad men att hon i omgångar har så mycket i skolan att hon inte orkar skriva så mycket till dig. Samtidigt kan jag väl tycka att hade hon varit intresserad hade hon väl föreslagit en träff, typ att ta hand om din hand eller nått.

Hade jag varit du hade jag nog skitit i hon.

Det är det jag tycker, om du är intresserad så visa det då å håll inte på såhär. Jag måste erkänna, hon pluggar extremt mycket, nu en månad in har hon skrivit slut på c:a 3 anteckningsblock, skiten och studerar är inte att leka med, teknisk fysik civilingenjör haha ... Men ändå, med tanke på att hon minsann hade tid att skriva på raster och lunch några veckor innan, men nu är helt tyst .. Ja, det är nåt som hänt, det är skillnad å jag undrar vafan som händer.
Citera
2018-10-07, 19:32
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
"Nån dag efter skriver hon å frågar när jag vill hjälpa henne med träningen, jag säger att vi kan ta det snart och att jag hjälper henne om hon hjälper mig med min hand "ge och ta baby!" typ, hon svarar: "Jaa men kanske det då ", så frågar jag om hon har tid inte denna helg men nästa, får svar: "Det låter bra :P". "

Ni är kvar i den här konversationen.

Men hon är märkbart intresserad, så du får hålla dig tills ni ses igen

Hur vet du det? Om hon är så intresserad, varför så tyst från hennes håll, varför har hon gått från att köra i 120 till att köra i typ 20?

Bör tillägga att jag inte har mycket erfarenhet av raggning, långt förhållande, samt antagligen har dålig självkänsla.

Jag menar, när jag frågade henne förut om hon ville pyssla om min hand, som en liten halvsvag ursäkt till att ses, då fick jag bara "asså om jag hade orkat men är så stressad nu så jag blir deprimerad"

Ba .. jaha
Citera
2018-10-07, 19:37
  #11
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurolops
Hur vet du det? Om hon är så intresserad, varför så tyst från hennes håll, varför har hon gått från att köra i 120 till att köra i typ 20?

Bör tillägga att jag inte har mycket erfarenhet av raggning, långt förhållande, samt antagligen har dålig självkänsla.

Jag menar, när jag frågade henne förut om hon ville pyssla om min hand, som en liten halvsvag ursäkt till att ses, då fick jag bara "asså om jag hade orkat men är så stressad nu så jag blir deprimerad"

Ba .. jaha

En tjej som pushar emot att få träffas = Jävligt intresserad. Hon pushar i ditt inlägg och du försöker spela cool. Hon gillar dig.

Om jag får lov att vara lite brysk i mitt inlägg? Så hade jag sammanfattat det såhär.

"Hon håller upp en stor jävla skylt där det står kom och knulla mig daddy! Men du står och funderar på om det är en fälla..."
Citera
2018-10-07, 19:38
  #12
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurolops
Det är det jag tycker, om du är intresserad så visa det då å håll inte på såhär. Jag måste erkänna, hon pluggar extremt mycket, nu en månad in har hon skrivit slut på c:a 3 anteckningsblock, skiten och studerar är inte att leka med, teknisk fysik civilingenjör haha ... Men ändå, med tanke på att hon minsann hade tid att skriva på raster och lunch några veckor innan, men nu är helt tyst .. Ja, det är nåt som hänt, det är skillnad å jag undrar vafan som händer.


Ja hon har säkert mycket att göra, men hade hon varit intresserad hade man ju kunnat klämma in en fika eller en lunch eller vad som helst, bara för att visa för det andre att man är intresserad. Har varit med om det så många gånger, och jag brukar alltid köra på att jag frågar nån/några gånger om dom vill ses, kommer det massa undanflykter och det ena med det andra så frågar jag ingen mer gång utan då får det vara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback