2011-12-04, 12:51
Medlem
Jag är kluven till monarkin, den har ett historiskt värde. Men jag tror tyvärr inte nuvarande kungafamilj är något att satsa på, konstitutionen eller snarare sucsessionsordningen anger ju att det är bara denna familjen eller så inget. Börjar luta mer och mer mot president. Nog reder sig finnarna gott.

Edit: här hittar du att prinsen har dyslexi, likt många i familjen.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1474933/mina-systrar-blev-rejalt-forvanade
Senast redigerad av scheele 2011-12-04 kl. 13:18.
Citera
2011-12-04, 16:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag är kluven till monarkin, den har ett historiskt värde. Men jag tror tyvärr inte nuvarande kungafamilj är något att satsa på, konstitutionen eller snarare sucsessionsordningen anger ju att det är bara denna familjen eller så inget. Börjar luta mer och mer mot president. Nog reder sig finnarna gott.

Edit: här hittar du att prinsen har dyslexi, likt många i familjen.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1474933/mina-systrar-blev-rejalt-forvanade

Tack för den! Faktiskt den första gången jag ser det där med Gaffelns dyslexi i tryck.

Annars är väl det här bland de värsta pekoral Rövslickaren åstadkommit i den här intervjugenren? Otroligt tramsigt om att Gaffeln har valt att bli bonde och tycker om landet, nu när han knappt har spenderat hälften av tiden där nere, och ännu mindre klarat av några studier.

Sen det där om att han har talang för design? Ja, om han har någon talang är det väl dags att börja odla den. Över trettio och har "studerat" i hela sitt liv.

I hans biografi på hovets officiella(!) sida om knugafamiljer, står det att Studierna på "Alnarp fortsätter under våren 2011." De där studierna skulle ha varit avslutade under våren, men som det ser ut orkar inte ens hovet bemöda sig med att skriva något om dagdrivaren. Är det sådana här företrädare för Sverige vi vill ha?
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2011-12-04 kl. 16:48.
Citera
2011-12-04, 17:12
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Är det sådana här företrädare för Sverige vi vill ha?

Juholt är ju verkligen ett praktexemplar... Om han blir Statsminister kan man med rätta dumskalleförklara svenskarna.

Att han leder Sveriges näst största parti är ett sig i den riktningen.
Citera
2011-12-04, 17:37
Medlem
Citat:
Tack för den! Faktiskt den första gången jag ser det där med Gaffelns dyslexi i tryck.

Annars är väl det här bland de värsta pekoral Rövslickaren åstadkommit i den här intervjugenren? Otroligt tramsigt om att Gaffeln har valt att bli bonde och tycker om landet, nu när han knappt har spenderat hälften av tiden där nere, och ännu mindre klarat av några studier.

Sen det där om att han har talang för design? Ja, om han har någon talang är det väl dags att börja odla den. Över trettio och har "studerat" i hela sitt liv.

I hans biografi på hovets officiella(!) sida om knugafamiljer, står det att Studierna på "Alnarp fortsätter under våren 2011." De där studierna skulle ha varit avslutade under våren, men som det ser ut orkar inte ens hovet bemöda sig med att skriva något om dagdrivaren. Är det sådana här företrädare för Sverige vi vill ha?
Jag vet inte, ibland tänker jag som dig. En annan del av mig inser att grabben kan ju fan inte ha det lätt. Det är ju offentligt uttalat att kungen är mycket besviken på att man i förändringen ändrade sucsessionsordningen och fråntog pojken kronprinstiteln. Vilka förväntningar tror du inte den grabben känner på axlarna från farsan och både det ena och andra. Farsan får knulla runt och supa bäst han vill, men inte duger prinsens val osv.

Dyslexi kombinerat med tonvis av ångest och fjortonhundra förväntningar från en farsa som tänker som en relik från 1930. Tror fan killen gillade det militära där man är rak mot varandra och får arbetsuppgifter som endast kräver halva vänstra frontalloben att utföra. Alla behöver inte vara smarta, men dum, det är ett fåtal. Tror inte prinsen är dum, bara halvmogen.han behöver mer tid än andra bara.
Citera
2011-12-04, 17:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag vet inte, ibland tänker jag som dig. En annan del av mig inser att grabben kan ju fan inte ha det lätt. Det är ju offentligt uttalat att kungen är mycket besviken på att man i förändringen ändrade sucsessionsordningen och fråntog pojken kronprinstiteln. Vilka förväntningar tror du inte den grabben känner på axlarna från farsan och både det ena och andra. Farsan får knulla runt och supa bäst han vill, men inte duger prinsens val osv.

Dyslexi kombinerat med tonvis av ångest och fjortonhundra förväntningar från en farsa som tänker som en relik från 1930. Tror fan killen gillade det militära där man är rak mot varandra och får arbetsuppgifter som endast kräver halva vänstra frontalloben att utföra. Alla behöver inte vara smarta, men dum, det är ett fåtal. Tror inte prinsen är dum, bara halvmogen.han behöver mer tid än andra bara.

Gaffeln har det lätt. Väldigt lätt. Alltför lätt. Han är som påpekats många gånger trettio år fyllda och klarar ännu inte av att fullfölja några studier eller försörja sig. Uppenbarligen finns det inga krav, då han framåt juletid 2011, fortfarande studerar på Alnarp under våren 2011.

Krav från den runtknullande och supande farsan att han ska skaffa dugligare fru? Du menar att han baxnar under kraven, men att han är så duktig att han, (återigen vid trettio år fyllda), själv väljer flickvän?

Klart han gillade det militära. Åka båt fram och tillbaka i Östersjön med sina kompisar.
Gaffelns kompis: - Ska vi inte åka till Visby nu under medeltidsveckan?
Gaffeln: - Nej, alla tjejer är så fula där. Vi åker till Båstad.
Gaffelns kompis: - Det kan vi inte.
Gaffeln: - Jag beordrar dig att åka till Båstad.
Gaffelns kompis: - Vi får inte åka utanför Östersjön.
Gaffeln: - ???
Citera
2011-12-04, 19:56
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Gaffeln har det lätt. Väldigt lätt. Alltför lätt.
Ar det din psykiater som sagt at dig att lindra din patologiska avundsjuka genom att skriva bittra inlagg pa natet?

For du kan ju inte inbilla dig att dina skriverier tas pa allvar som politik eller att nagon tycker de ar roliga.
Citera
2011-12-04, 20:12
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Ar det din psykiater som sagt at dig att lindra din patologiska avundsjuka genom att skriva bittra inlagg pa natet?

For du kan ju inte inbilla dig att dina skriverier tas pa allvar som politik eller att nagon tycker de ar roliga.

Problemet är att det är samma patologiska avundsjuka som driver många inom journalistiken och i Republikanska föreningen. Det är en stark drivkraft, och vi som vill bevara ett fungerande statsskick måste alltid vara beredda att försvara landet mot fienden.
Citera
2011-12-04, 21:34
Medlem
FnurrHas avatar
R.I.P Knugen Vem vet, Hugh Hefner kanske har ett jobb åt dig på The playboy Bunny Mansion?
Citera
2011-12-04, 22:31
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Problemet är att det är samma patologiska avundsjuka som driver många inom journalistiken och i Republikanska föreningen. Det är en stark drivkraft, och vi som vill bevara ett fungerande statsskick måste alltid vara beredda att försvara landet mot fienden.

Vem är det som är avundsjuk på vem och för vad?
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2011-12-04 kl. 22:36.
Citera
2011-12-04, 22:52
Medlem
I ärlighetens namn behöver ju inte prinsen jobba för att få mat på bordet, så jag förstår han. Sedan får man skilja på att ha ett fysiskt jobb att stämpla in på och få månadslön för och att ha många plikter och arbetsuppgifter. Han ställer väl upp en del på officiella uppdrag och sköter säkert en del projekt på kungens gårdar/slott. Hovförvaltningen driver några gårdar...

Sedan betvivlar jag iof starkt att prinsen ens vet hur man slår in ett ocr-nummer på en räkning i internetdatabanken, men det har han väl nuvarande flickvän till. Eller så menar kanske prinsen att han är vuxen och klarar sig själv just därför?

Även om vi gick över till republik så skulle kungafamiljens personliga förmögenhet och gods räcka för att prinsen aldrig mer behöver arbeta en dag i hela hans liv, ej heller hans framtida avkomlingar. Skulle säkert hantera verkligheten på samma sätt själv om min farsa var så djäkla rik som kungen. Prinsen har en egen förmögenhet att förvalta by the way.
Citera
2011-12-05, 22:39
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
R.I.P Knugen Vem vet, Hugh Hefner kanske har ett jobb åt dig på The playboy Bunny Mansion?

Skulle hellre se Madde som en bunny.... =P
Citera
2011-12-08, 01:59
Medlem
Dolgtrases avatar
Anders Lettström uttalar sig i DN: http://www.dn.se/debatt/jag-blev-tvingad-att-inga-en-uppgorelse-med-kriminella

Detta lär knappast göra slut på skvallerkärringarnas och republikanernas sektliknande och bedrägliga metoder. Men kanske kommer några av de nyttiga idioter som befinner sig i fårskockens utkant att tänka till lite.

Gud bevare Konungen och Fäderneslandet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in