2011-12-03, 16:00
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Det går inte att ha ett statsöverhuvud som via ombud har kontakt med grovt kriminella. Nu är det inte till 100% verifierat att han fått vetskap om vad som pågått. Alltså kan man inte kräva en avgång, men det skulle vara bättre för alla parter om kungen tog fram fiskespöt och jaktbössan och lämnade över tronen till Viktoria.

Varför? Ska vi låta skjutjärnsjournalistiken bestämma vem vår statschef är? Snart börjar dessa skjutjärnsjournalister ifrågasätta om personer av en viss åsikt verkligen ska få rösta.
Senast redigerad av Love-Diana-de-Nice 2011-12-03 kl. 16:06.
Citera
2011-12-03, 18:48
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Varför? Ska vi låta skjutjärnsjournalistiken bestämma vem vår statschef är? Snart börjar dessa skjutjärnsjournalister ifrågasätta om personer av en viss åsikt verkligen ska få rösta.

Det står ju egentligen? Men en gång till. Statsöverhuvudet skall ju helst vara oantastlig, detta kanske inte går till 100%. MEN. Att underhandlingar bedrivs med grovt kriminella personer är helt oacceptabelt. Nu är det ju ett litet litet lager mellan Lettström och kungen kvar. Dock, jag och många med mig ser nog detta lager som en produkt av en lycklig slump.

Kungen har vid ett flertal tillfällen gjort bort sig så det susar om det. OS-frukosten, Brunei mm mm. Hans omdömme har visat sig vara rätt dåligt. Alltså är det inte långsökt att tro att han faktiskt visste att hans obegåvade kompanjoner skulle förhandla med jugge-maffian.

Hur tror du omvärlden reagerar? En kung med maffiakontakter? Det blir ingen fördel för Sverige.

En ytterliggare faktor är åldern. Alla passerar sin peak någon gång. Att vara kung borde rimligtvis inte vara ett undantag, om man skall representera Sverige måste man ju resa mycket.

Alltså, Viktoria eller republik. Med tanke på dagens mediaklimat, och hur eventuella barn kommer att granskas av slaskpressen så är det mest humnana kanske republik ändå. För barnens skull.
Citera
2011-12-03, 19:13
Medlem
Citat:
Det står ju egentligen? Men en gång till. Statsöverhuvudet skall ju helst vara oantastlig, detta kanske inte går till 100%. MEN. Att underhandlingar bedrivs med grovt kriminella personer är helt oacceptabelt. Nu är det ju ett litet litet lager mellan Lettström och kungen kvar. Dock, jag och många med mig ser nog detta lager som en produkt av en lycklig slump.

Kungen har vid ett flertal tillfällen gjort bort sig så det susar om det. OS-frukosten, Brunei mm mm. Hans omdömme har visat sig vara rätt dåligt. Alltså är det inte långsökt att tro att han faktiskt visste att hans obegåvade kompanjoner skulle förhandla med jugge-maffian.

Hur tror du omvärlden reagerar? En kung med maffiakontakter? Det blir ingen fördel för Sverige.

En ytterliggare faktor är åldern. Alla passerar sin peak någon gång. Att vara kung borde rimligtvis inte vara ett undantag, om man skall representera Sverige måste man ju resa mycket.

Alltså, Viktoria eller republik. Med tanke på dagens mediaklimat, och hur eventuella barn kommer att granskas av slaskpressen så är det mest humnana kanske republik ändå. För barnens skull.

Juholt och hans gelikar som Statschefer. Björn Rosengren. Ove Littorin. Maria Borelius m.fl.

Det kommer inte att komma ett bättre statsskick än det vi har nu. Korruptra pajasar som gör partipolitik av allt är knappast nått Sverige behöver mer av... Kolla hur det är i de länder där politiker är statschefer.

Vill Sverige bli ett nytt Grekland?
Citera
2011-12-03, 19:54
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Juholt och hans gelikar som Statschefer. Björn Rosengren. Ove Littorin. Maria Borelius m.fl.

Det kommer inte att komma ett bättre statsskick än det vi har nu. Korruptra pajasar som gör partipolitik av allt är knappast nått Sverige behöver mer av... Kolla hur det är i de länder där politiker är statschefer.

Vill Sverige bli ett nytt Grekland?

Fördelen med en vald statschef är ju dels att han granskas innan han blir vald, dels att man blir vald under en kortare tid. Om det nu skulle dyka upp något. Kungar är ju litet svårare att bli av med.

Vilken politiker hade suttit kvar om underhandlingar med jugge-maffian dykt upp. Ingen alls.

Dessutom har vi ju frågan om barnen som från unga år får utstå slaskpressens granskning. Detta är i mina ögon inhumant. Mediaklimatet blir ju dessutom bara råare för varje år som går.
Citera
2011-12-03, 20:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Fördelen med en vald statschef är ju dels att han granskas innan han blir vald, dels att man blir vald under en kortare tid. Om det nu skulle dyka upp något. Kungar är ju litet svårare att bli av med.

Vilken politiker hade suttit kvar om underhandlingar med jugge-maffian dykt upp. Ingen alls.

Dessutom har vi ju frågan om barnen som från unga år får utstå slaskpressens granskning. Detta är i mina ögon inhumant. Mediaklimatet blir ju dessutom bara råare för varje år som går.

Kan bara hålla med. Den här Knugen verkar klänga sig fast under vilka förutsättningar som helst.

Vilken politiker som helst med någon slags ryggrad, hade i varje fall gått ut och diskuterat med pressen om beskyllningarna. Knugjäveln dyker och hoppas att det ska fixa sig.

En politiker hade om han vägrat bemöta beskyllningarna, knuffats in på den mediala arenan. Knugjäveln skyddas av hovet som inte tillåter intervju eller presskonferens.

En politiker hade fått sin ekonomiska matta bortdragen av partiet. Riksdagen betalar snällt ut apanaget år efter år.

Sen är det klart att medieklimatet blir hårdare för varje år som går. Till och med Lytet hårdgranskas redan nu. Och vi på Flashback drar förstås vårt lilla strå till stacken!
Citera
2011-12-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vilken politiker som helst med någon slags ryggrad, hade i varje fall gått ut och diskuterat med pressen om beskyllningarna...

HAHAHA!!!

När har nån politiker diskuterat sakfrågan? Allt dessa vill är att slå ifrån sig allt ansvar och skylla på oppositionen.

Väx upp era blåögda jönsar!
Citera
2011-12-03, 20:16
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Citat:
Vilken politiker som helst med någon slags ryggrad, hade i varje fall gått ut och diskuterat med pressen om beskyllningarna...
HAHAHA!!!

När har nån politiker diskuterat sakfrågan? Allt dessa vill är att slå ifrån sig allt ansvar och skylla på oppositionen.

Väx upp era blåögda jönsar!

Vad du nu än tror så finns det politiker med ryggrad.

Men du har definitivt en poäng! Skulle det krävas ryggrad hos en politiker för att inte fegt huka när det blåser lite snålt, så skulle vi inte ha många politiker som säger något alls. Så här får jag skämmas.

(tystnad)

Så nu när det är gjort. Låt mig omformulera mig med att en politiker med någon slags självbevarelsedrift bemöter beskyllningar från pressen. Oavsett om de är sanna eller falska.
Citera
2011-12-04, 01:09
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Nu har jag inte läst in mig på vad det är för något kriminellt som kungen vetat om, jag har liksom bara sett rubrikerna. Vad mig anbelangar så skiter jag fullständigt om han avgår, stannar kvar, överlämnar tronen till någon uteliggare, Viktoria eller lägger ner hela skiten. Jag kan nog inte bry mig mindre, men vad är det för något kriminellt? Är det att han har varit på en svartklubb? Alla här som aldrig varit på en svartklubb borde gå och gömma sig bakom en skämskudde!
Citera
2011-12-04, 01:30
Medlem
gorkijggs avatar
Avskaffa journalister. Hur in i helvete kan dom räkna med någon sympati för deras flummiga republikidéer? Hela den här besinningslösa hetsjakten mot vår kung har tillkommit på senare år. Journalister har med hjälp av grovt kriminella bestämt sig för att förgöra vårt statsskick. Åtala samtliga för landsförräderi.
Citera
2011-12-04, 01:38
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nu har jag inte läst in mig på vad det är för något kriminellt som kungen vetat om, jag har liksom bara sett rubrikerna. Vad mig anbelangar så skiter jag fullständigt om han avgår, stannar kvar, överlämnar tronen till någon uteliggare, Viktoria eller lägger ner hela skiten. Jag kan nog inte bry mig mindre, men vad är det för något kriminellt? Är det att han har varit på en svartklubb? Alla här som aldrig varit på en svartklubb borde gå och gömma sig bakom en skämskudde!

Det finns troligen massor med trådar om du googlar namnet. Själv vet jag inget men om man skall tro på kvällspress o internetrykten är M.Sevo en person som har inflytande i juggemaffian i sverige. Vi pratar alltså inte om småfiskar utan troligen personer vars pengar investeras i narkotika och vapen.

Att göra deals med dessa personer kan alltså i förlägningen leda till att svenskar dör. Inte direkt något statsöverhuvudet borde ha ens en avlägsen anknytning till. Detta förutsatt att ryktena stämmer då, M.Sevo kanske inte alls är kriminell
Citera
2011-12-04, 12:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
I en helt annan tråd fick jag den här kommentaren.

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
...
@jagharenliten:
Ingen aning om det du säger är sant. Han verkar väl vara far sin lik. Isåfall ett hot mot monarkin, alltfler vill ju ha republik. Varje år redovisar kungahuset plikttroget hur mycket "godwill" som producerats gågna året.

Vad är det här för trams som hovet påstås syssla med? Då måste de väl i så fall redovisa även den badwill de skapat. Horor, kontakter med organiserad brottslighet, mutor av Bertil Hult, nazistförflutet, osv, osv, är knappast något som är bra för dem. Faktum är att de ligger på röda siffror i bokslutet för året. Men det kommer vi knappast få se i deras "bokföring".
Citera
2011-12-04, 12:45
Medlem
Citat:
I en helt annan tråd fick jag den här kommentaren.

Vad är det här för trams som hovet påstås syssla med? Då måste de väl i så fall redovisa även den badwill de skapat. Horor, kontakter med organiserad brottslighet, mutor av Bertil Hult, nazistförflutet, osv, osv, är knappast något som är bra för dem. Faktum är att de ligger på röda siffror i bokslutet för året. Men det kommer vi knappast få se i deras "bokföring".
Jag tror det sköts via någon rojalistisk förening eller på annat sätt. Varje år, eller varannat, kommer ju en undersökning som visar hur mycket kungahuset gett tillbaka och värderar deras tjänster i pengar. Alltid samma slutsats: kungahuset ger gott pr-värde och motsvarande kostnad för en republikanskt presidentämbete skulle vida överstiga apanaget osv. Så lägger man ofta till att kungen öppnar dörrar som annars skulle vara stängda med son rojalistiska glans. Vet inte om man då avsyftar vapenexport till skogstokiga diktatorer, aldrig riktigt begripit det sista. Sök så hittar du de återkommande pr-rapporterna som redovisas i dagspress som sanningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in