2010-04-16, 06:38
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Civilisation är också att ha respekt för sin historia och sina institutioner. Eller menar du att den främsta formen av civilisation är den ryska revolutionens utkomst?

Nej historien visar att revolutioner och förhastade moderniseringar leder till pöbelvälde och allmän förflackning i samhället.

Vad är ditt drömsamhälle? Ett Sverige som vilar på 100% socialdemokratisk grund, där vi kastar allt annat på skräphögen?

Är det tzar-ryssland som är ditt ideal? Förvisning till Sibirien? Hemliga polisen som godtyckligt arresterar och avrättar? Livegenskap? Är det ditt drömsamhälle?

Att rösta bort Knugen sker inte i en handvändning. Det krävs ändring i grundlagen. Jag tycker inte heller att länder som Finland eller Island har större pöbelvälde eller mer allmän förflackning i samhället. Där får du nog visa att Sverige, Norge och Danmark är bättre.

Jag är inte sosse! Du är oförskämd!
Citera
2010-04-16, 08:35
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
I detta fall behöver man inte folkomrösta. Om vi avskaffar monarkin och istället låter folket välja Sveriges statschef, ökar demokratin, ja den kan faktiskt sägas bli komplett. Att det är bättre med mer demokrati faller av sig självt. Den saken är given på förhand. Just därför behöver folket inte frågas till råds i denna fråga.

Snälla; kan du någon gång utveckla dina påstående.
Citera
2010-04-16, 09:32
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Är det tzar-ryssland som är ditt ideal? Förvisning till Sibirien? Hemliga polisen som godtyckligt arresterar och avrättar? Livegenskap? Är det ditt drömsamhälle?

Att rösta bort Knugen sker inte i en handvändning. Det krävs ändring i grundlagen. Jag tycker inte heller att länder som Finland eller Island har större pöbelvälde eller mer allmän förflackning i samhället. Där får du nog visa att Sverige, Norge och Danmark är bättre.

Jag är inte sosse! Du är oförskämd!
Vad får dig att hata Sverige så mycket att du måste kasta våra kulturella och historiska institutioner på historiens skräphög?
Citera
2010-04-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinceres
jag följer med er herr Strix Som sagt håll er i skinnet republikaner o vänsterpack, under bröllopet ska vi försöka verka civiliserade.

Haha om du tror ja är vänster anhängare så tror du grymt fel

tro får du göra i din kyrka hur mycket du vill.

Antigen vet man eller tar reda på
Citera
2010-04-16, 16:04
Medlem
Varför tror du militärer avskyr vänsterfolk/liberaler? Militären är konungen närmast och har ett ansvar att det förlir lugnt på den stora dagen.
Citera
2010-04-16, 17:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Vad får dig att hata Sverige så mycket att du måste kasta våra kulturella och historiska institutioner på historiens skräphög?
Du vet väl att nationalism och rojalism inte är samma sak, va?
Citat:
Varför tror du militärer avskyr vänsterfolk/liberaler? Militären är konungen närmast och har ett ansvar att det förlir lugnt på den stora dagen.
Vad är det för dag det skall förbli lugnt på?
Citera
2010-04-16, 17:43
Medlem
Bröllopet, dvs folk ska bete sig civiliserat , inte massa skrik och skrän och våldsamma protester utan lugna sådana. Är ju demokratisk lagd
Citera
2010-04-16, 19:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Bröllopet, dvs folk ska bete sig civiliserat , inte massa skrik och skrän och våldsamma protester utan lugna sådana. Är ju demokratisk lagd
Du vet väl att det är 18-årsgräns på FB, va? Det är polisen som står för ordningen. Igår som idag som imorgon. Militärens roll under brölloppet är rent ceremoniell. Och ta och ge bort alla dina storvulna Heman Lindqvistböcker till Myrorna när du ändå är i farten.
Citera
2010-04-16, 20:45
Medlem
Är du medveten om vad de böckerna kostar? De är knappast gratis Militärens roll komemr ÄVEN vara skyddsmässigt iform utav flygförbudszon samt utplacering av Lv. . Polisen är som sagt huvudansvarig men det tungra artilleriet ligger hos militären om polisen begär det. Ingen slump att ett antal plan ombaseras till flygbaser närmre staden.
Citera
2010-04-16, 20:57
Medlem
Finlirarens avatar
Citat:
Militärens roll komemr ÄVEN vara skyddsmässigt iform utav flygförbudszon samt utplacering av Lv. . Polisen är som sagt huvudansvarig men det tungra artilleriet ligger hos militären om polisen begär det. Ingen slump att ett antal plan ombaseras till flygbaser närmre staden.
Har du några källor på det där?
Citera
2010-04-16, 21:05
Medlem
Sifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Du vet väl att nationalism och rojalism inte är samma sak, va?
Nationalism måste väl ändå omfatta det när landets författning förordar det?
Citera
2010-04-16, 23:36
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Du vet väl att nationalism och rojalism inte är samma sak, va?Vad är det för dag det skall förbli lugnt på?
Jag är inte rojalist, snarare monarkist.

Att vara svensk nationalist och emot kungaghuset ser jag som en direkt självmotsägelse. Vill en nationalist avveckla sin egen nation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in