2010-03-05, 09:53
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Jag skulle vilja klämma in ett argument där jag menar att antingen har vi monarki, eller så har vi demokrati.
Menar du att Sverige, Norge, Danmark och Australien, för att nämna några, inte är demokratier?
Citera
2010-03-05, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinceres
Ang när ivan kommer så lyssnar jag hellre på kungen än på tolgfors.
underbar kommentar
Citera
2010-03-05, 10:19
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johjoh682
underbar kommentar
Jag skrattade lite, jag också
Citera
2010-03-05, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Monarki är fel och dålig, alldeles oavsett vad majoriteten råkar tycka

Du är kanske en blivande kommunist. En som vet bättre än majoriteten av befolkningen fastän du aldrig skapat ett enda arbets tillfälle i hela ditt liv? Vet du vad, jag kan sponsra dig med en enkel biljett till Cuba om du lovar att stanna kvar därborta i minst 6 månader och försörja dig själv med inhemskt arbete och försörjning. När du kommer hem kanske du förstår att det finns problem som är mycket värre här i världen än Sverige monarki. Du är troligtvis ett av dem.
Citera
2010-03-05, 23:24
Medlem
Finlirarens avatar
Och Republikanska Föreningen bara växer o växer.
Dom har blivit så många nu att dom blivit tvungna att skaffa sig ett eget kansli.
Fler och fler kommer till insikt, snart är monarkin ett minne blott.
Citera
2010-03-05, 23:46
Medlem
Republikaner tror de gör nått bra, de tror de löser ett utav de stora "problemen" men de stångar sig blodiga bara.
Citera
2010-03-06, 01:16
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finliraren
Och Republikanska Föreningen bara växer o växer.
Dom har blivit så många nu att dom blivit tvungna att skaffa sig ett eget kansli.
Fler och fler kommer till insikt, snart är monarkin ett minne blott.
Republikanska föreningen är en samling viktigpettriga vidriga socialliberaler som tycker att de har kommit på "sanningen" om det fullständiga demokratin. Ofta är de unga akademiker som tycker det är kul att teoretisera om hur vi kan bryta ner alla normer och all svenskhet. Respektlösheten är deras adelsmärke.
Citera
2010-03-06, 01:36
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Republikanska föreningen är en samling viktigpettriga vidriga socialliberaler som tycker att de har kommit på "sanningen" om det fullständiga demokratin. Ofta är de unga akademiker som tycker det är kul att teoretisera om hur vi kan bryta ner alla normer och all svenskhet.
Republikanska föreningen samlar människor av många olika slag och från alla politiska läger. De drivs av idén att göra vårt statsskick fullständigt demokratiskt. De verkar för att vårt samhälles demokratiska normer stärks och får fullt genomslag.
Citat:
Respektlösheten är deras adelsmärke.
En republikan anser att respekt är något som man förtjänar, inte föds till att erhålla genom börd.
Citera
2010-03-06, 01:41
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Republikanska föreningen samlar människor av många olika slag och från alla politiska läger. De drivs av idén att göra vårt statsskick fullständigt demokratiskt. De verkar för att vårt samhälles demokratiska normer stärks och får fullt genomslag.

Ser man demokrati som en utopism och inte som en metod, så är man enligt min mening dogmatisk och därmed inte heller demokrat.

Citat:
En republikan anser att respekt är något som man förtjänar, inte föds till att erhålla genom börd.

Det är snarare respekten för 80% svenskar, för Sveriges historia, traditoner, kulturarv och bevisade funktionalitet som brister. Men sådan bryr sig dogmatiska utopister aldrig om. det är därför det är så viktigt att vi konservativa gör vårt bästa för att bevara sådant som i praktiken visat sig fungera väl.
Citera
2010-03-06, 02:03
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Menar du att Sverige, Norge, Danmark och Australien, för att nämna några, inte är demokratier?
Nej, det jag säger en gång till är att; rent teoretiskt så kan man aldrig ha Monarki OCH Demokrati.
Eftersom alla medelsvenskar förstår detta fel; IDIOTER; ANTINGEN HAR MAN; MONARKI ELLER DEMOKRAT! RENT TEORETISKT!
FATTAR NI?
Citera
2010-03-06, 02:10
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1

Det där blev fel va?
Citera
2010-03-06, 02:15
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det behöver Du säkert, men Du missar de två avgörande poängerna; pragmatismen och frånvaron av den motsättning Du påstår. Konungen och regeringen är komplementära storheter och inte konkurrerande.
Det var inte det som är mitt argument, utan det som är mitt argument är att man måste skilja på Demokrati, samt,rent ut sagt; Hierarki.
Är det ingen som ser skillnaden i Sverige, är det lika bra Ivan våldtar oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in