Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-01, 20:19
  #1
Medlem
fernebos avatar
En man har attackerat kunder med kniv på Clas Ohlson-varuhuset i Nordstan i Göteborg. En person har blivit svårt skadad.

Citat:
En person har blivit svårt knivskuren vid köpcentret Nordstan i Göteborg, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Gärningmannen ska efteråt ha jagat kunder inne i butiken Clas Ohlson.

En kund ska eventuellt vara lättare skadad.

Knivskärningen inträffade vid 20-tiden på måndagskvällen.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska den knivskurna personen vara svårt skadad.

Den misstänkte gärningsmannen, en 43-årig man, ska ha gripits på platsen.
Citera
2018-10-01, 20:23
  #2
Medlem
Om det är en arab så är det terrordåd men som vanligt så kommer svensk polis tysta ner detta, vi såg ju vad som hände med polisen som kritiserade gränskontrollerna vid Danmark, han fick sparken ett par dagar senare.

Herregud vilken skandal det hade varit ifall detta hade klassats som terrordåd för regeringen och polisen men självklart kommer det inte hända.
Citera
2018-10-01, 20:27
  #3
Medlem
En svensk man var det, åtminstone skandinavisk till utseendet att döma
Citera
2018-10-01, 20:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
En man har attackerat kunder med kniv på Clas Ohlson-varuhuset i Nordstan i Göteborg. En person har blivit svårt skadad.
Länk: https://unv.is/aftonbladet.se/nyhete...-butik-jagades
Citera
2018-10-01, 20:28
  #5
Medlem
orco2s avatar
Klart det är en arab inga tvivel vore det en uppgörelse skulle gm inte jagat andra oxå
Citera
2018-10-01, 20:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serol
Länk: https://unv.is/aftonbladet.se/nyhete...-butik-jagades
Expressen:
JUST NU: Person svårt knivskuren vid Nordstan
Citat:
Enligt Aftonbladet är den knivskurne svårt skadad.

Mannen har sedan varit inne i en butik i köpcentrumet och viftat med kniven, polisen uppger att ingen skadats fysiskt där.

Mannen kunde sedan gripas och är misstänkt för mord- alternativt dråpförsök och för flera fall av olaga hot.

Texten uppdateras
https://unv.is/expressen.se/gt/perso...en-i-nordstan-
Citera
2018-10-01, 20:34
  #7
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
En svensk man var det, åtminstone skandinavisk till utseendet att döma


I alla dessa dåd så dyker det alltid upp en idiot på första eller andra sidan och säger att det var en svensk GM. 99 ggr av 100 så är det fel. Det är 1% chans att du inte är en idiot. I princip enda gångerna när det varit svensk GM i dåd som detta var när sossarna stängde psykvården på 90-talet. Då var det en del dåd med svenska GM. Att hugga ner folk godtyckligt på Clas Ohlson eller IKEA är ingen svensk paradgren.


Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Jag var på plats

Då kanske du kan brodera ut texten lite. Detaljer på GM, BO och händelseförlopp, om du nu var på plats.
__________________
Senast redigerad av RudyardKipling 2018-10-01 kl. 20:36.
Citera
2018-10-01, 20:35
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Jag var på plats

Vad sa han då? Och varför var du där om du vill ha snus i västerås?
Citera
2018-10-01, 20:36
  #9
Medlem
probe53s avatar
Borde ju finnas en och annan med mobilkamera i Nordstan
Citera
2018-10-01, 20:37
  #10
Medlem
Åter igen, jag var en kund på Nordstan och såg personen som sprang med kniv. Såg inte själva hugget dock. Några väldigt unga invandrarpojkar som sprang ifrån mannen med kniv och de sprang förbi mig och jag gick vidare och därefter höggs någon.
Citera
2018-10-01, 20:42
  #11
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
En svensk man var det, åtminstone skandinavisk till utseendet att döma

Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Källa?

Eller är det Stefan Löfven som sitter och skriver på kontot?

Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Jag var på plats


Yey right att du var.
Mitt i tumultet går du in för att skriva att det var en svensk.
I dina drömmar
Citera
2018-10-01, 20:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
En man har attackerat kunder med kniv på Clas Ohlson-varuhuset i Nordstan i Göteborg. En person har blivit svårt skadad.
Polisens rapport

https://polisen.se/aktuellt/handelse...drap-goteborg/

Citat:
01 oktober 19.37, Mord/dråp, Göteborg
Knivskadad man vid Nordstan

Polis och ambulans kallas till Torggatan vid Nordstan. Vittnen har där sett en man som viftat med en kniv och med kniven skadat en annan man. Den misstänkte gick sedan från platsen och in i en butik i Nordstan. Inne i butiken jagade han flera personer med kniven. Här skadades dock ingen person.

Den skadade mannen är omhändertagen av ambulans och körd till sjukhus. Okänt skadeläge för denne. Skadorna bedöms dock som allvarliga.

Den misstänkte mannen kunde gripas av polis i Nordstan. Han är nu misstänkt för försök till mord och olaga hot i flera fall.

Uppdatering kl 20.27
Den nu gripne mannen misstänks också för att ha knivhotat en spårvagnsförare i samband med att han efter att ha skadat mannen på Torggatan hoppade på en spårvagn. Vagnen stoppade och den misstänkte steg av och sprang in i Nordstan. Misstänkt för olaga hot mot tjänsteman i detta fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback