Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-01, 17:40
  #1
Awaiting Email Confirmation
(ytterligare) en älg har sökt sig in till civilisationen.
Denna gång till ett köpcentrum i Partille.
Hela dagen har radio upplyst om att den skjöts för att den var Skadad..
Men ingen har nämnt på vilket sätt eller varför den var skadad!


Av nån anledning minns jag hur djur från Slottskogens djurpark fick avlivas för att "ungdomar" kastat sten mot dem.
Är detta ett liknande fall? där hottentottar anfaller vad dom tror är dinosaurier?
Blir skeptiskt när ingen kanal nämner VAD älgen var skadad av.
Man brukar annars förtydliga vad som hänt, att den tex stångat sig mot vägg etc

Sen finns det kameror i hela resecentret!
Otroligt att man inte kunnat plocka fram "hur den kom in" som man nött o stött hela dagen


Nån som var där och vet mer?


https://www.dn.se/nyheter/sverige/al...en-i-vanthall/
__________________
Senast redigerad av R291 2018-10-01 kl. 18:03.
Citera
2018-10-01, 18:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
(ytterligare) en älg har sökt sig in till civilisationen.
Denna gång till ett köpcentrum i Partille.
Hela dagen har radio upplyst om att den skjöts för att den var Skadad..
Men ingen har nämnt på vilket sätt eller varför den var skadad!


Av nån anledning minns jag hur djur från Slottskogens djurpark fick avlivas för att "ungdomar" kastat sten mot dem.
Är detta ett liknande fall? där hottentottar anfaller vad dom tror är dinosaurier?
Blir skeptiskt när ingen kanal nämner VAD älgen var skadad av.
Man brukar annars förtydliga vad som hänt, att den tex stångat sig mot vägg etc

Sen finns det kameror i hela resecentret!
Otroligt att man inte kunnat plocka fram "hur den kom in" som man nött o stött hela dagen


Nån som var där och vet mer?


https://www.dn.se/nyheter/sverige/al...en-i-vanthall/

Underförstått tycker du att det var fel att skjuta den. Men vad har det för betydelse hur den kom in? Det enda jag kan tänka mig är att man vill förhindra att något liknande händer igen, vilket inte är särskilt sannolikt.

Med jämna mellanrum förirrar sig större vilda djur in i stadskärnor. Det mest rimliga är faktiskt att avliva dem eftersom det ofta beror på något grundläggande fel med djuret som har orsakat dess irrfärder. Förmodligen inser du inte att det mest skonsamma mot djuret är att ge det en smärtfri och snabb död. Alla andra åtgärder innebär skräck och fasa. Faktiskt.
Citera
2018-10-01, 18:22
  #3
Medlem
men det är skoj att 14tis brudar får utrymme och kan berätta om den fasa de utdättsför av den onde jägare. Det är älgens fel som kränkte den skockade 14 åringen.

Svensk media är så fucked up - att man inte bryr sig längre.
Citera
2018-10-01, 18:25
  #4
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Underförstått tycker du att det var fel att skjuta den. Men vad har det för betydelse hur den kom in? Det enda jag kan tänka mig är att man vill förhindra att något liknande händer igen, vilket inte är särskilt sannolikt.

Med jämna mellanrum förirrar sig större vilda djur in i stadskärnor. Det mest rimliga är faktiskt att avliva dem eftersom det ofta beror på något grundläggande fel med djuret som har orsakat dess irrfärder. Förmodligen inser du inte att det mest skonsamma mot djuret är att ge det en smärtfri och snabb död. Alla andra åtgärder innebär skräck och fasa. Faktiskt.
Nej det jag läser mellan raderna är att TS frågar om det är blattar som har kastat sten eller slagits med älgen då det antagligen är de som bär skulden enligt honom.
Citera
2018-10-01, 18:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Nej det jag läser mellan raderna är att TS frågar om det är blattar som har kastat sten eller slagits med älgen då det antagligen är de som bär skulden enligt honom.

Oh boy, du har nog rätt. Är redan så less på temat att jag förbisåg det helt. Tack för din klarsynthet. Som medelålders medlem av jägarskrået och en multikulturell familj vet jag aldrig vilka brillor jag bör ta på mig.
Citera
2018-10-01, 19:21
  #6
Awaiting Email Confirmation
Samtidigt var det såklart en känga till våra pk-medborgare som bara sväljer halva sanningar med hull och hår,


Varför/Hur Var Älgen Skadad



Att den sköts var väl kanske enklast,
Citera
2018-10-01, 19:23
  #7
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Oh boy, du har nog rätt. Är redan så less på temat att jag förbisåg det helt. Tack för din klarsynthet. Som medelålders medlem av jägarskrået och en multikulturell familj vet jag aldrig vilka brillor jag bör ta på mig.


Ta läsbrillorna.
Eftersom det står innantill att jag undrar ifall det var invånare från "Gudarna måste va tokiga"
Citera
2018-10-01, 19:25
  #8
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
men det är skoj att 14tis brudar får utrymme och kan berätta om den fasa de utdättsför av den onde jägare. Det är älgens fel som kränkte den skockade 14 åringen.

Svensk media är så fucked up - att man inte bryr sig längre.


Om den var stenad in till centrum finns det annat att fasa för än "onda jägare".
Kamerafilmerna borde väl berätta det som alla undrar : Hur den kom in!
(hemligt eller ? )
Citera
2018-10-01, 19:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Ta läsbrillorna.
Eftersom det står innantill att jag undrar ifall det var invånare från "Gudarna måste va tokiga"

Tror snarare att du bör uttrycka dig bättre. Dock anser jag att mitt första svar fortfarande är relevant. En älg i för den okänt territorium skadar sig på allt möjligt - staket som inte ger efter, dörrar som ”magiskt” rör sig och för den delen storstadsmänniskor som får fnatt.
Citera
2018-10-01, 19:55
  #10
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Tror snarare att du bör uttrycka dig bättre. Dock anser jag att mitt första svar fortfarande är relevant. En älg i för den okänt territorium skadar sig på allt möjligt - staket som inte ger efter, dörrar som ”magiskt” rör sig och för den delen storstadsmänniskor som får fnatt.

Förvisso.
Men söker sig skogens konung mot mänskligheten när den är skadad? Borde den inte söka skydd under en gran att läka?

Nej, det är en hund begraven här.
I vanliga fall hade man gått till botten med hur den kom in, på vilket sätt den var skadad mm
(inte minst för att motivera varför den var tvungen att skjutas, nu när så många 14-isar är upprörda över det)
Nåt är osagt somsagt

Jag skojjade om läsbrillorna. Tyckte det passade in så bra i din mening
Peace
__________________
Senast redigerad av R291 2018-10-01 kl. 19:57. Anledning: korregering
Citera
2018-10-01, 20:06
  #11
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Förvisso.
Men söker sig skogens konung mot mänskligheten när den är skadad? Borde den inte söka skydd under en gran att läka?

Nej, det är en hund begraven här.
I vanliga fall hade man gått till botten med hur den kom in, på vilket sätt den var skadad mm
(inte minst för att motivera varför den var tvungen att skjutas, nu när så många 14-isar är upprörda över det)
Nåt är osagt somsagt

Jag skojjade om läsbrillorna. Tyckte det passade in så bra i din mening
Peace
Unga älgar som stötts bort från kon för att hon är redo för nästa kalv kan förvirra sig in i bebyggelse.
Det är faktiskt inte helt ovanligt.
Citera
2018-10-01, 20:17
  #12
Medlem
menar ni att älgen leddes till platsen av stenkastande ungjävlar - Det kanske är dax att skruva upp polisens befogenheter!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback