Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-29, 19:58
  #1
Medlem
Pope666s avatar
Hemköp Vällingby har skaffat sig precis som så många andra "snabba kassor" där folk ska fixa inskanningen själv och betala med kort. På vardagarna så funkar det att ha flera vanliga kassor stängda men fredagar och lördagskvällar så bir det alltid så låååånga köer.

Dels är ägaren snål och har bara två -tre kassor öppna när han lätt skulle kunna ha tre-fyra kassor till öppna och dels är folk så dumma i huvudet. De går inte till snabbkassorna trots att de ska betala med kort utan de går till segkassorna och betalar sedan sitt mjölkpaket med kort ändå!

Varför är folk så puckade och hur länge kan ägaren komma undan med att ha underbemanning och låta folk stå i kö i 10-20 min för att få betala?

I framtiden kanske han kan enbart ha en kassa och sedan låta alla idioter stå en timme i kö på helgen?

Blir ju färre jobb o sämre service med men men verkar inte bekymra svenssons.

Vad tycker ni om "fenomenet" snabbkassor?
Citera
2018-09-29, 20:03
  #2
Medlem
Jag uppskattar fenomenet fritt företagande. Det betyder att företagare är fria att själva bestämma över sin bemanning, teknik och dylikt. Företag är inte,
och ska inte vara, välgörenhetsorganisationer. Har du problem med butiken får du väl handla någon annan stans. Eller öppna en egen, kö- och självbetjäningsfri variant. Lycka till!
Citera
2018-09-29, 20:05
  #3
Medlem
Dark_drivers avatar
Jag använder alltid snabbkassor när det finns och även självskanning tycker det är underbart och går snabbt och smidigt skrattar alltid inombords när jag ser idioter som väljer dom vanliga sega kassorna fattar inte liksom att man väljer dom nu 2018 fast en del folk är väl efterblivna
Citera
2018-09-29, 20:07
  #4
Medlem
torrenttobbes avatar
Gå 200 meter till City Gross eller Lidl då.
Tydligen kan han ha så få kassor öppna eftersom du ändå går dit.
Citera
2018-09-29, 20:31
  #5
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Jag använder alltid snabbkassor när det finns och även självskanning tycker det är underbart och går snabbt och smidigt skrattar alltid inombords när jag ser idioter som väljer dom vanliga sega kassorna fattar inte liksom att man väljer dom nu 2018 fast en del folk är väl efterblivna


Håller med dig. Jag måste just nu betala med kontanter men så fort jag får pengar på kortet igen så blir det snabbkassor. Förstår inte att folk e så puckade o går på segkassa. Men tycker det är tråkigt med färre anställda och att ägarna mest vill ha bidrag för sina invandrare. Kommer bli färre o färre jobb för vanliga svenskar.
Citera
2018-09-29, 20:33
  #6
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgauss
Jag uppskattar fenomenet fritt företagande. Det betyder att företagare är fria att själva bestämma över sin bemanning, teknik och dylikt. Företag är inte,
och ska inte vara, välgörenhetsorganisationer. Har du problem med butiken får du väl handla någon annan stans. Eller öppna en egen, kö- och självbetjäningsfri variant. Lycka till!


Fritt företagande? Varför måste han då leva på mina skattepengar till att anställa invandrare?

Välgörenhetsorganisationer? Jag vill ha service inte välgörenhet.

okey så om jag tycker sl är kassa så ska jag öppna eget bussbolag, tycker jag att posten har dålig service så ska jag starta eget postföretag osv? Då har jag mycket arbete framför mig brorsan.
Citera
2018-09-29, 21:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Hemköp Vällingby har skaffat sig precis som så många andra "snabba kassor" där folk ska fixa inskanningen själv och betala med kort. På vardagarna så funkar det att ha flera vanliga kassor stängda men fredagar och lördagskvällar så bir det alltid så låååånga köer.

Dels är ägaren snål och har bara två -tre kassor öppna när han lätt skulle kunna ha tre-fyra kassor till öppna och dels är folk så dumma i huvudet. De går inte till snabbkassorna trots att de ska betala med kort utan de går till segkassorna och betalar sedan sitt mjölkpaket med kort ändå!

Varför är folk så puckade och hur länge kan ägaren komma undan med att ha underbemanning och låta folk stå i kö i 10-20 min för att få betala?

I framtiden kanske han kan enbart ha en kassa och sedan låta alla idioter stå en timme i kö på helgen?

Blir ju färre jobb o sämre service med men men verkar inte bekymra svenssons.

Vad tycker ni om "fenomenet" snabbkassor?
Dom har möjlighet å få en dom för bedrägeri på självskanning å kassörskan är dyr.
Citera
2018-09-29, 21:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Hemköp Vällingby har skaffat sig precis som så många andra "snabba kassor" där folk ska fixa inskanningen själv och betala med kort. På vardagarna så funkar det att ha flera vanliga kassor stängda men fredagar och lördagskvällar så bir det alltid så låååånga köer.

Dels är ägaren snål och har bara två -tre kassor öppna när han lätt skulle kunna ha tre-fyra kassor till öppna och dels är folk så dumma i huvudet. De går inte till snabbkassorna trots att de ska betala med kort utan de går till segkassorna och betalar sedan sitt mjölkpaket med kort ändå!

Varför är folk så puckade och hur länge kan ägaren komma undan med att ha underbemanning och låta folk stå i kö i 10-20 min för att få betala?

I framtiden kanske han kan enbart ha en kassa och sedan låta alla idioter stå en timme i kö på helgen?

Blir ju färre jobb o sämre service med men men verkar inte bekymra svenssons.

Vad tycker ni om "fenomenet" snabbkassor?

Personen som har svarta pengar klagar på att det är svårt att betala med dem. Tillåt mig att asgarva.

Om det nu mot förmodan är vita pengar SÅ SÄTT IN DEM PÅ BANKEN DÅ. Nöt.
Citera
2018-09-29, 21:14
  #9
Medlem
Som sagt vi bor inte i Sovjet eller Nordkorea. Ta dina pengar och gå någon annanstans och handla.
Citera
2018-09-29, 21:22
  #10
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Personen som har svarta pengar klagar på att det är svårt att betala med dem. Tillåt mig att asgarva.

Om det nu mot förmodan är vita pengar SÅ SÄTT IN DEM PÅ BANKEN DÅ. Nöt.

Nä det vill jag inte för då syns de för myndigheterna!

Oavsett så är snabbkassan till för folk med kort. så folk borde gå dit och ägaren borde satsa mer på service. Ni som klagar på att jag vill ha service klagar säkert minst lika mycket på något annat företag. Då ska jag svara "starta eget då" eller "gå någon annanstans". Det är knappast något vinnande koncept i längden. Hoppas butiker med bättre service ska få fler kunder.

En del otrevliga tanter i kassorna på hemköp med. "jag vill inte sträcka mig", djävla lata kärring.
Citera
2018-09-29, 22:00
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Nä det vill jag inte för då syns de för myndigheterna!

Oavsett så är snabbkassan till för folk med kort. så folk borde gå dit och ägaren borde satsa mer på service. Ni som klagar på att jag vill ha service klagar säkert minst lika mycket på något annat företag. Då ska jag svara "starta eget då" eller "gå någon annanstans". Det är knappast något vinnande koncept i längden. Hoppas butiker med bättre service ska få fler kunder.

En del otrevliga tanter i kassorna på hemköp med. "jag vill inte sträcka mig", djävla lata kärring.

Precis och vi vill inte att SKV ska se de svarta stålarna.

Men lägg ner snacket du har om "här betalar jag skatt..." etc...
Citera
2018-09-29, 22:01
  #12
Medlem
Det blir ju så eftersom vi har extrem prispress i sverige .Matpriserna har i princip stått stilla i 30 år samtidigt som hyror,löner,skatter,avgifter gått upp.
Nånstans måste vinsten komma in.

Samtidigt är folk så dumma i huvudet att de ofta väljer att betala med kort och gå till snabbkassorna.

Alla ska betala på de bemannade kassorna med kontanter som man tagit ut om man bryr sig om att grannen ska ha jobb och att skatten inte ska höjas än mer i onödan då vi får betala de som blir arbetslösa i kontanthanteringsbranschen och bankkontor,väktare medmera.Detblir ju genom skattsedeln och sämre sjukvård osv.

Snabbkassor och kortbetalning är för lättlurade idioter.
Om alla skulle använda vanliga kassor (och betala med kontanter) skulle de vara tvungna att ha mer personal till slut annars förlorar de kunder.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback