2018-09-30, 09:34
Medlem
Medarbetare i en butik har ofta mycket annat att syssla med än bara att sitta i kassan eller att bara sitta och vänta på att bli kallad till kassan..... Varor ska tas emot och varor ska packas upp (tuggummi, drycker, tidningar, etc)..... Defekta varor ska reklameras och sedan köras till svinn-rummet.....
Kassapersonal ska även kolla status på vad som håller på att sälja slut i området kring kassan (tuggummin, rakhyvlar, kosttillskott etc) som de senare ska beställa in mer av (visst har man ofta autoorder-system i butiker men det är inte alltid systemen fungerar till 100%)...... kassapersonal ska också gå tillbaka med varor som kunder först när de kommit till kassan inte längre vill köpa eller som kunder lämnat tillbaka..... Kassörskor ska även hantera återköp och gå tillbaka med alla dessa varor samtidigt hjälpa kollegor när saker och ting krånglar... Kassörer ska också hjälpa kunder i självscanningen...

Allt detta betyder att kassörer helt enkelt har en hel del annat att göra också än att bara stämpla in varor eller sitta i ett fikarum..... Därför är det inte alltid tillräckligt med kassapersonal i kassorna.... Det är givetvis olyckligt men något man antingen får finna sej i eller också så får man beställa hem matvaror på nätet........

Jag gillar f.ö. snabbkassor och självscanningsalternativen...
Citera
2018-09-30, 11:09
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Håller med dig. Jag måste just nu betala med kontanter men så fort jag får pengar på kortet igen så blir det snabbkassor. Förstår inte att folk e så puckade o går på segkassa. Men tycker det är tråkigt med färre anställda och att ägarna mest vill ha bidrag för sina invandrare. Kommer bli färre o färre jobb för vanliga svenskar.
Alla ställen där jag snabbskannar, så finns det alltid valet att betala kontant.
Citera
2018-09-30, 11:13
Medlem
Om man av någon orsak inte gillar en affär berättar mab det för ägaren. Ändras inget byter man affär.
Citera
2018-10-01, 19:35
Medlem
Citat:
Fritt företagande? Varför måste han då leva på mina skattepengar till att anställa invandrare?

Vem är "han"?

Hemköp ingår i Axel Johnson AB där Antonia Axelsson-Johnson är främsta ägare.

Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Om man av någon orsak inte gillar en affär berättar mab det för ägaren. Ändras inget byter man affär.

Funkar kanske i en liten ICA-butik eller turklivs där man faktiskt kan prata med ägaren.
Citera
2018-10-02, 11:31
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vem är "han"?

Hemköp ingår i Axel Johnson AB där Antonia Axelsson-Johnson är främsta ägare.

Funkar kanske i en liten ICA-butik eller turklivs där man faktiskt kan prata med ägaren.

Ägaren till Vällingby Hemköp. De är franshaisragare.
Citera
2018-10-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgauss
Jag uppskattar fenomenet fritt företagande. Det betyder att företagare är fria att själva bestämma över sin bemanning, teknik och dylikt. Företag är inte,
och ska inte vara, välgörenhetsorganisationer. Har du problem med butiken får du väl handla någon annan stans. Eller öppna en egen, kö- och självbetjäningsfri variant. Lycka till!
Ja absolut håller med här. Visa att du tycker det är fel genom att bojkotta.
Citera
2018-10-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ägaren till Vällingby Hemköp. De är franshaisragare.

Ok, verkar vara något ganska nytt inom Hemköp.
Citera
2018-10-04, 12:36
Medlem
Citygross e jobbigare, har varit långa kassaköer länge och man behöver registrera sig för att självscanna. På Ikea behöver man inte registrera sig men där går det fortare i vanliga kassan när det är stora kunder innan som självscannar och det tar tid, zzzzzzz :/
Citera
2018-10-04, 12:42
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Gå 200 meter till City Gross eller Lidl då.
Tydligen kan han ha så få kassor öppna eftersom du ändå går dit.

Finns väl en Coop precis under Hemköp också om jag inte minns fel? Där brukar jag handla de få gånger jag är i Vällingby.
Citera
2018-10-04, 12:45
Medlem
Denoms avatar
Varför går du inte till snabbkassan?
Citera
2018-10-04, 15:17
Medlem
visceral89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det blir ju så eftersom vi har extrem prispress i sverige .Matpriserna har i princip stått stilla i 30 år samtidigt som hyror,löner,skatter,avgifter gått upp.
Nånstans måste vinsten komma in.

Samtidigt är folk så dumma i huvudet att de ofta väljer att betala med kort och gå till snabbkassorna.

Alla ska betala på de bemannade kassorna med kontanter som man tagit ut om man bryr sig om att grannen ska ha jobb och att skatten inte ska höjas än mer i onödan då vi får betala de som blir arbetslösa i kontanthanteringsbranschen och bankkontor,väktare medmera.Detblir ju genom skattsedeln och sämre sjukvård osv.

Snabbkassor och kortbetalning är för lättlurade idioter.
Om alla skulle använda vanliga kassor (och betala med kontanter) skulle de vara tvungna att ha mer personal till slut annars förlorar de kunder.

Asså är du påverkad av något? Tror du att folk förlorar jobbet i kassan för att man betalar med kort? Har du aldrig sätt en kortläsare innan? Och vad har det med skattemedel att göra? Tror du att alla som slutar jobba på ica hamnar direkt in på soc?
Citera
2018-10-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visceral89
Asså är du påverkad av något? Tror du att folk förlorar jobbet i kassan för att man betalar med kort? Har du aldrig sätt en kortläsare innan? Och vad har det med skattemedel att göra? Tror du att alla som slutar jobba på ica hamnar direkt in på soc?

Absolut inte.
Ju mer kort folk använder desto mer jobb går förlorade i sverige och europa.

Kortsytemet kan tillhandahållas med extremt få personer som jobbar i sverige.

Kontantsystemet däremot skapar extremt mycket mer jobb i samhället.

Vi talar om bankomatfabriker,stål,bilar(till transporter,väktare osv),sedelltillverkare,råvarutillverkare,väktare bankkontorspersonal,fabriker och fler jobb i kassan istället för snabbkassor medmera.

Det är vi som får betala de som redan blivit arbetslösa pga idiotsvenskar som använder kortet genom fler arbetslösa=högre skatter.

Hela europa fattar detta därför använder man kontanter.
De skrattar i tyskland om nån skulle vilja betala 20spänn med kortet. ses som en tönt.
Finns länder där de har fullt med pengar i en synlig kassa i bussarna .Ingen som rånar bussarna nånsin. De skulle tro svensken är sjuk som försöker betala en bussbiljett på 25kr med kort.
Men de har ju heller inte släppt in massa löst folk.
Senast redigerad av Blatteman 2018-10-04 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in