2018-09-29, 11:17
Medlem
Kilona har krypit uppåt med åren, och jag har det senaste decenniet gått igenom ett antal viktminskningsprojekt. Dock inget med bestående verkan. Jag sköter mig rätt bra och äter mycket sällan skit, dricker ingen läsk eller så och numera ingen alkohol heller. Är kvinna och fortfarande normalviktig, men kroppen börjar bli tantig med osnygg äppelform. Alltså stor fläskig mage, men relativt smala och snygga ben.

I juli startade jag därför en ny diet för att gå ner från knappt 65 kg till ca 56-58 kg, beroende på var jag mår bäst. Jag låg disciplinerat på 1000-1300 kcal om dagen beroende på träning, sprang 4 dagar i veckan (30-45 min), och körde Stronglifts 5x5 3 ggr/v. Vikten stod dock helt still på 64,5-64 kg i 8 veckor. För att göra något mer radikalt testade jag därför först periodisk fasta och kraschade, sedan lägre kcal (800-900 kcal) och kraschade igen. Dvs. jag gick först ner något halvkilo, men efter någon vecka satt jag plötsligt där med en pizza och så glass på det.

Jag tror det program jag följde var i grunden bra (jämfört med PF och VLCD), men jag ser inte vad mer jag kan göra med enbart kost och träning, eftersom det uppenbarligen inte gav resultat. Jag funderar därför på att hjälpa projektet på traven med lämpligt preparat. Har sedan tidigare erfarenhet av Reductil/Sibutramin, men gillade inte biverkningarna, fick rejäla sömnproblem med obehagliga kallsvettningar. Nu har jag sett att viktminskningskliniker i USA erbjuder både Sermorelin (ensamt eller i kombination med GHRP-2 eller GHRP-6) eller Ipamorelin. Jag har försökt läsa på i peptidtråden, men hittar ingen bra info specifikt för mitt fall. Anledning att jag är nyfiken är att dessa även beskrivs som anti-aging, och jag tror att problemen att gå ner i vikt i mitt fall kan hänga ihop med åldern. Har haft problem med lågt progesteron pga början på klimakteriet.

Det är viktigt för mig att kunna träna och bygga muskler, så det är viktigt att preparaten funkar med träning. Tacksam om någon har tips och erfarenheter.
Citera
2018-09-29, 12:12
Medlem
Tjack & dnp ett par veckor borde göra susen
Citera
2018-09-29, 12:17
Medlem
SpOeNdis avatar
Kör på ipa, cjc 1295 och eventuellt hgh frag. Räkna med att ligga på 6 månader iaf för att se lite resultat, peptider är väldigt milt och jag har inte märkt några bieffekter
Citera
2018-09-29, 12:30
Medlem
LCHF

det där svältdieterna du håller på med har aldrig funkat för någon,

kort och enkelt , keto i 4 veckor kommer ge dig bättre resultat ä'n du vågat drömma om
Citera
2018-09-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Tjack & dnp ett par veckor borde göra susen

Har läst på lite för mycket om DNP för att känna mig bekväm med det. Och om jag tyckte det var jobbigt att känna mig stissig på Reductil så antar jag det inte blir särskilt mycket bättre med tjack.

Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Kör på ipa, cjc 1295 och eventuellt hgh frag. Räkna med att ligga på 6 månader iaf för att se lite resultat, peptider är väldigt milt och jag har inte märkt några bieffekter

Kan du utveckla? Jag undrar också på vilket sätt Ipa och Sermorelin skiljer sig åt, varför man skulle föredra det ena framför det andra.

Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
LCHF
det där svältdieterna du håller på med har aldrig funkat för någon,
kort och enkelt , keto i 4 veckor kommer ge dig bättre resultat ä'n du vågat drömma om

Jag håller inte på med några svältdieter, det jag skrev ovan var att jag testade och det funkade inte. Keto i 4 veckor, då kommer jag garanterat gå ner flera kilo, men tyvärr i form av glykogenbundet vatten. Aldrig fattat vitsen.

Upprepar min fråga, undrar om det finns någon här med koll på Ipamorelin/Sermorelin och kan berätta lite mer, särskilt om det kan vara värt att satsa på i samband med träning för medelålders kvinna med brist på progesteron.
Citera
2018-09-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Har läst på lite för mycket om DNP för att känna mig bekväm med det. Och om jag tyckte det var jobbigt att känna mig stissig på Reductil så antar jag det inte blir särskilt mycket bättre med tjack.

Kan du utveckla? Jag undrar också på vilket sätt Ipa och Sermorelin skiljer sig åt, varför man skulle föredra det ena framför det andra.

Jag håller inte på med några svältdieter, det jag skrev ovan var att jag testade och det funkade inte. Keto i 4 veckor, då kommer jag garanterat gå ner flera kilo, men tyvärr i form av glykogenbundet vatten. Aldrig fattat vitsen.

Upprepar min fråga, undrar om det finns någon här med koll på Ipamorelin/Sermorelin och kan berätta lite mer, särskilt om det kan vara värt att satsa på i samband med träning för medelålders kvinna med brist på progesteron.

Men om du inte provat så vet du inte,
Eller hur,
Och det ändrar hela din hormonella balans du kommet tappa fett,

Så innan du drömmer dig bort till artificiella peptider och skit så kan du ju prova att använda din kropp så som den är skapad av naturen,

Rätt ont om kolhydrater på vintern eller hur
Citera
2018-09-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Men om du inte provat så vet du inte,
Eller hur,
Och det ändrar hela din hormonella balans du kommet tappa fett,

Så innan du drömmer dig bort till artificiella peptider och skit så kan du ju prova att använda din kropp så som den är skapad av naturen,

Du vet inte vad jag provat eller inte. Och vi är i drogforum. Tack för all välmening, men jag hoppas fortfarande på svar på min specifika fråga.
Citera
2018-09-30, 12:52
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Hej Giffi!

Börjar med att svara på din fråga: Ipamorelin och Sermorelin är peptidanaloger som påvärkar den endogena tillväxthormonsutsöndringen.
Skillnaderna mellan ipamorelin och sermorelin är att ipa är ett GHRP-derivat (Growth Hormone Releasing Peptide) och sermorelin är en GHRH-analog (Growth Hormone Releasing Hormone).
Varken sermorelin och ipamorelin har någon effekt på utsöndring av ACTH/kortikotropin (Adrenokortikotropiskt hormon) eller kortisol. Vidare har ipamorelin heller ingen stimulerande effekt på utsöndring av LH (Luteiniserande hormon), TSH (Thyroidstimulerande hormon), FSH (follikelstimulerande hormon) eller prolaktin.
Båda alternativen fungerar för ditt syfte men jag skulle säga att ipamorelin nog är det bättre valet för det mesta.
Dock så är det väldigt svårt å säga vad det ger för effekter. "Anti-aging" är ett gravt missbrukat uttryck som inte alls har någon logisk innebörd och är ytterst missvisande. Det handlar om utsöndring av tillväxthormon som är en hel historia i sig (läs (FB) En guide till HGH - För nybörjare och proffs (Human Growth Hormone)) som kan hämma åldrande effekter på kroppen. Det medför också bl.a. en temporärt ökad oxidering av triglycerider, dvs fettceller i blodet.

Om du är intresserad av den triglycerid-oxiderande effekten, dvs att få hjälp med fettförbränning, så skulle jag säga att HGH Frag 176-191 är den del av peptid-djungeln du vill besöka. Här har man isolerat den del av tillväxthormonets 191 aminosyror långa kedja som står för oxidering utav triglycerider. Bieffekterna är i stort obefintliga och har prövats under långt mer än ett decennium nu med goda resultat. Kan även nämna att HGH Frag förhindrar lipogenes, dvs bildandet av nya fettceller, vilket ofta är välkommet om man är ute efter att minska kroppens fettmängd.

Så nu när jag besvarat din fråga gällande petiderna måste jag nog stämma in i kören gällande näringsbiten. Det ser ut som att du kan behöva lite hjälp där.
Din kropp har helt enkelt reagerat som på svält, och inte på ett bra vis, vilket har gjort att du stagnerat. Sen vet jag inte riktigt vad du menar med "krascha". I min värld betyder det i dessa sammanhang att man nästan kollapsar, dvs man blir sängliggande flera dagar helt sänkt, ofta med närings/vätskedropp, för att man har utarmat depåerna så pass att man helt enkelt inte kan fortsätta utan måste göra en rejäl reset med vila och återfyllning av näring. På det du beskrev lät det som att det enda som kraschar är din disciplin vilket snarare borde kallas "återfall" eller kanske motivationsproblem.
Hur som helst så är det inte meningen att man ska behöva späka sig själv för att nå sin önskade form, man måste dock ha koll på vad man gör och vara konsekvent med detta under en längre tid. 6 månader är egentligen ingen tid alls att ha legat i.
Sen skulle jag också bara vilja vidröra detta med fettintag. Kan tänka mig att du inte äter särskilt mycket fett. Detta är inte bra då fett är extremt viktigt för kroppens överlevnad. En del fetter är essentiella, dvs kroppen kan inte syntetisera eget, såsom omega 3, men livsviktiga för att kroppens funktion skall hålla. En del mättat fett krävs också för att kroppen skall kunna bygga starka cellmembran, vilket den inte kan göra på fleromättade fetter såsom olivolja t.ex.

Som någon sa skulle ett ketoupplägg sannolikt ge dig vad du behöver. Visst, du kommer börja med att tappa vätska precis som alla andra men att du skulle stanna av därefter är inte riktigt troligt så länge dina blodketon-nivåer ligger mellan 1,5 - 2,2mmol. Isåfall bör du ta hjälp av läkare för att börja diagnostisera eventuella problembilder kring din metabolism.

Så för att summera; satsa ett par veckor på studier kring näringsupplägg på keto och om du vill köra prepp-vägen istället så titta närmare på HGH Frag.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-06-18, 21:02
Medlem
Det kanske är lite skumt att väcka liv i en så pass gammal tråd, men jag har länge velat skriva för att tacka för den tid ni tog er att försöka hjälpa till, och framför allt KarlAlfred. Det där var inget inlägg man slänger ihop på två minuter direkt. Tack, jag lärde mig mycket intressant.

Hursomhelst har det inte blivit några peptider för min del, däremot så körde jag faktiskt keto igen ett tag men tyckte inte det gav så mycket. Köpte till och med mätare och allt. Jag hade säkert kunnat köra mer seriöst än vad jag gjorde, men jag landade i att jag hellre ville hitta en mer långsiktig livsstil. Även om det var kul att få äta majonäs

Nu har jag bra ordning på kosten sedan en tid tillbaka och får ta tag i träningen igen på allvar. Men det får nog bli en annan tråd. Har alltid haft en speciell förkärlek för f12 men vet inte om jag har något här att göra egentligen Möjligt dock att jag trots allt tittar på peptider och HGH Frag, om jag inte får de resultat jag vill ha med enbart kost & träning.

Tack än en gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in