Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-26, 14:26
  #1
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Kalsongfylla är något man hör mer och mer om på sistone - utan tvekan ett populärt fenomen, även här i Sverige.

Hur vanligt är det egentligen med att dra en kalsongfylla i Sverige idag? Gör ni det själva ibland och vad är era åsikter om kalsongfyllan?
__________________
Senast redigerad av PenisOchPung 2018-09-26 kl. 14:30.
Citera
2018-09-26, 14:30
  #2
Medlem
KahlanAmnells avatar
Måste man alltså vara byxlös för detta, samt ha kallingarna på?

Om inte så gillar jag det, men är det massa krav och skit så får det va.
Citera
2018-09-26, 14:31
  #3
Medlem
Blommetupps avatar
Vad innebär kalsongfylla? Att man börjar supa innan man klätt sig eller att man super tills man klär av sig?
Citera
2018-09-26, 14:34
  #4
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Måste man alltså vara byxlös för detta, samt ha kallingarna på?

Om inte så gillar jag det, men är det massa krav och skit så får det va.

Men va fan, nu gav du ju bästa svaret direkt

Ts, att supa ensam hemma är vanligt och inget nytt - varken vanligare eller ovanligare - benämningen kalsongfylla är det enda nya.

Eller vad är ens "definitionen". Hemmasupande, eller supa i kalsongerna och sedan gå ut? Ge gärna lite mer upplysning om... fenomenet.
Citera
2018-09-26, 14:42
  #5
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Men va fan, nu gav du ju bästa svaret direkt

Ts, att supa ensam hemma är vanligt och inget nytt - varken vanligare eller ovanligare - benämningen kalsongfylla är det enda nya.

Eller vad är ens "definitionen". Hemmasupande, eller supa i kalsongerna och sedan gå ut? Ge gärna lite mer upplysning om... fenomenet.

Att dricka sig berusad ensam hemma, enbart iklädd kalsonger. Inga planer för dagen och inga gäster som kommer och stör - att i lugn och ro i sin ensamhet sitta i sina kallingar rå-supa hela dagen/kvällen. Ett fenomen som man hör mer och mer om på senare tid.
Citera
2018-09-26, 14:44
  #6
Medlem
Jogens avatar
Jaha, vanligt hemmasupande alltså. Se mittenstycket i mitt förra inlägg.
Citera
2018-09-26, 14:44
  #7
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Jaha, vanligt hemmasupande alltså. Se mittenstycket i mitt förravinlägg.

Det är skillnad på vanligt hemmasupande och kalsongfylla.
Citera
2018-09-26, 14:45
  #8
Medlem
Jogens avatar
Utveckla.
Citera
2018-09-26, 14:45
  #9
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Att dricka sig berusad ensam hemma, enbart iklädd kalsonger. Inga planer för dagen och inga gäster som kommer och stör - att i lugn och ro i sin ensamhet sitta i sina kallingar rå-supa hela dagen/kvällen. Ett fenomen som man hör mer och mer om på senare tid.

Ett fenomen man hör mer och mer om?
Skryter dina polare om sina kalsongfyllor eller är de Agda och Berit 69 som du tjuvlyssnar på i tunnelbanan?
Citera
2018-09-26, 14:49
  #10
Medlem
gorillaspactuss avatar
Det gjorde jag så sent som idag på morgonen (ledig idag), öppnade ett par flaskor champagne vid 7:00, drack till 9:00 och somnade.

Det var trevligt. Föredrar att dricka ensam.
Citera
2018-09-26, 14:51
  #11
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Eller vad är ens "definitionen". Hemmasupande, eller supa i kalsongerna och sedan gå ut? Ge gärna lite mer upplysning om... fenomenet.

Definitionen på en "kalsongfylla" (fi. 'kalsarikännit') är att man super till där hemma, ensam, i sina underkläder, och utan några planer på att gå ut någonstans.

I och med internets infart har gränserna däremot suddats ut lite. När jag var i tidiga 20-års åldern så hände det relativt ofta att jag köpte på mig ett gäng öl och spenderade helgen med att lira tv-spel.

Men det var ju och andra sidan multiplayer-spelande tillsammans med online-bekantskaper, och de knäckte också oftast ett antal öl och man snackade skit samtidigt som man spelade. Om man vill kalla det att vara ensam eller inte är nog något av en definitionsfråga. Just sådan form av "kalsongfylla" är nog relativt vanlig, skulle jag tro.

Att någon knäcker några kalla samtidigt som dom kollar på en film på TV är knappast heller särdeles ovanligt.
Citera
2018-09-26, 14:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
Ett fenomen man hör mer och mer om?
Skryter dina polare om sina kalsongfyllor eller är de Agda och Berit 69 som du tjuvlyssnar på i tunnelbanan?

Blir väl trosfyllor isf...

Men just kalsongfylla hör väl äldre ensamma personer till.
Folk som inte har något emot att sitta i en småsunkig lägenhet i förorten eller småstaden med neddragna persienner tittandes på SVT medan man klunkar Pripps 7.2 alternativt Åbro 7.3, eller estnisk vodka inköpt på sista Siljaresan man gjorde med sängplats i D-hytt för att få ner kostnaden.

Det blir lite av en tragisk figur som jag associerar till. En ensam person som inte har vänner,eller en socialt handikappad människa som söker tröst i alkoholen ensam.
Utan att ha något intresse för att ens gå till den lokala pizzerian, hinka pilsner och möjligtvis kunna byta några ord med någon annan människa i samma situation
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback