2018-09-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Det resonerades väl som så att det fanns risk att bli alkoholist om man förde in den i vardagen och kanske smygdrack.

Vad säger att en kalsongfylla behöver vara på en vardag och i smyg?
Citera
2018-09-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yodeler
Vad säger att en kalsongfylla behöver vara på en vardag och i smyg?
Det var bara ett slags ordspråk eller varning. Typ diagnoskriterie för den som undrade om den hade tecken på alkoholism.
Citera
2018-09-30, 10:17
Medlem
twockos avatar
Vad fan ska man med kalsonger till. Finns få saker som är så skönt som att känna sin nakna bak mot skinnsoffan när man sitter där med en grogg i näven, sen slipper man strula vid ett ev. toalettbesök. Sover ni med kläderna på också?
Senast redigerad av twocko 2018-09-30 kl. 11:02.
Citera
2018-09-30, 13:32
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Det känns lite stillöst att inte ha ett linne, möjligen t-shirt, på sig också i så fall.
Strumpor känns mer valfritt tycker jag.

Om vi nu ska diskutera just drickande utan byxor (”kalsongdrickande”) och inte ensamfylla i sig alltså.

Men jag är helt för, en skön och kravlös sysselsättning utan krav på etikett eller umgänge!
Citera
2018-09-30, 14:47
Medlem
NaZdravis avatar
Minns som yngre när man hade kommit över billigt vin eller ett gäng starköl som sköljdes ned vid datorn och MSN

Blev en del saker skrivet som man ångrade dagen efter.
Citera
2018-10-08, 21:50
Medlem
grungewhores avatar
brukade avrunda helgens nattjobb med att dra en bag in box på köksgolvet och läsa morgontidningen varannan helg i två års tid. kom hem vid sex, slocknade i kallingarna på golvet oftast runt 10... good times. många år sen nu dock.
Citera
2018-11-09, 20:48
Medlem
Tyris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Jag kvalar absolut in här och har gjort det dom 3-4 senaste åren, blir lätt att det händer 1-2 ggr i veckan ibland mer. Det låter rätt tragiskt och är säkert det. Men vet inte om det är mer tragiskt än att dra på krogen varje helg som jag gjorde innan och vakna upp med världens ångest och man inte vågade gå in på internetbanken och kolla hur mycket pengar man slösat.

När jag dricker ensam så sitter man 100% av tiden och pratar med andra människor på chatter eller i röstsamtal, så det är ju en gråzon vad som räknas som ensam. Att sitta på en stol i köket och dricka helt själv utan någon kontakt med omvärlden hade jag aldrig kunnat göra. Tror inte det här är helt ovanligt bland oss som är runt 30 år och lever ensamma. Kompisarna har fått familjer, man glider ifrån varandra.

Många vill bara stanna hemma på helgen för att återhämta sig.. Blir lätt att man hittar likasinnade själar på internet och börjar umgås där istället. Är väldigt ambivalent kring det hela och det är nog väldigt lätt att man utvecklar ett beroende.

Skål för det. En härlig fredagskalsongfylla är påbörjad här i huvudstaden
Citera
2018-11-09, 23:20
Medlem
Sitter för mig själv i kalsonger och badrock och dricker mig berusad som varje fredag. Dock bor jag i Finland.
Citera
2018-11-09, 23:31
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Det här är bara nya kids som, i sina liv, gjort upptäckten av det lite tragiska i att supa hemma istället för att gå ut bland folk och ha det trevligt där, som man hittat på en benämning för.

Tragiskt att supa hemma? Det är ju stenhårt att ta sig en whiskey framför skrivbordet i sin kostym, samtidigt som man jobbar på fritidsprojekt. Det är nog snarare kidsen som gör motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
Detta är väl ett åldersfenomen, eller? Jag menar när vi/man var yngre så var det ju sällan man satt på pojkrummet själv och hinkade i sig bara "för att".
Nu när man är äldre så sker väl 90% av supandet i hemmets lugna vrå. Man har ju inte tid eller ork att gå ut på krogen.
!

Precis, så mycket dissande kring att supa hemma det finns, när det i själva verket är ett tecken på mognad att man inte behöver springa på krogen för att supa.
Citera
2018-11-10, 20:56
Medlem
Beerguy98s avatar
Jag brukar sitta hemma och supa ensam. Fast då har jag kläder på mig.
Citera
2018-11-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerguy98
Jag brukar sitta hemma och supa ensam. Fast då har jag kläder på mig.

Det brukar jag också göra. Det känns (så mycket bättre) med lite musik till.
Citera
2018-11-10, 22:17
Medlem
Beerguy98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarfredmark
Det brukar jag också göra. Det känns (så mycket bättre) med lite musik till.
Ja det gör det verkligen. Jag ska ha en kalsongfylla imorgon. Jag ska fortsätta ha det varje kväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in